تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت پوکه معدنی در تهران

قیمت پوکه معدنی در تهران

قیمت پوکه معدنی در تهران نسبت به سایر مراکز و شهرستان ها قیمت متعادل تری دارد. زیرا این کلان شهر در مرکز کشور قرار گرفته و همه محصولات تولیدی در سراسر کشور، اولین بار به بازارهای این شهر ارائه می گردند. بنابراین وجود محصولات متنوع موجب رقابتی شدن بازار و در نتیجه مقرون به صرفه تر شدن قیمت ها در بازار می شود.

مناسب بودن قیمت پوکه معدنی در تهران شرایط را برای خریداران در سراسر کشور جهت خرید ارزان و مقرون به صرفه فراهم کرده. بنابراین شما در هر کجای کشور که حضور دارید بدون هیچگونه دغدغه ای می توانید حتی به صورت غیر حضوری و آنلاین جهت خرید ارزان قیمت پوکه معدنی در تهران به راحتی اقدام کنید.

پوکه معدنی چیست؟

قیمت پوکه معدنی در تهران

در رابطه با تعریف معدنی تهران باید گفت که، پوکه معدنی به دانه های سنگی سبکی گفته می شوند که در نقاط مختلف جهان در مناطقی خاص وجود دارد. این دانه های سنگی و مواد مذاب و داغ از دل زمین فوران کرده و به محیط بیرونی پرتاب شده است و در اثر شرایط آب و هوایی آن منطقه سرد شده است. همچنین گاز های درون آن نیز خارج شده است که اگر آن ها را در کنار سنگ های معمولی قرار دهیم می بینیم که مقداری متفاوت و عجیب و غریب تر هستند.

باید گفت که پوکه معدنی از فعالیت های کوه های آتشفشانی پوکه معدنی که به آن پومیس نیز گفته می شود به وجود می آید. البته فعالیت های آتشفشانی علاوه بر تولید پوکه معدنی منشا تولید اسکوریا و دیاتومیت های رسوبی نیز می باشد. باید گفت که این سنگ های معدنی زمانی به وجود می آیند که از درون کف گدازه های شیشه ای گاز در حال خارج شدن باشد و بخواهد به سرعت سرد شود.

پوکه های معدنی بسیار سبک هستند و همین مزیت سبب شده است که در ساختمان سازی کاربردهای زیادی داشته باشند. باید گفت که نسبت به مصالحی چون شن و ماسه ، وزن کم پوکه معدنی و همچنین درجه سختی بالا و تخلخل بالای آن باعث می شود که کاربرد ویژه ای داشته باشد.

پوکه معدنی به رنگ سفید  و گاهی هم به رنگ های خاکستری مایل به زرد و سفید دیده می شود. دانه بندی های پوکه معدنی از دانه های بسیار ریز و ذرات غباری تا قطعاتی با قطر بیش از 100 میلی متر تشکیل شده است. مصارف مورد نیاز پوکه معدنی با توجه به قطر دانه های آن می تواند متفاوت باشد.

سابقه تاریخی استفاده از پوکه های معدنی

قیمت پوکه معدنی در تهران

 باید گفت که از زمان های بسیار دور این سنگ های معدنی سبک وزن مورد استفاده قرار می گرفتند برای مثال در سال 273 قبل از میلاد در روم باستان می توان به موارد کاربرد پوکه معدنی در بندر سازی اشاره کرد. شواهد نشان می دهند که این پوکه های معدنی  از 40 کیلومتری به بندر در غرب ایتالیا حمل می شدند. همچنین در ساخت  ورزشگاه کلوزیوم و معبد پانتئون رم نیز از نوعی سبک دانه استفاده شده است.

در ساخت کلیسای صوفیای استانبول در قرن ششم نیز از پوکه معدنی استفاده شده است و به مرور زمان استفاده از پوکه های معدنی با پیشرفت علم و با تکیه بر فن آوری های جدید گسترش پیدا کرده و به مرور به زمان حاضر رسیده است. امروزه استفاده از پوکه های معدنی در مصارف مختلف از جمله ساخت و ساز و استفاده های کشاورزی بصورت گسترده و ویژه ای مورد توجه است و شاید بدون استفاده از مواد و سنگ های سبک معدنی نتوان خیلی از کار ها را انجام داد.

انواع پوکه های معدنی

پوکه های معدنی امروزه به دو شکل تولید و توزیع می شوند که این دو روش عبارتند از پوکه های صنعتی و پوکه های معدنی. پوکه صنعتی لیکا از خاک رس صنعتی تهیه می شود که ابتدا این خاک رس صنعتی از مناطق آتشفشاتی استخراج می گردد بعد به کارگاه های تولید سنگ های صنعتی حمل می شود و در آنجا پس از طی مراحل آمایش و کار های مقدمات با آب مخلوط گردیده و سپس در حرارت بالا در کوره پخته شده و درنهایت پوکه صنعتی لیکا را تولید می نماید.

