تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برندگان مسابقه عکاسی Nature TTL در سال ۲۰۲۱

Nature TTL پیشروترین منبع آنلاین عکاسی طبیعت در جهان است. در آخرین دوره از مسابقات عکاس کانادایی، توماس ویجیان، جایزه بزرگ این مسابقه را برای تصویر «جهان وارونه می‌شود» دریافت کرد. در این عکس، توماس یک اورانگوتان را که از درخت بالا می‌رود و تصویر او در آب منعکس شده، به نمایش گذاشته است

ویل نیکلز، بنیان‌گذار Nature TTL، در مورد اثر برنده‌ی امسال گفته است:

کار توماس واقعاً بی‌نظیر است. این تصویر بلافاصله در هیئت داوران مورد توجه قرار گرفت. این تصویر یکی از عکس‌هایی است که نمی‌توانید به‌سادگی از کنار آن عبور کنید. چشم‌انداز و ترکیب منحصر‌به‌فرد این اثر شما را بی‌درنگ به تفکر و کشف آنچه نگاه می‌کنید وا‌می‌دارد.

توماس ویجیان در مورد اثر برنده‌‌ی خود می‌گوید:

این تصویر برای من معنی زیادی دارد؛ زیرا در حال حاضر جمعیت اورانگوتان‌ها با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال کاهش است؛ جنگل‌زدایی و انسان‌ها دلیل اصلی این مسئله هستند. درختان بالای ۱۰۰۰ سال که سرمایه اصلی سیاره ما هستند، برای مزارع روغن نخل قطع می‌شوند. ما به‌عنوان انسان، گزینه‌های زیادی برای جایگزینی روغن داریم؛ اما اورانگوتان‌ها گزینه دیگری به جز از دست دادن خانه‌های خود ندارند. بسیار خوشحالم که می‌بینم این تصویر موفق شده است و به من این فرصت را می‌دهد تا این موضوع را با سراسر جهان در میان بگذارم.

(برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

برنده کلی و برنده‌ی دسته‌ی رفتار حیوانات

 جهان برعکس می‌شود/ توماس ویجیان /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: جهان وارونه می‌شود نام عکاس: توماس ویجیان لوکیشن عکاسی: بورنئو تجهیزات: دوربین نیکون D850 با لنز ۱۵-۸ میلی‌متری

توماس ویجیان در توضیح این عکس می‌گوید:

بعد از چند روز ماندن در بورنئو، این قاب در ذهنم مرور می‌شد. برای گرفتن این عکس، درختی را انتخاب کردم که در آب قرار داشته باشد تا بتوانم بازتاب خوبی از آسمان و برگ‌های روی درخت داشته باشم. آب مانند آینه باعث می‌شود تصویر وارونه به نظر برسد. سپس از درخت بالا رفتم و ساعت‌ها منتظر ماندم. این مسیر، یک مسیر معمول برای استفاده اورانگوتان‌ها است بنابراین توانستم نتیجه‌ی صبوری خود را بگیرم.

برنده‌ی دوم دسته‌ی رفتار حیوانات

 ماهی شکارشده‌ی متعجب/ یوهان وندرگ /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: ماهی شکارشده‌ی متعجب نام عکاس: یوهان وندرگ لوکیشن عکاسی: آفریقای جنوبی تجهیزات: دوربین کانن 7D Mark II با لنز 600-150 میلی‌متری سیگما 

ماهی در لحظه شکار شدن توسط تمساح، ظاهر متعجبی گرفته که باعث متمایز شدن این تصویر شده است.

برنده‌ی تحسین‌شده‌ی دسته‌ی رفتار حیوانات

 خاک‌بازی / بنس ماته /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: خاک‌بازی نام عکاس: بنس ماته لوکیشن عکاسی: آفریقای جنوبی تجهیزات عکاسی: نیکون D5 با لنز ۲۰۰ میلی‌متری

توله‌سگ‌های وحشی در گردوغباری که از خاک بسیار خشک زیر پاهایشان بلند می‌شود، بازی می‌کنند. عکاس آن‌ها را به مدت ۵ هفته دنبال کرده است تا توانسته در موقعیت‌های جذاب از آن‌ها عکس بگیرد.

عکس تحسین‌شده دسته‌ی دوربین تله‌ای

شب پرستاره / بنس ماته /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: شب پرستاره نام عکاس: بنس ماته تجهیزات عکاسی: نیکون D800 با لنز ۱۵ میلی‌متری

طرح سایه‌وار گوزن‌ زرد در مقابل آسمان پرستاره‌ی شب. طی ۴۵ ثانیه‌ای که این تصویر گرفته شد، حرکت گوزن قسمت‌های مختلف آسمان را پوشش داد و در نتیجه جلوه‌ای شبح‌گونه ایجاد کرد.

