تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت پوکه معدنی قروه

قیمت پوکه معدنی قروه

قیمت پوکه معدنی قروه به عوامل متعددی وابسته است که مهمترین آنها، کیفت، نحوه خرید، مرکز خرید و نوع پوکه می باشد. شهر قروه یکی از بزرگترین مراکز تولید انواع پوکه می باشد. زیرا بزرگترین معادن و آتشفشان های مرتبط با پوکه های معدنی در این شهر قرار دارد. در کل قیمت پوکه معدنی قره بر خلاف کیفیت بالایی که این پوکه ها دارند بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

پوکه معدنی چیست؟

قیمت پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی نوعی از سنگ های آتشفشانی است. بدین صورت که وقتی در مناطقی که آتشفشان ها در گذشته های دور فوران می کردند این گدازه ها به دلیل مواد معدنی لایه های داخلی زمین و فعل و انفعالاتی که زمان گداخته شدن این مواد روی آنها صورت می گرفت.

پس از رسیدن مواد مذاب به سطح زمین باز به دلایل جوی آن منطقه در سطح زمین سرد شده و گازهای درون آن ها خارج می شد در طول یک دوره زمانی بلند مدت به صورت دانه های ریز و درشت متخلخل و اسفنجی شکل در می آمدن که در اصطلاح علمی به این مواد پومیس می گویند.

بعد این مواد بعد از انتقال به کارخانه ها و کارگاه های خاص در طی یک فرایند مشخص توسط دستگاه دانه بندی شده و با توجه به اندازه و عیار خود و نوع نیاز مصرف کنندگان مختلف در اختیار آنان قرارداده می شوند. همانطور که گفتیم قروه شهری در استان کردستان است که با داشتن ذخایر بزرگ از این مواد آتشفشانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوکه در کشور است. پوکه معدنی قروه به شکل سیاه رنگ و بسیار سبک است.

مزیت و خواص پوکه های معدنی قروه

مشخصات و امتیازات کلیدی پوکه معدنی قروه نسبت به پوکه های معدنی نقاط دیگر کشور در وزن بسیار سبک و دوام بالای این پوکه ها می باشد این پوکه ها داری وزن حجمی حدوداً 500 الی 700 کیلوگرم بر متر مکعب است که در نوع خود جزء پوکه های معدنی سبک به حساب می آید.

همچنین بطور متوسط نقطه ذوب این نوع پوکه بین 1342درجه تا760- در نوسان است که یک درجه بالا از مقاومت به شمار می رود و این امتیازات باعث شده است این نوع پوکه معدنی از کیفیت بالایی نسبت به قیمت‌ خود برخوردار باشد.

معرفی انواع و اقسام  پوکه ها

قیمت پوکه معدنی قروه

پوکه های معدنی  بنابر نوع و روش فرآوری آن ها متفاوت هستند و بطور کلی به دو نوع تقسیم می شود که شامل پوکه معدنی و پوکه های صنعتی می باشند. همانطور که از اسم آن مشخص هست پوکه معدنی به پوکه های گفته می شوند که حاصل انتقال گدازه های آتشفشانی به کارخانجات فرآوری این مواد و طی مراحل مختلف خورد شدن و انتقال به بازار مصرف هستند.

اما پوکه های صنعتی به پوکه هایی گفته می شود که حاصل انتقال خاک های رس صنعتی از مناطق آتشفشانی و انتقال آن به کوره های ذوب و تبدیل آن ها در طی فرآیندی خاص به پوکه می باشد.پوکه معدنی قروه به همین دلیل هزینه و کار کمتری روی آن انجام می گیرد به همین دلیل و هم کیفیت بالای این نوع از پوکه قیمت مناسب تری برای استفاده دارد.

معرفی انواع پوکه های معدنی

انواع پوکه های معدنی بنا بر اندازه حجمی پوکه و عیار داخلی مواد تشکیل دهنده آن به چند دسته تقسیم می شود که عبارتند از پوکه ماسه ای، پوکه بادامی، پوکه فندقی، پوکه عدسی و پوکه نخودی. که هر کدام از این پوکه ها بنا بر اندازه و کاربرد شان قیمت های متفاوتی دارند و پوکه های معدنی قروه با داشتن همه انواع این پوکه ها و ارائه آنها به قیمت مناسب به بازار برآن است تا نیازهای مختلف همه گروه های هدف را برطرف سازد.

مهمترین کاربردهای پوکه ها چیست؟

قیمت پوکه معدنی قروه

امروزه استفاده از پوکه های معدنی با توجه به شرایط جوامع، گسترش فوق العاده ای پیدا کرده است و دلیل آن وزن سبک و مقاومت بالای این نوع از سنگ ها می باشد. که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مناسب برای شیب بندی ساختمان. برای شیب بندی پشتیبان ها برای هدایت آب های روان و بارندگی ها نیاز به کف سازی و شیب بندی پشت بام ها می باشد که استفاده از مواد سبک مثل پوکه های معدنی کار را بسیار آسان و راحت می کند.

