تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به ویژگی‌های جدید اپل کارپلی در iOS 15

دوشنبه‌ی گذشته، اپل سی و دومین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برای رونمایی از جدیدترین سیستم‌عامل‌ها، بهبودها و قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری‌اش برگزار کرد. غول دنیای فناوری در جریان رویداد مذکور پیش‌نمایشی از آخرین دستاوردهای سیستم‌ عامل موبایل خود موسوم به iOS 15 به نمایش گذاشت که از قرار معلوم، میزبان بسیاری از بهبودهای ریز و درشت می‌شود. اپل در خلال نمایش اصلی این رویداد اطلاعات بسیار کمی از CarPlay به اشتراک گذاشت؛ استانداردی که می‌تواند سیستم سرگرمی اتومبیل کاربران را به نمایشگر ثانویه برای آیفون و قابلیت‌های جدید iOS 15 تبدیل کند. در ادامه برخی از قابلیت‌های جدید کارپلی را مرور و بررسی خواهیم کرد.

بهبود استفاده از کلید دیجیتال 

کلید دیجیتال اپل / Car Key

اپل در حال بهبود قابلیت‌های کلید دیجیتال خودرو (Car Key) است که به کاربران امکان می‌دهد از آیفون یا ساعت هوشمند به‌منظور باز کردن قفل خودرو استفاده کنند. CarKey اکنون می‌تواند از تراشه U1 مبتنی بر باند فوق وسیع (UWB) اپل که در دستگاه‌های اخیر این شرکت یافت می‌شود، پشتیبانی کند و متعاقب آن، کاربران می‌توانند بدون خارج کردن گوشی از جیب، در اتومبیل شخصی خود را باز کنند. قابلیت مذکور آگاهی دقیق از نظر مکانی ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که خودرو هرگز بدون گوشی هوشمند کاربر در وسیله نقلیه، روشن نمی‌شود.

باند فوق وسیع (UWB) یک فناوری رادیویی است که می‌تواند از سطح انرژی بسیار کمی برای ارتباطات و پهنای باند در طیف وسیعی از امواج رادیویی استفاده کند. تفاوت قابل ‌توجه انتقال رادیویی معمولی و UWB این است که سیستم‌های معمولی اطلاعات را با تغییر سطح قدرت، فرکانس یا فاز یک موج سینوسی انتقال می‌دهند؛ درحالی‌که فناوری UWB با تولید موج رادیویی در فواصل زمانی خاص و اشغال پهنای باند زیاد، اطلاعات را منتقل و امکان پالس یا مدولاسیون زمان را فراهم می‌کند. در این سیستم، اطلاعات را می‌توان با رمزگذاری قطب پالس و دامنه آن یا با استفاده از پالس‌های متعامد، روی سیگنال باندهای فوق وسیع تعدیل کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

پالس‌های UWB را می‌توان به‌صورت پراکنده با نرخ نسبتا کم برای پشتیبانی از زمان مدولاسیون یا موقعیت آن ارسال کرد. در محصولات مجهز به این سیستم می‌توان از سرعت معکوس پالس UWB بهره گرفت. با توجه به مصرف کم انرژی و پالس‌های کوتاه، فناوری مذکور کوتاه‌برد است؛ اما دقتی بسیار بیشتر از استانداردهای آخرین نسخه‌ی بلوتوث ارائه می‌دهد و اکنون، CarKey نیز پشتیبانی کاملی از آن ارائه خواهد داد؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که این قابلیت در ابتدا با iOS 14 معرفی شد و حتی اپل دسترسی‌های محدودی در iOS 13 ارائه می‌داد. البته قابلیت یادشده نیاز به پشتیبانی تولیدکنندگان خودرو دارد و فعلاً شرکت باواریایی BMW نخستین شریک اپل در گستریش این تکنولوژی است.

