تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با تحصیل در کانادا سرنوشت خود را تغییر دهید

کانادا، کشور فرصت‌های مهاجرتی و تحصیلی

از‌ راه‌های مناسب برای داشتن یک زندگی بهتر مهاجرت به کانادا است. کانادا کشوری است با تعداد جمعیت کم، همین امر باعث می‌شود این کشور با کمبود نیروی متخصص و نیروی کار مواجه شود. کانادا مهاجر پذیرترین کشور در جهان است. داشتن کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر جهانی، اقتصاد پویا و سطح بالا‌ی رفاه اجتماعی، کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای محصلان تبدیل کرده است.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا می‌توان از دبستان، دبیرستان، کالج، و دانشگاه اقدام کرد. هر مرحله قوانین و شرایط خودش را دارد. مهم‌ترین مسئله بررسی کامل وضعیت مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کانادا است. همراه صبا‌پلن باشید تا باهم نکات کلیدی تحصیل در کانادا را بررسی کنیم.

با تحصیل در کانادا سرنوشت خود را تغییر دهید

شرایط تحصیل در کانادا

ابتدا باید رشته مورد علاقه خود را برای تحصیل انتخاب کنید، سپس دانشگاه و یا شهر مورد نظر را انتخاب کنید. برای پذیرفته‌ شدن در دانشگاه‌های کانادا باید باتوجه به شرایط هر مقطع تحصیلی مدرک زبان انگلیسی  IELTS یا  TOEFL به دانشگاه ارائه کنید. بعد از بررسی ابتدایی شرایط شما، دانشگاه یک نامه پذیرش تحصیلی برایتان صادر می‌کند که در آن به هزینه های تحصیل شما نیز اشاره می‌شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند داشتن مدرک دیپلم، مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و تمکن مالی لازم است. اگر دانشجویان سطح زبان آنها قابل قبول نباشد، می‌توانند در کالج های کانادایی دوره زبان بگذرانند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا 3 تا 4 سال زمان خواهد برد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شما به مدرک لیسانس، مدرک آیلتس بالای 6.5 و سن مناسب نیاز دارید.

هزینه‌های تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. تحصیل در کانادا می‌تواند از ۲۰ هزار دلار به بالا در سال هزینه داشته باشد. شما با ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید برای اعضای خانواده خودتان ویزای همراه بگیرید.

برای تحصیل در دوره دکتری شما به یک سوپروایزر یا استاد راهنما نیاز دارید. یک استاد راهنما به دانشجویی که رزومه علمی مناسب، مقاله‌های علمی در سطح بین‌المللی، نمره زبان بالا، و سن مناسب دارد پذیرش دکتری اعطا می‌کند. در دوره دکترا دانشجویان می‌توانند از طریق انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه، برخی از هزینه های خود را تامین کنند. افرادی که رزومه علمی قوی دارند و هم‌چنین سطح زبان آن‌ها بالا هست، می‌توانند بورسیه تحصیلی کانادا را به دو صورت اسکولارشیپ و فاند دریافت کنند.

پس از پایان تحصیلات چطور؟

پس از پایان تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دانشجویان می‌توانند به اندازه مدت دوره تحصیلی خود در کانادا، در این کشور بمانند و به جستجوی کار بپردازند. شرط لازم اینست که طول دوره تحصیلی باید بیش از 9 ماه باشد. شما می‌توانید تا حداکثر 3 سال برای یافتن کار پس از پایان تحصیل در این کشور اقامت داشته ‌باشید. در کانادا فارغ التحصیلان می‌توانند با داشتن کار پس از تحصیل، در کانادا اقامت کاری این کشور را بگیرند و از این طریق اقامت دائم و تابعیت این کشور را هم کسب کنند.

