تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده) برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ 

برای از بی بردن بوی عرق بدن چـه کنیم؟ بوی بد عرق بدن نشانه چیست و چگونه بوی تعریق را از بین ببریم. در فصل هاي گرم سال بدن مـا برای خنک نگه داشتن اندام ها عرق می کند. در مورد اول باید بگوییم کـه انباشته شدن تعریق بدن روی پوست بدون بو نیست! اما در برخی افراد و بـه دلایل مختلف وراثتی یا رعایت نکردن نکات بهداشتی بوی تعریق بیشتر و البته زننده تر می‌باشد. در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

بوی بد عرق چگونه ایجاد می‌شود؟

تعریق راهی طبیعی برای خنک کردن بدن اسـت. زمانی کـه در محیط گرمی حضور داشته باشید، گرمای بالاتر از حد‌تعادل بدن، با عرق کردن ازبدن خارج می شود. ماده‌ اي مایع و بدون ضرر کـه زمانی کـه روی پوست قرار می گیرد، محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌هاي موجود در پوست ایجاد میکند. این باکتری‌ها شروع بـه تجریه پروتئین کراتین پوست می کنند.

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

حاصل این کار، تولید بوی بدی اسـت کـه مـا بعنوان بوی بد عرق می‌شناسیم. پس از رسیدن بـه سن بلوغ، ترشح عرق و بوی بد بدلیل ترشح بیشتر هورمون‌هاي آندروژن، افزایش می یابد. بنابر این اگر در چنین شرایطی، ورزش سنگین انجام می دهید، در هوای گرم و داغ هستید، وزن زیادی دارید، از بیماری‌هاي کلیوی و دیابت رنج میبرید، میتوانید انتظار داشته باشید کـه ترشح عرق و تولید این بوها، شدیدتر خواهد بود.

روش خانگی از بین بردن بوی عرق بدن

یکی از مشکلات رایج افراد دراین فصل عرق کردن زیاد بوده کـه باعث می شود بدن بوی ناخوشایندی بدهد. عرق کردن روش طبیعی بدن برای تنظیم دما اسـت. تعداد زیادی از افراد برای رفع بوی بد بدن از دئودرانت‌ها استفاده می کنند. اما تحقیقات نشان می دهند کـه این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند. بنابر این بهتر اسـت بـه دنبال روش‌هاي ایمن‌تر برای رفع این مشکل باشید.

روغن‌ برای بوی زیر بغل

بعضی از روغن‌ها خواصی دارند کـه با بوی بد بدن مبارزه می کنند. در ادامه چند نمونه از بهترین روغن‌ها را برای رفع بوی بد بدن بشما معرفی می کنیم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدلوریک اسـت کـه باکتری‌هاي موجود در بدن را از بین می برد و از این طریق بـه رها شدن از بوی بد بدن کمک می کند. مقدار کمی از روغن نارگیل را روی نواحی ازبدن بمالید کـه مستعد عرق کردن هستند.

روغن درخت چای برای بوی عرق

روغن درخت چای بدلیل این‌کـه یک ضدعفونی‌کننده اسـت، میتواند باکتری‌ها و قارچ‌هاي روی پوست را از بین ببرد و از بروز دوباره‌ي بوی بد پیشگیري کند. یک کاسه‌ي کوچک بردارید و روغن درخت رابا مقداری آب مخلوط کنید. مخلوط بـه دست آمده رابه‌طور مستقیم در زیربغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسانسی اسطوخودوس از رشد باکتری‌هاي ایجادکننده‌ي بو پیشگیری میکند. نشاسته‌ي ذرت و جوش شیرین هم پوست را خشک نگه می‌دارند و از جمع شدن باکتری‌ها پیش گیری می کنند. روغن اسانسی اسطوخودوس رابا نشاسته‌ي ذرت و جوش شیرین مخلوط کنید و هر زمان کـه لازم شد، استفاده کنید.

روغن نعناع

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

نعناع خواص ضدباکتریایی دارد و بهمین دلیل می تواند جای گزین خوبی برای دئودرانت‌ها باشد. روغن نارگیل هم خواص ضدباکتریایی دارد و بـه از بین بردن باکتری‌هاي موجود روی پوست کمک میکند. می توانید چند قطره روغن نعناع رابه‌طور مستقیم در قسمت زیربغل خود بمالید یا آن رابا آب مخلوط کرده و بـه زیربغلتان اسپری کنید.