2- استفاده پوکه معدنی برای فضاهای که نیاز به سبک سازی دارد.

3- استفاده پوکه معدنی برای کف طبقات. در کف طبقات به دلیل رد شدن لوله های گرمایشی و سرمایشی استفاده از پوکه می تواند در کم کردن بار ساختمان ها موثر و مفید باشد.

4- استفاده برای نمای ساختمان. استفاده از پوکه در نمای ساختمان ها هم می تواند موثر باشد و از ریزش نمای ساختمان ها در اثر نشست ساختمان و یا لرزش های زمین جلو گیری کند.

5- استفاده در تونل و مترو و سدها برای پرکردن فضا که نیاز به سبک سازی دارد. در این گونه از سازه ها ممکن است به دلایلی لازم باشد تراکم مصالح و مواد در جایی زیاد باشد و در این موارد استفاده از مواد سبک مثل پوکه های معدنی می تواند مفید باشد.

6- استفاده از پوکه معدنی ساختمان برای پوشش لوله و کف آشپزخانه. در ساختمان های مختلف برای شیب بندی آشپزخانه ها و سرویس ها و هدایت آب های خروجی آنها نیاز به شیب بندی است که این کار را پوکه های معدنی به بهترین شکل انجام داده و مانع سنگین شدن ساختمان ها می شود.

7- استفاده پوکه معدنی ساخت بتن سبک . از پوکه های معدنی برای کم کردن حجم مواد دیگر و سبک شدن سازه در عین مقاومت بالا استفاده می شود.

8- استفاده در تصفیه خانه ها. در تصفیه خانه های آب هم از سنگ های معدنی برای پلایش و جرمگیری آبها استفاده می شود.

9- استفاده از پوکه معدنی در ساخت موزائیک. برای سبک شدن موزاییک ها و کم کردن بار ساختمان ها استفاده از پوکه می تواند مفید باشد.

10- استفاده از پوکه های معدنی در کارگاه های ساخت بلوک های دیوار چینی. امروز در ساخت بلوک های ساختمانی به جای شن و ماسه و خاک رس می توان از پوکه های معدنی سبک استفاده کرد تا بصورت غیر مستقیم در سبک سازی سازه های مختلف موثر باشد.

11- استفاده از پوکه های معدنی در کارهای کشاورزی. در کارهای کشاورزی بخصوص در جاهایی با شرایط جوی گرم و خشک برای نگهداری و صرف جویی در آب می توان از پوکه های معدنی استفاده کرد.

12- استفاده از پوکه های معدنی در دوخت و دوز و سنگ شور کردن لباس های لی. سنگ های معدنی به دلیل خاصیت متخلخل بودن می توانند برای سنگ شور کردن لباس هایی از جنس لی کار آمد باشند.

قیمت سنگ معدنی قره با توجه به کیفیت و سبکی و مقاومت بالای آن می تواند در تمام کارها و فعالیت هایی که به نوعی با سنگ های معدنی در ارتباط است برای مصرف کننده مقرون به صرفه می باشد.

مهمترین کاربردهای پوکه معدنی چیست؟

امروزه پوکه های معدنی کاربردهای متعددی را دارد. همچنین استفاده ای مختلفی می توان برای پوکه معدنی متصور شد که ما قصد داریم در ادامه به برخی از مهم ترین کاربردهای پوکه معدنی اشاره می کنیم.

مهمترین و رایج ترین کاربردهای پوکه های معدنی به شرح زیر می باشد.

۱- در صنعت ساختمان سازی پوکه های معدنی برای شیب بندی بام ها و کف سازی ساختمان ها از ذرات بسیار ریز استفاده می شود.

۲- در مکان های صدا دار و موتور خانه ها از دانه های 2 تا 40 میلیمتری پوکه معدنی به عنوان عایق صوتی می توان استفاده کرد.

۳- دیگر استفاده های پوکه های در سردخانه ها می باشد که برای پوشش لوله های حرارتی و گرم خانه ها به عنوان عایق حرارتی می توان از دانه های 2 تا 40 میلی متری پوکه های معدنی استفاده نمود.

۴- دیگر استفاده پوکه های معدنی در بخش کشاورزی می باشد. در بخش کشاورزی مخصوصا در مناطقی که میزان آب کم است از پوکه های معدنی و ریز دانه های 30 میلی متری جهت صرفه جویی در آب از پوکه های معدنی استفاده می شود. زیرا خاصیت نگهداری و جذب آب در پوکه های معدنی بسیار بالا است.

۵- سد سازی، پل ها و اسکله ها دیگر موارد استفاده از پوکه های معدنی است. برای این منظور از پوکه های پودر مانند استفاده گسترده ای می شود.