و در سوی دیگر پوکه های معدنی حاصل فعالیت های آتشفشانی هستند که در اثر شرایط جوی و محیطی شکل گرفته اند و به طبع سنگ های معدنی مناطق مختلف بنابر نوع مواد مذاب خارج شد و درجه خارج شدن گاز از درون کف گدازه ها و شرایط آب و هوایی آن منطقه پس از فوران متفاوت است و در هر صورت و بطور کلی مزیت این نوع از سنگ های معدنی نسبت به انواع دیگر مواد ساختمانی مورد استفاده دیگر با شرایط مشابه بسیار کم وزن و سبک هستند و از نظر درجه سختی و تخلخل در درجه و رتبه بالا تری قرار می گیرند و پوکه های معدنی تهران هم از همین شرایط برخوردار هستند و در مقایسه قیمت و کیفیت این پوکه ها نسبت به موارد مشابه از مزیت و کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

انواع پوکه های معدنی

پوکه های معدنی به چند دسته تقسیم میشوند و دلیل این تقسیم بندی اندازه و عیار این سنگ ها می باشد  زیرا اندازه و کیفیت این سنگ هاست که آن ها را در مقابل انواع مشابه سنگ معدنی رقابت پذیر می کند.پوکه تهران به دلیل سابقه طولانی در فرآوری و استخراج پوکه و توزیع آن در بازارهای داخلی و خارجی  سعی کرده است که هم از دستگاه های فرآوری جدید تر استفاده کنند و هم حتی المقدور در جهت کاهش قیمت سنگ های معدنی خود تلاش نمایند تا هم مشتریان از کیفیت کالا رضایت داشته باشند و هم هزینه کمتری برای آن ها در پی داشته باشد.

پوکه های معدنی به لحاظ اندازه به پنج گروه با نام های ماسه ای، بادامی، فندقی، نخودی و عدسی تقسیم می شوند که هر کدام بنابر نیاز و کاربرد شان به این شکل خورد می شوند‌. مثلا پوکه معدنی ماسه ای دارای کوچک ترین اندازه و البته به دلیل مجموعه کار زیاد برای فرآوری و تولید آن به این شکل گران ترین قیمت را در بین پوکه های معدنی دارا می باشد و در عین حال پوکه بادامی که تقریبا از نظر اندازه از همه پوکه ها بزرگتر است. قیمت آن از بقیه ارزانتر است.

سایز و اندازه پوکه معدنی در تهران و رابطه آن با قیمت

قیمت پوکه معدنی در تهران

سایز پوکه معدنی که در واقع نوع پوکه را مشخص می کند از 0 میلیمتر تا28 میلیمتر متغیر است و متناسب با اندازه، کیفیت مواد متشکله، وزن و چگالی و سختی و مقاومت پوکه قیمت گذاری و قیمت نهایی آن مشخص می شود.بطور کلی می توان  گفت که نمونه های کم چگالی با درجه سختی بالا، یک فاکتور اصلی در تعیین قیمت است و هر چه این چگالی کمتر و مقاومت بیشتر باشد به طبع قیمت بالاتر و گرانتر می شود.

در واقع قیمت پوکه معدنی  تهران را همین فرمول مشخص می کند که کارشناسان پوکه تهران تمام سعی شان براین است که بتوانند کیفیت را هر چه بیشتر ارتقاء دهند و در مقابل قیمت تمام شده را پایین نگه دارند تا خریداران بتوانند با خیالت راحت و در کمال رضایت خرید خودرا انجام بدهند.

میزان چگالی کم با زیاد پوکه را با یک روش ساده می توان اندازه گرفت بدین صورت  که با انداختن یک تیکه از پوکه درون آب، چگالی اندک سبب می شود پوکه معدنی به راحتی در حالت شناور بر روی آب بماند. چیزی که در پوکه های صنعتی به ندرت قابل مشاهده است. بنابراین پوکه های معدنی از پوکه های صنعتی به دلیل کیفیت بالاتر مناسب تر هستند و با توجه به این امر و قیمت مناسب پوکه تهران انتخاب را برای خریداران محترم راحت تر می کند.

موارد استفاده از پوکه معدنی تهران

امروزه به دلیل گران شدن زمین سعی می شود تعداد تراکم در یک مکان مشخص بالا برود تا تعداد زیاد تری با قیمت کمتر بتواند در نقطه ای واحد زندگی بکنند که این تراکم در نقشه های مهندسی به صورت عمودی و به سمت بالا و پایین انجام می شود و به دلیل افزایش تعداد طبقات ساختمان ها سعی می شود.

از مواد ساختمانی هرچه سبک تر استفاده بشود تا استقامت ساختمان ها بالاتر برود و با وجود گسل های بزرگ در مناطق مختلف کشور توجه به مقاومت سازی سازه های بلند را جز اولویت های مهندسین شهر سازی و مسؤولان کشوری قرار داده است در ساختمان های بلند مرتبه از پوکه و بخصوص پوکه تهران استفاده های زیادی می توان کرد و به دلیل بعد مسافت و هزینه کمتری که برای جابجایی پوکه تهران صرف می شود.