سرکه‌ سیب برای بوی زیر بغل

سرکه‌ي سیب طبیعت اسیدی دارد و بـه توانایی خود در از بین بردن و پیشگیری از شکل گیری باکتری‌ها شناخته میشود کـه این موضوع میتواند از بروز مجدد بوی بد بدن پیشگیری کند. مقداری سرکه‌ي سیب رابا استفاده از پنبه بـه‌طور مستقیم بـه زیربغل و سایر نواحی بدن خود بمالید کـه مستعد عرق کردن هستند.

چای شنبلیه

تخم شنبلیله خواص ضدباکتریایی دارد و جلوی پخش شدن هر نوع عفونت باکتریایی را می گیرد. باور بر این اسـت کـه چای شنبلیله از طریق رفع علت ریشه‌اي، بوی بد بدن رابه‌طور طبیعی برطرف می کند. می توانید این چای را هرروز صبح بنوشید تا بدن‌تان را زهر‌زدایی کنید.

دانه‌ رازیانه

بعضی از ترکیبات موجود در رازیانه بـه‌عنوان ملین عمل میکنند و می توانند در رفع بوی بد بدن اثرگذار باشند. هرروز صبح این مخلوط را مصرف کنید تا نتیجه‌ي دلخواه خودرا بگیرید. دانه‌ي رازیانه‌ي له شده رابه آب اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط بجوشد. درصورت تمایل مقداری عسل بـه آن اضافه کرده و آنرا نوش جان کنید.

چای سبز برای بوی بدن

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

آنتی‌ اکسیدان‌ ها و اسیدتانیک موجود در چای سبز بـه رفع بوی بد بدن از درون کمک میکنند. استعمال موضعی چای سبز پوست را خشک نگه می‌دارد و باکتری‌ها را بازرسی میکند. مصرف روزانه‌ي چای سبز تمام سموم بدن را از بین میبرد. یک روز در بین از چای سبز استفاده‌ي موضعی کنید، استفاده‌ روزانه میتواند بعضی انواع پوست را خیلی خشک کند.

چای کیسه‌ اي

تانن موجود در چای پوست را خشک نگه می‌دارد و از شکل گیری عرق جلوگیري می کند. میتوانید از این روش خانگی دست‌کم سه بار در هفته استفاده کنید. آب را بجوشانید و چای کیسه را درون آب جوش قرار دهید. مخلوط بـه دست آمده را در وان حمام بریزید و بـه مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن دراز بکشید. هم چنین میتوانید آن رابه‌طور مستقیم روی بدن‌تان بریزید و اجازه دهید بـه مدت ۱۵ دقیقه بماند.

جوش‌شیرین برای بوی عرق بدن

جوش‌شیرین رطوبت را جذب کرده و بهمین دلیل از شکل گیری عرق جلوگیري می کند. این ترکیب نه تنها باکتری‌هاي روی پوست را از بین می برد، بلکه بدن را هم قلیایی کرده و بوی بد بدن را خنثی می کند. از این روش خانگی چند بار در هفته استفاده کنید.

نحوه استفاده:

پودر جوش‌شیرین را درون یک کاسه بریزید.

با یک براش «قلمو یا پنبه» آنرا:

بـه نواحی مستعد عرق کردن «مثل زیربغل» بمالید.

پودر اضافی را از بدن تان پاک کنید.

آب گوجه‌ فرنگی

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

گوجه‌فرنگی طبیعت اسیدی دارد و باکتری‌هاي پوست را از بین میبرد. خاصیت قابض آن هم منافذ را کوچک میکند و تولید عرق را کاهش میدهد. می توانید برای رفع بوی بد بدن از این روش خانگی ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

نحوه استفاده:

دریک کاسه‌ي بزرگ مقداری آب گرم بریزید.

آب گوجه‌فرنگی رابه آن اضافه کنید.

زمانی کـه در حمام هستید:

مخلوط را روی تمام بدن‌تان بریزید.

اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد بشویید.

گلاب برای از بین بردن بوی عرق

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

گلاب یک ترکیب قابض اسـت و بهمین دلیل اندازه‌ي منافذ پوست را کوچک میکند و تولید عرق را کاهش می دهد. علاوه بر این، استفاده‌ي موضعی ازآن باعث می شود بدن تان بوی خوبی بگیرد. یک کاسه بردارید و گلاب و سرکه‌ي سیب رابا یک دیگر مخلوط کنید. مخلوط ایجاد شده را درون بطری اسپری بریزید و هر زمان کـه لازم شد آنرا زیر بغل و سایر قسمت‌هاي بدن‌تان اسپری کنید.

جعفری

قرن‌هاست کـه برگ‌هاي جعفری بـه خواص ضدبوی خود شناخته میشوند. باور بر این اسـت کـه کلروفیل موجود در برگ‌هاي جعفری در رفع بوی بد بدن و دهان مؤثر اسـت. آب جعفری را هرروز بنوشید تا بهترین نتایج را بگیرید.

