تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشخصات احتمالی جانشین تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام منتشر شد

مدت‌زمان بسیار کمی از معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام می‌گذرد؛ اما اطلاعاتی در مورد جانشین آن در فضای مجازی قرار گرفته است. انتظار می‌رود تراشه‌ی جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ در ماه دسامبر (بازه‌ی زمانی آذر تا دی) معرفی شود و برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار بگیرد.

AnroidAuthority گزارش می‌دهد که تراشه‌‌ی پرچم‌دار نسل بعدی کوالکام با شماره مدل SM8450 معرفی خواهد شد. این اطلاعات توسط ایوان بلس در حساب توییتری وی مطرح شده است که علاوه بر شماره مدل، به جزئیات سخت‌افزاری تراشه‌ی جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ می‌پردازد. 

اسنپدراگون ۸۸۸ با شماره مدل SM8350 معرفی شد. با این حساب، دور از ذهن نیست که SM8450 تراشه‌ی جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ باشد. ایوان بلس می‌گوید کوالکام به‌ جای لیتوگرافی ۵ نانومتری، تراشه‌ی پرچم‌دار نسل بعدی خود را با لیتوگرافی ۴ نانومتری خواهد ساخت. چنین اتفاقی می‌تواند به تراشه‌ای ختم شود که از نظر مصرف انرژی، کم‌مصرف‌تر و از نظر توان پردازشی  توانمندتر از اسنپدراگون ۸۸۸ باشد.

ایوان بلس تنها به اطلاعات ذکرشده بسنده نکرده و جزئیات بیشتری از تراشه‌ی نسل بعدی کوالکام ارائه داده است؛ برای مثال، مودم ایکس ۶۰ اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم ایکس ۶۵ جایگزین خواهد شد. این مودم از نظر تئوری توان دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (۱٫۲۵ گیگابایت بر ثانیه) خواهد داشت و می‌تواند ارتباطات 5G پایدارتری نسبت به مودم ایکس ۶۰ به کاربر ارائه بدهد.

انتظار می‌رود در تراشه‌ی نسل بعدی سری اسنپدراگون از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۷۳۰ و ISP اسپکترا ۶۸۰ استفاده شود. در پردازنده‌ی اصلی نیز تغییرات جالبی صورت خواهد گرفت که برای مثال می‌توان به استفاده از هسته‌ی کریو ۷۸۰ اشاره کرد که با معماری ARM v9 ساخته شده‌ است. معماری ARM v9 جدیدترین راهکار آرم است که بر مبنای معماری ۶۴ بیتی توسعه داده شده و هسته‌های کورتکس X2،اکورتکس A710 و کورتکس A510 را جایگزین هسته‌های پیشین آرم با معماری ARM v8 می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

با درنظرگرفتن این اطلاعات، دور از ذهن نیست که پردازنده‌ی اصلی تراشه‌ی نسل بعدی کوالکام متشکل شده باشد از سه خوشه که شامل ۱ هسته‌ی کورتکس X2،ا۳ هسته‌ی کورتکس A710 و ۴ هسته‌ی کورتکس A510 هستند. طبیعتا در کارهای سبک از هسته‌های کورتکس A510 استفاده می‌شود و برای انجام کارهای سنگین هسته‌های کورتکس ایکس ۲ و کورتکس A710 وارد عمل می‌شوند.

اولین اطلاعات از جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ در ماه مارس منتشر شد. در گزارش گفته شد که کوالکام برای تراشه‌ی نسل بعدی خود نام Waipio را در داخل شرکت استفاده می‌کند و مهندسان شرکت آمریکایی در حال آزمایش ترکیبی از ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشخصات احتمالی جانشین تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..