رشته‌های تحصیلی مناسب برای مهاجرت به کانادا رشته داروسازی

برای تحصیل در رشته داروسازی، دانشجو باید حداقل IELTS 6 را داشته‌باشد. در صورتی که دانشجو بتواند در این رشته فارغ التحصیل شود، در بسیاری از ایالت‌های کانادا برای این رشته تحصیلی شغل وجود دارد. برای کار در این رشته نیاز است که دانشجو یک دوره کارآموزی را پشت سر بگذراند و بعد می‌تواند به‌عنوان داروساز در یکی از  ایالت های مورد نظر خودش مشغول به کار شود.

علوم کامپیوتر

شاخه‌های مختلفی از علوم کامپیوتر در دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شود. برخی از این رشته‌ها عبارتند از علوم داده ها، مهندسی شبکه، مهندسی نرم افزار و مهندسی سخت افزار. در این رشته‌ها دانشجویان باید این آمادگی را داشته باشند که بجز انجام وظایف شخصی، در کارهای گروهی هم نیز شرکت داشته باشند.

دندانپزشکی و پرستاری

مدت دوره تحصیل در این رشته، 6 سال است. دانشجویان این رشته بعد از 3 سال،  وارد یک محیط بیمارستانی می‌شوند. هزینه یک سال تحصیل این رشته در حدود 45000$ (دلار کانادا) است. میزان درآمد دندانپزشکان در یک سال نزدیک به 140000$ (دلار کانادا) است.

رشته پرطرفدار دیگر پرستاری است، که این دوره آموزشی در حدود 5 سال به طول می‌انجامد. هزینه تحصیل در این رشته سالی در حدود 18000$ (دلار کانادا) است. یک پرستار در کانادا سالیانه 78000$ (دلار کانادا) درآمد دارد.

رشته دامپزشکی

رشته دامپزشکی یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار در بین رشته های پزشکی است. دانشجویان برای ورود به رشته های دامپزشکی در ابتدا باید لیسانس علوم‌ پایه را پشت سر بگذرانند و بعد با قبول شدن در آزمون بتوانند وارد رشته‌ دامپزشکی شوند. برای تحصیل در رشته دامپزشکی ارائه حداقل IELTS6 الزامی است. میزان دستمزد و حقوق دامپزشکان در حدود 95,000 دلار در سال است.

با تحصیل در کانادا سرنوشت خود را تغییر دهید

مزایای تحصیل در کانادا چیست

تحصیل در کانادا فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند. برخی از این فرصت‌ها عبارتند از:

هزینه  تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار به‌صرفه‌تر است. با کمترین هزینه می‌توانید در بهترین دانشگاهای کانادا تحصیل کنید.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه‌های کانادا جزو بهترین دانشگاه‌ها در جهان هستند و از لحاظ رتبه علمی با بهترین دانشگاهای اروپا و آمریکایی رقابت می‌کنند. دانشگاه بریتیش کلمبیا و تورنتو، جزو 50 دانشگاه برتر جهان هستند.

مزایای تحصیل در کانادا برای خانواده

در صورتی که شما در یکی از دانشگاه‌های کانادا قبول شوید، شما می‌توانید برای همسر و فرزندان خود حتی پیش از ورود به خاک کانادا ویزا دریافت کنید. همسر یک دانشجو در کانادا امکان انجام کار تمام‌وقت را دارد و فرزندان او می‌توانند به‌صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند.

صباپلن، راهنمای مطمئن برای مهاجرت شما

امروزه موضوع مهاجرت تحصیلی اهمیت بسیار ویژه‌ای در بین محصلان دارد. شما باید تمامی نکات مهم برای مهاجرت را در نظر بگیرید تا در این مسیر طولانی مدت به مشکلی برنخورید. هدف ما در موسسه حقوقی صباپلن این است که بتوانیم شما را در مسیر مهاجرت به کشور مورد علاقه خودتان راهنمایی کنیم. کارشناسان و وکلای ما همواره تلاش خود را می‌کنند تا بهترین روش‌ها و راهنمایی‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن  به شما ارائه دهند تا در این راه با مشکلی رو‌به‌رو نشوید.

رپورتاژ آگهی /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با تحصیل در کانادا سرنوشت خود را تغییر دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..