نحوه استفاده:

برگ‌هاي جعفری رابه آب اضافه کنید.

اجازه دهید بـه مدت ۵ دقیقه بجوشد.

مخلوط را از صافی رد کنید و آنرا بنوشید.

آب لیمو ترش

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

طبیعت اسیدی لیموترش سطح PH بدن را پایین می‌آورد و زنده ماندن باکتری‌ها را روی پوست دشوار میکند. میتوانید برای رفع بوی بد بدن این روش را هرروز بکار ببرید. لیموترش را دو نیم کنید و آن رابه‌طور مستقیم در قسمت زیربغلتان بمالید.

نشاسته‌ ذرت

خواص ضدباکتریایی نشاسته‌ي ذرت بـه بازرسی باکتری‌ها کمک میکند. نشاسته‌ي ذرت هم چنین پوست را خشک نگه می‌دارد و تولید عرق را کاهش می دهد. مقداری نشاسته‌ي ذرت رابه زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن بمالید. اجازه دهید ترکیب تا پایان روز روی بدن‌تان بماند.

برگ چریش «Neem Leaves»

خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدعفونی کننده‌ي گیاه چریش بـه از بین بردن باکتری‌هاي ایجادکننده‌ي بوی بد کمک میکنند. این گیاه هم چنین تمام سموم درون بدن را از بین می برد و علت ریشه‌اي بوی بد را برطرف می کند. برگ‌هاي چریش را در آب بجوشانید. آنرا از صافی رد کرده و بـه وان حمام اضافه کنید یا در حمام روی بدن‌تان بریزید.

سیب‌ زمینی برای رفع بوی زیر بغل

سیب‌زمینی هم یک ترکیب مفید دیگر در رفع بوی بد بدن اسـت. سیب‌زمینی را خوب بشویید و پوست آنرا بگیرید. سپس آن رابه لایه‌هاي نازک برش بزنید. لایه‌هاي سیب‌زمینی رابه زیربغلتان بمالید. اجازه دهید بـه مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس زیر بغل خودرا با آب بشویید.

روش های سریع از بین بردن بوی عرق

علاوه بر روش‌هاي خانگی کـه در بالا بـه آن‌ها اشاره کردیم، رعایت بهداشت و استحمام روزانه، رفع مو‌هاي زائد در نواحی مستعد عرق کردن، پوشیدن لباس‌هاي پنبه‌اي و خوردن مواد غذایی سالم هم در رفع بوی بد بدن مؤثر هستند. در ادامه بـه چند روش مفید دیگر اشاره می کنیم.

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

از دئودرانت‌هاي طبیعی استفاده کنید.

هرروز دوش بگیرید.

بـه نواحی مستعد عرق کردن سرکه‌ سیب بمالید.

کمتر غذا‌هاي تند بخورید.

از شر مو هاي زائد خلاص شوید.

از صابون‌هاي ضد باکتریایی استفاده کنید.

روزانه استحمام کنید.

روغن‌هاي معطر را دستکم نگیرید.

بـه طرز پوشش خود توجه کنید.

نکات تکمیلی و مهم در مورد بوی تعریق

بر اساس تحقیقات شیمیدانان در ایالات امریکا، درصد بسیار بسیار کمی از مردم بدلیل عدم وجود نوعی پروتئین در بدن‌شان، هیچ‌وقت بوی بدی نمی گیرند. این موضوع بـه این معنی اسـت کـه بقیه مـا خیلی خوش شانس نیستیم و همیشه هم بوی خوب نمیدهیم. اما خبر خوب این اسـت کـه مـا بیشتر از چیزی کـه فکر میکنیم بر روی بوی بد پا یا بوی بد زیر بغل خودمان بازرسی داریم. اما چرا عرق بوی بد می دهد؟

برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)

اول از همه ی باید بدانید کـه خود عرق بد بو نیست. عرق کـه بـه صورت مایع ازبدن خارج میشود غالبا از آب و نمک تشکیل شده اسـت و کاملا بی رنگ و بی بو اسـت. بدن مـا محل زندگی میلیونها باکتری غیر خطرناک اسـت کـه تعداد زیادی از آن‌ها روی پوست مـا زندگی میکنند و از عرق بدن مـا تغذیه می کنند. این‌کـه چرا عرق بوی بد میدهد دلیلش وجود همین باکتری‌ها اسـت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای از بین بردن بوی عرق بدن چه کنیم؟ (روش های خانگی و ساده)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..