تمرکز بیشتر بر رانندگی با قابلیت فوکوس 

قابلیت فوکوس در iOS 15

فوکوس (Focus) یک ویژگی کاملا جدید در iOS 15 است و کارپلی نیز از آن بهره خواهد گرفت. با استفاده از فوکوس می‌توانید نوتیفیکیشن‌های سفارشی را بر اساس وضعیت خود، اعم از رانندگی، خواب، کار و... تنظیم کنید. این ویژگی جایگزین Do Not Disturb در هنگام رانندگی شده است. هنگامی که کاربران به بلوتوث اتومبیل متصل می‌شوند یا وقتی CarPlay فعال است، می‌توانند Driving Focus را به‌طور خودکار روشن یا خاموش کنند.

به‌طور کلی می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را بسته به نیاز محدود یا کاملا مسدود کرد. به‌عنوان مثال، هنگام رانندگی، کاربر می‌تواند تعیین کند که فقط همسر او بتواند با وی تماس بگیرد و تنها برنامه‌های امنیتی یا خانه هوشمند بتوانند اعلان‌ها را ارسال کنند.

تصاویر پس‌زمینه جدید

تصاویر پس‌زمینه جدید در کارپلی iOS 15

اپل به‌عنوان بخشی از iOS 15 برای CarPlay چهار تصویر پس‌زمینه جدید منتشر کرده است. به نظر می‌رسد هر چهار مورد به تصاویر پس‌زمینه‌ی پیش‌فرض iOS 15 در آیفون و آیپد سازگار شبیه هستند. هر یک از این تصاویر از نسخه تاریک و روشن پشتیبانی می‌کنند. کارپلی می‌تواند به‌طور خودکار بین حالت روشن و تاریک بر اساس زمان روز جابه‌جا شود. همچنین کاربران می‌توانند به‌صورت دستی آن را به‌صورت ثابت روی حالت تاریک و روشن قرار بدهند.

سایر ویژگی‌های جدید

استفاده از سیری در کارپلی iOS 15

به‌طور معمول، برخی از ویژگی‌های اپل به‌موقع برای انتشار اولیه iOS 15 آماده نیستند و به‌مرور در به‌روزرسانی‌های میان‌نسلی ارائه می‌شوند. یکی از این ویژگی‌ها توانایی سیری در اعلام پیام‌های کاربران هنگام ورود است. این ویژگی با هدفون‌های کاملا بی‌سیم ایرپاد نیز سازگار است و نیاز به تعامل رانندگان با سیستم سرگرمی‌های متصل به اینترنت را هنگام مسافرت کاهش می‌دهد. کاربران می‌توانند بدون دخالت دست با دستیار هوشمند سیری تعامل داشته باشند. اپل این قابلیت در اواخر امسال و در به‌روزرسانی بعدی iOS 15 ارائه خواهد کرد.

اپل می‌گوید تجربه جدید نرم‌افزار Maps (مسیریاب اپل) پس از راه‌اندازی iOS 15 در کارپلی نیز ارائه خواهد شد. به‌روزرسانی مپس جزئیات بسیار بیشتری در مقایسه با نسخه‌ی فعلی دارد. اپل قابلیت‌های جدید نرم‌افزار مپس را بدین گونه توصیف می‌کند: «کاوش شهرهایی مانند سانفرانسیسکو، لس آنجلس، نیویورک و لندن با جزئیات بی‌سابقه برای ارتفاعات، جاده‌ها، درختان، ساختمان‌ها، بناهای تاریخی و موارد دیگر است.»

اپل قرار است در پاییز امسال iOS 15 را به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان برای کاربران آیفون سازگار منتشر کند. تغییرات در CarPlay فقط یک زیرمجموعه از تعداد بی‌شماری ویژگی‌ جدید است که کوپرتینویی‌ها در مراسم توسعه‌دهندگان به نمایش گذاشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به ویژگی‌های جدید اپل کارپلی در iOS 15»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..