پوکه های معدنی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

ویژگی های پوکه معدنی دقیقا متناسب با ساختار ظاهری این نوع سنگ می باشد. اگر این سنگ ها را بشناسید می دانید که مهم ترین ویژگی  و خصوصیت پوکه معدنی به قرار زیر است.

۱- قیمت ارزان:

 همانطور که مستحضر هستید پوکه های معدنی وزن بسیار کم و سبکی دارد. به همین دلیل نسبت به دیگر سنگ ها قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد.

۲- تنوع رنگ:

 این سنگ ها همواره به صورت رنگ پریده بوده و می تواند به رنگ های خاکستری ،سفید ، آبی و کرم و قهوه ای و سبز نیز موجود باشند.

۳- داشتن منافذ زیاد

پوکه های معدنی دارای منافذ بسیار  زیادی هستند.وزیکول ها و منافذی که در پوکه معدنی وجود دارند به دو صورت کروی و لوله ای می باشند. وزن آن ها نیز تقریبا 500 الی 750 کیلوگرم در هر متر مکعب هست و به قدری سبک وزن هستند که می توانند بر روی آب شناور بمانند.

۴- داشتن قابلیت عایق بندی:

پوکه های معدنی یک عایق صوتی بسیار مناسبی است. به همین دلیل برای نقاطی که نیز به عایق بندی دارند یک گزینه بسیار ایده ال محسوب می گردند.

۵- داشتن مقاومت و استقامت بسیار در برابر حرارت:

پوکه های معدنی در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد؛  به طور کلی پوکه های معدنی می توانند تا دمای 760 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و هیچ گونه تغییری در حجم آن ها ایجاد نمی شود.

منشاء و نحوه  تشکیل  پوکه های معدنی به چه صورت هست؟

منشا به وجود آمدن پوکه معدنی فعالیت های آتشفشانی هست. به عبارت دیگر از فعالیت های کوه های آتشفشانی پوکه معدنی که به آن پومیس نیز گفته می شود به وجود می آید. البته فعالیت های آتشفشانی علاوه بر تولید پوکه معدنی منشا تولید اسکوریا و دیاتومیت های رسوبی نیز می باشد. معمولا از سرازیر شدن فعالیت های آتشفشانی و سرد شدن مواد مذاب پوکه های آتشفشانی انواع و اقسام پوکه های معدنی تشکیل می گردد.

جهت تعریف نحوه ایجاد پوکه معدنی می توان گفت که این سنگ های معدنی زمانی به وجود می آیند که از درون کف گدازه های شیشه ای گاز در حال خارج شدن باشد و بخواهد به سرعت سرد شود. همین سرد شدن با سرعت بالا در محاورت هوا موجب ایجاد سوراخ ها و خلل هایی در پوکه های معدنی خواهد شد. به همین دلیل پوکه های معدنی بسیار سبک هستند. این مزیت سبب شده است که در ساختمان سازی کاربردهای زیادی داشته باشد.

عواملی که می تواند در قیمت تمام شده پوکه موثر باشد

کیفیت و سبکی جزء مهمترین فاکتورهایی است که می تواند در قیمت تمام شده پوکه های معدنی موثر باشد. ولی اگر پیش بینی های لازم در مورد سبکی این محصول انجام نگرفته باشد می تواند برای مصرف کنند و تولید کننده مشکل ساز باشد. زیرا برای حمل و جابجایی پوکه با وزن سبک نیاز به وسایل و ماشین آلات با قابلیت حمل و جابجایی پوکه با تناژ بالا جز نیازهای اساسی بشمار میرود.

و عدم استفاده از وسایلی با تناژ بالا موجب بالا رفت هزینه و به طبع گران شدن هزینه تمام شده می شود که شرکت های تولید کننده سنگ معدنی قروه با استفاده از دستگاه های حمل و انتقال سنگ معدنی تلاش می کنند تا قیمت پوکه معدنی قروه را حتی الامکان به نسبت ممکن کاهش دهند.

به گواهی کارشناسان امروزه پوکه معدنی قروه یکی از بهترین پوکه های معدنی کشور و منطقه است که هم از لحاظ کیفیت و کمیت می تواند نیازهای مختلف شهروندان را برطرف بکند. تولید کنندگان سنگهای معدنی قروه برای ارتباط با مشتریان و حذف واسطه هایی که می توانند با کارهای خود بر روی قیمت تمام شده تاثیر بگذارند اقدام به ایجاد دفاتر فروش در تمام نقاط کشور و فروش از طریق اینترنت و فضای مجازی نموده اند تا هم قیمت تمام شده پوکه معدنی قروه را پایین بیاورد و هم سرعت کار را بالا ببرد.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش ما می توانید همین حالا از طریق پل های ارتباطی ارائه شده تماس حاصل بفرمایید.

شماره تماس :   09185314481




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت پوکه معدنی قروه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..