برنده دسته‌ی منظره

درخت زندگی / جی رود /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: درخت زندگی نام عکاس: جی رود لوکیشن عکاسی: رودخانه سوچاب، ناميبيا  تجهیزات عکاسی: کنون 5D Mark III با لنز ۴۰۰-۱۰۰ میلی‌متری

معلق در زمان؛ احساس انتظار، این وادی را که به نظر می‌رسد هزار سال است هیچ اتفاقی در آن نیفتاده، فرا گرفته است. سایه درخت باستانی خارشتر مانند دست سیاه‌شده‌ای، ردپای ظریف مسیر رود سوچاب را به امید محال بازگشت به زندگی قبلی دنبال می‌کند.

عکس تحسین‌شده‌ی دسته‌ی مناظر

مسیر رسیدن به روم / لوئیجی روپولو /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: مسیر رسیدن به روم نام عکاس: لوئیجی روپولو لوکیشن عکاسی: روم (رام)، شمال‌غربی اسکاتلند تجهیزات عکاسی: نیکون D850 با لنز ۲۱ میلی‌متری

در جزیره ایگ هنگام غروب خورشید با رنگ‌های زیبا و ابرهای خیره‌کننده‌ای که بر فراز کوه‌های رام اسکاتلند حرکت می‌کنند، مواجه خواهید شد. روپولو برای گرفتن این عکس کاملاً از خط ساحلی فاصله داشت و با دنبال کردن الگوهای باقی‌مانده‌ای که جزرومد در شن‌وماسه‌ها ایجاد کرده بود، توانست با نورپردازی ۹۰ ثانیه‌ای، بیشترین بازتاب ممکن را در تصویر ثبت کند.

برنده دوم دسته‌ی جهان کوچک

سمندر خالدار / سامانتا استفنز/برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: دام طبیعت نام عکاس: سامانتا استفنز لوکیشن عکاسی: ایستگاه تحقیقاتی حیات وحش آلگون کویین، کانادا تجهیزات عکاسی: دوربین کنن 5D Mark III با ماکرو لنز ۱۵ میلی‌متری لاووا

اخیراً محققان در ایستگاه تحقیقاتی حیات وحش آلگون کویین کشف کرده‌اند که سمندرهای خالدار نابالغ (Ambystoma maculatum) در دام گیاهان کوزه‌دار و گوشت‌خوار شمالی گرفتار می‌شوند. آن‌ها هنگام مهاجرت پاییزی از زمین‌های تخم‌ریزی آبی از باتلاق عبور می‌کنند تا مکان‌های زمستان‌گذرانی در زیر زمین‌ جنگل‌ها را پیدا کنند. این اولین اکتشاف سمندر‌ها است که متأسفانه آن‌ها را به دام گیاهان کوزه‌دار شمالی می‌اندازد. بیش از ۲۰٪ گیاهان در پارک آلگون کویین در حال شکار سمندرها هستند! این پدیده برای هیچ جمعیت دیگری از گیاهان کوزه‌دار شمالی ثبت نشده است. آنچه محققان هنوز نتوانسته‌اند دریابند این است که سمندرها چگونه به دام می‌افتند. سمندرهای خالدار مدت‌ها است که به‌عنوان چرخه‌ی مهم تغذیه شناخته می‌شوند و این کشف درک ما از این نقش سمندرها را گسترش می‌دهد.

روزی که این تصویر را گرفتم، در حال دنبال کردن محققانی بودم که به بررسی روزانه گیاهان می‌پرداختند. کوزه‌دارها معمولاً هر بار فقط حاوی یک طعمه سمندر هستند، البته گاهی اوقات هم چندین سمندر را به‌طور هم‌زمان می‌گیرند. وقتی گیاه کوزه‌داری را دیدم که دارای دو سمندر بود و هر دو سمندر به‌طور شناور در حال پوسیدن در سطح مایع گیاه کوزه‌دار بودند، فهمیدم که این لحظه خاص و زودگذر است. روز بعد هر دو سمندر به ته گیاه فرو رفته و غرق شده بودند.

برنده دسته‌ی آسمان شب

ایوان پدرتی /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: چشم نام عکاس: ایوان پدرتی لوکیشن عکاسی: نروژ تجهیزات عکاسی: دوربین سونی A7R II با لنز ۳۵-۱۶ میلی‌متری سونی 

در ساحل اتاکلیو در نروژ، سنگ‌های خاصی وجود دارند که شبیه چشم به نظر می‌رسند. این اثر در برابر رنگ‌های زیبای نورهای شمالی ثبت شده است.

