تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان

نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان

آبشار ویسادار در گیلان

این آبشار در مسیر دریا شدن، گودالی بزرگ و به شکل نیم‌دایره ایجاد کرده است؛ تابش نور از دهانه‌ی گودال به داخل آن و شنیدن پژواک صدای آب، صحنه‌هایی نفس‌گیر تداعی می‌کند که از تماشای آن سیر نمی‌شوید.

آبشار ویسادار با شکوه و زیبایی خیره‌کننده خود، آوازه خود را از میان سایر آبشارهای گیلان به گوش مردم سرتاسر ایران رسانده است. طبیعت زیبا، صدای ریزش آب، آب و هوای معتدل و مطبوع و منظره‌ای از ترکیب جنگل و جوش و خروش آب این آبشار را به یکی از بهترین مقاصد تورهای طبیعت‌گردی بدل کرده است.

آبشار ویسادار از مناطق دست‌نخورده و جاذبه‌های بکر گردشگری و طبیعت‌گردی در استانگیلان است. این استان بیش از ۴ هزار آبشار در خود دارد؛ اما در سرزمین آبشارها، ویسادار به تعبیر بسیاری زیباترین و خیره‌کننده‌ترین آن‌ها است. صدای ریزش آب از بلندای آبشار و تماشای شاخ و برگ درختان در کنار آواز پرندگان این ندا را مدام در ذهن‌تان تکرار می‌کند که ویسادار آبشاری از جنس آرامش و زندگی سرشار است.

نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان

این آبشار در مسیر دریا شدن، گودالی بزرگ و به شکل نیم‌دایره ایجاد کرده است؛ تابش نور از دهانه‌ی گودال به داخل آن و شنیدن پژواک صدای آب، صحنه‌هایی نفس‌گیر تداعی می‌کند که از تماشای آن سیر نمی‌شوید. بر بلندای آبشار ویسادار صخره‌هایی به شکل لایه لایه وجود دارند کهمی‌توانید بر آن‌ها بنشینید و ساعت‌ها به منظره شگفت‌انگیز پیش رویتان، که ترکیبی است شگفت‌انگیز از جنگل، رودخانه و جنب و جوش آبشار نگاه کنید.

ویسادار در هیاهو و خروش همیشگی‌اش، آرامشی ژرف دارد. در نزدیکی این آبشار درختی وجود دارد که برخی آن را درخت هزار ریشهمی‌نامند و دلیل این نام‌گذاری وجود ریشه‌هایی است که از دل خاک سر بیرون آورده و جلوه‌ای خاص به خود گرفته‌اند.

فرم لایه لایه و صخره‌ای دیواره‌های دو طرف رودخانه در بالا و پایین دست آبشار جلوه‌ای دوچندان به طبیعت آن داده است، یک پل فلزی روبروی آبشار نصب شده است که با قرار گرفتن روی آن تسلط بر آبشار ممکن می‌شود. آبشار ویسادار در مسیر رودخانه لومیر ایجاد شده است.

نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان

ویسادار (که در گویش تالشی به معنای سایه درخت بید است) در بخش پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در جوار شهر تالش واقع شدهاست. مسیر رسیدن به این پدیده‌ی کمنظیر طبیعی از دل کوه‌ها می‌گذرد و پر است از دالان‌های درختی زیبا و خوش‌عطر. این آبشار در دلجنگل‌های پیلمبرا قرار دارد و سفر به آن یک جنگل‌پیمایی کوتاه مدت نیز در خود دارد؛ پیمودن این مسیر جنگلی خود می‌تواند به اندازه بازدید از آبشار خاطره‌انگیز و لذت‌بخش باشد.

مطالب مرتبط

نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان

اگر در فصل تابستان به این آبشار سفر می‌کنید، می‌توانید تنی هم به آب بزنید و در حین احساس خنکای رودخانه لمیر، با دوستان‌تان کلی بخندید. درست روبروی آبشار پلی ساخته شده که با ایستادن بر آن تسلط بر آبشار ممکن می‌شود. نگاه کردن از روی پل به پایین و رودخانه خروشان، ترس و اضطرابی همراه با هیجان در دل ایجاد می‌کند و هر طبیعت‌گرد و گردشگری را به وجد می‌آورد.

از دید گردشگران خارجی، بازدید از ویسادار دومین کاری است که باید در سفر به رشت انجام داد.

نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان

اما جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری منطقه پره سر و شهرستان رضوانشهر به ویسادار محدود نمی‌شود. دهکده «وسکه» که قدمت آن را تاچهار هزار سال تخمین زده و آن را یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی در خاورمیانه می‌دانند؛ همچنین وجود بنای اسپیه مزگت (با قدمتی هزارساله)، دهستان «ییلاقی ارده» و دهستان «ساحلی دینا چال» در کنار پل آجری شفارود و آرامگاه شرفشاه دولابی (از عرفای بزرگ گیلان) باعث شده تا این منطقه پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری و طبیعت‌گردی استان گیلان را داشته باشد.

نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان

آبشار ویسادار با شهر تالش تنها ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. شهر تالش در کنار تمام جاذبه‌های طبیعت‌گردی‌اش، برای گردشگری شهری هم انتخاب بسیار خوبی است. یکی از این جذابیت‌ها که برای گردشگران ساعات مفرحی را به ارمغان می‌آورد، سورتمه‌ی تالش است. همچنین کارتینگ تالش نیز در نزدیکی شما خواهد بود و می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های هیجان‌انگیز سفرتان باشد.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

از شهر رشت به سمت انزلی حرکت کنید و با ادامه مسیر به رضوانشهر بروید. بعد از رضوانشهر در پونل جاده رشت-آستارا را در پیش بگیرید تا به پره سر برسید. در پره سر بعد از ساختمان شهرداری باید به سمت چپ بپیچید و وارد خیابان آبشار شوید. با عبور از روستای صیقل‌سرا و آوَوییار(و پس از طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر) به محل آبشار می‌رسید. دقت داشته باشید که ۴ کیلومتر پایانی این جاده روستایی خاکی است وپس از آن حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی پیش رو دارید. اگر از تهران قصد سفر به این آبشار را دارید، می‌توانید قبل از رسیدن به رشت در جاده قزوین-رشت وارد مسیر فومن به سراوان شده و بعد ازپونل مسیر اردجان را در پیش گرفته و با ادامه راه به پره سر برسید.

بهترین فصل برای بازدید از آبشار ویسادار

زیبایی و شکوه آبشار در تمامی فصل‌های سال پا برجا است، اما آنچه شما را در فصل بهار و از اوایل شهریور تا اواسط آبان به این آبشار فرامی‌خواند، آب و هوای مطبوع و دلپذیر ویسادار در این ماه‌ها است.

نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به آبشار ویسادار یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..