قیمت تمام شده آن در فضای سازه های ساختمانی کمتر می شود از پوکه تهران می توان برای کف سازی طبقات، شیب بندی و درست کردن پشت بام ها، استفاده در سازه بتونی پی ها، ستون های سیمانی، دیوارهای بتونی می توان استفاده کرد. از دیگر مزایای سنگ پوکه معدنی به همین جا ختم نمی شود، سنگ مذکور به عنوان یک عایق، گزینه ای منحصر به فرد جهت ساخت آپارتمان­ ها و واحد های مسکونی علی الخصوص در شهر های پر ترافیک و شلوغی همچون تهران خواهد بود.

مزایای پوکه معدنی تهران

اگر از ساکنین تهران هستید حتما شنیدن صداهای آزار دهنده بیرون، آن هم درست زمانی که تازه از سرکار برگشته اید برایتان تجربه ای ملموس و آشناست. نیاز مبرم شهروندان تهرانی به آرامش، نگاه مهندسین پایتخت را به پوکه معدنی متمرکز ساخته تا بدین سان بتوانند نه تنها انتقال صدا بلکه اتلاف حرارت و انرژی را به صفر برسانند.آنچه ذکر شد  موارد ارزیابی در قیمت پوکه معدنی در تهران بود. از دیگر مزایای سنگ مذکور می توان ارائه محیطی منحصر به فرد را برای کشاورزی نام برد.

پوکه معدنی به شدت متخلخل است، این ویژگی قابلیت نگهداری آب را در پوکه های معدنی افزایش می دهد و بر حاصلخیزی آن می افزاید.پوکه معدنی ضمن برخورداری از دوام بالا، عاری از آفت ها و مواردی است که به سادگی در سایر خاک ها مشاهده می شوند، این امر موجب شده به طور گسترده ای در اقصی نقاط کشور از جمله تهران، پوکه معدنی را به عنوان روشی برای بهبود کشاورزی مورد استفاده قرار دهند.

عواملی که بر قیمت پوکه تاثیر می گذارد

 – تناژ پوکه معدنی

– میزان سختی پوکه معدنی

– میزان تخلخل و چگالی پوکه معدنی

– اثرگذاری انتقال پوکه معدنی بر قیمت آن

در ادامه مطالب موارد ذکر شده و تاثیر گذار بر قیمت پوکه معدنی تهران را به صورت تخصصی تر مورد برسی قرار خواهیم داد.

۱- تناژ پوکه معدنی:

هرچه ماشین های بزرگتری برای حمل پوکه های معدنی بکار گرفته شود قاعدتا قیمت تمام شده آن هم پایین تر می آید به دلیل وزن کم و سبک بودن پوکه معمولا در تناژ بالا حجم بزرگی از سنگ های معدنی باید جابجا بشود که اگر ماشین های حمل بزرگ نباشند به طبع تعداد سرویس های بیشتری بکار گمارده می شود و قیمت بزرگتر می شود و با توجه به بروز بودن ماشین آلات شرکت های پوکه تهران، قیمت پوکه تهران برای مصرف کنندگان و مشتری ها پایین تر می آید.

۲-  سختی پوکه معدنی:

هر چقدر میزان سختی پوکه معدنی بالا تر باشد کیفیت آن بیشتر است. بر فرض مثال: در ساخت بتن هر چقدر چگالی پوکه معدنی کم تر باشد درجه سختی آن پوکه معدنی بیشتر خواهد بود اما به طور کل تعیین کننده میزان کیفیت پوکه معدنی را چگالی نیز تشکیل خواهد داد.

۳- میزان تخلخل در پوکه معدنی:

یکی از اصلی ‌ترین عوامل تاثیر گذار بر مبلغ، وجود تخلخل در این سنگ معدنی است هر چه میزان تخلخل در پوکه معدنی بیشتر باشد کیفیت پوکه معدنی نیز بیشتر خواهد شد در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر می‌ شود.

۴- اثر گذاری نحوه انتقال پوکه معدنی در قیمت:

یکی دیگر از مورد هایی که بر قیمت پوکه معدنی تهران تاثیرگذار است، انتخاب وسیله حمل و نقل پوکه معدنی خریداری شده است که باید به آن دقت شود.اگر به دنبال قیمتی مقرون به صرفه جهت خرید و حمل و نقل این محصول هستید شما عزیزان می توانید  پوکه معدنی تهران را انتخاب کنید و هم از کیفیت و قیمت مناسب پوکه تهران بهرمند شوید.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش ما می توانید همین حالا از طریق پل های ارتباطی ارائه شده تماس حاصل بفرمایید.

شماره تماس : ۰۹۱۸۶۸۴۵۱۵۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت پوکه معدنی در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..