عکس تحسین‌شده‌ آسمان شب

یوهن ساموچنکو /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: زیر پل شفق نام عکاس: یوهن ساموچنکو لوکیشن عکاسی: کوهستان کیرکجوفل، ایسلند تجهیزات عکاسی: نیکون D750 با لنز ۱۶ میلی‌متری نیکون

تصویری زیبا از شفق قطبی با قوسی غیر معمول در بالای کوه کیرکجوفل در ایسلند.

برنده دسته‌ی زیر آب

سفره ماهی دیو / گرنت توماس / برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: کشتی فضایی مانتا نام عکاس: گرنت توماس لوکیشن عکاسی: مالدیو تجهیزات عکاسی: دوربین کنون 5D Mark IV با لنز چشم‌ماهی ۱۵-۸ میلی‌متری کنون

سفره‌ماهی دیو یا مانتا، پالیده‌خوارانی هستند که با مصرف مقادیر زیادی از پلانکتون‌ها و سخت‌پوستان، اندازه عظیم خود را حفظ می‌کنند. مالدیو یکی از تنها مکان‌های جهان است که می‌توانید شبانه همراه این حیوانات باشکوه غواصی کنید. گرنت توماس در مورد عکاسی از این سفره‌ماهی می‌گوید:

برای گرفتن این تصویر، من صاف روی ماسه‌ها قرار گرفتم و به یک مانتا که از ابری از موجودات پلانکتونی تغذیه می‌کرد، خیره شدم‌‌. بعد از مدتی مانتا به من نزدیک‌تر شد تا اینکه در نهایت موفق شدم این عکس را از آن ثبت کنم.

عکس تحسین‌شده دسته‌ی زیر آب

شیر دریایی اشتلر / سلیا کوجالا /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: اسباب‌بازی جدید من نام عکاس: سلیا کوجالا لوکیشن عکاسی: جزیره هورنبی، کانادا تجهیزات عکاسی: نیکون D500 با لنز چشم‌ماهی ۱۷-۱۰ میلی‌متری توکینا

بازی در رشد شیرهای دریایی جوان اشتلر بسیار مهم است و آن‌ها عاشق بازی با هر چیزی هستند که بتوانند در محیط زندگی خود پیدا کنند. سلیا کوجالا، هنگامی که در نوریس راکس در جزیره هورنبی کانادا مشغول غواصی بود، بازی این شیر دریایی جوان را با یک ستاره دریایی مشاهده کرد.

درحالی‌که گرم تماشای شیر دریایی بودم، به طرف من شنا کرد تا اسباب‌بازی زیبای خود را به من نشان بدهد. من توانستم این تصویر را در همان زمان ثبت کنم. متأسفانه شیرهای دریایی اشتلر به‌عنوان حیوانات در نزدیکی تهدید در لیست قرمز IUCN قرار گرفته‌اند. امیدوارم مردم با دیدن بازیگوشی این شیرهای دریایی با آن‌ها ارتباط بگیرند و تمایل پیدا کنند تا از آن‌ها و محیط زیستشان محافظت کنند.

عکس تحسین‌شده دسته‌ی حیات‌ وحش شهری

جغد انبار / خوزه لوئیز روئیز خیمنز /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: در نام عکاس: خوزه لوئیز روئیز خیمنز تجهیزات عکاسی: دوربین نیکون D4S و لنز ۶۰۰ میلی‌متری نیکون f/4G

تصویری خوش‌رنگ از یک جغد انبار که از در یک خانه قدیمی متروکه به بیرون سرک می‌کشد.

برنده کلی دسته‌ی زیر ۱۶ سال

توماس ایستربروک /برندگان مسابقه عکاس Nature TTL

عنوان عکس: عاجز از انتخاب نام عکاس: توماس ایستربروک تجهیزات عکاسی: دوربین نیکون D7500 با لنز ۳۰۰-۱۸ میلی‌متری نیکون

این عکس زمانی گرفته شد که ما در حال مشاهده یک ساردسته بودیم که ناگهان این پرنده پیدایش شد و به ساردسته حمله کرد. انقدر تعداد سارها زیاد بود که پرنده‌ی بیگانه مانده بود به سمت کدام یک از آن‌ها هجوم ببرد.

***

امیدواریم از این قسمت شاتر لذت برده باشید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این عکس‌ها چیست؟ کدام تصویر برای شما جذاب‌تر بود؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برندگان مسابقه عکاسی Nature TTL در سال ۲۰۲۱»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..