تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم

این روزها تنوع رنگ مو و سبک‌های مختلفی که برای تغییر دادن رنگ‌ موها در سالن‌های زیبایی به کار گرفته می‌شود بسیار زیاد است؛هایلایت، بالیاژ،آمبره، سامبره و … نام تکنیک‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند با تغییر رنگ موهایتان، چهره شما را کاملا تغییر دهند.

آرایشگران ماهر البته تنها با توجه به درخواست شما برایتان رنگ مو و تکنیک‌های جدید تغییر رنگ مو را انجام نمی‌دهند. چرا که یک رنگ موی زیبا ترکیبی از سن، فرم چهره، رنگ پوست و همچنین رنگ چشم‌های شماست؛ به همین خاطر چه بسا رنگی که برای موی دوستتان بهترین رنگ مو است برای شما به خوبی او نباشد و به اصطلاح اصلا به شما نیاید.

نکته مهم در خصوص رنگ مو این است که به چهره شما بیاید، متناسب با سن شما باشد و باعث بالارفتن سنتان نشود؛ برای مثال بلوند قطعا رنگ زیبایی است، اما قرار نیست به همه بیاید و برای همه رنگ موی مناسبی باشد.

باید این نکته را در نظر داشت که تنها با داشتن یک عکس از رنگ مویی که در شبکه‌های اجتماعی آن را دیده و دوست داشته‌ایم نمی‌توان برای رنگ موی دلخواه تصمیم گرفت. چرا که نوع مو،رنگ پوست و همچنین رنگ چشمان افراد مختلف باعث تفاوت نتیجه یک رنگ موی یکسان برای دو نفر می‌شود.

پوست شما چه رنگی است؟

به عنوان کسی که دوست دارد موهایش همیشه رنگ جذابی داشته باشد بهتر است در ابتدا با دو مفهوم اصلی در مورد رنگ پوست آشنا شوید.دو اصطلاح مهم در مورد رنگ پوست وجود دارد که باید آنها را بشناسید و در مورد رنگ پوستتان آن را تشخیص دهید. شاید این اصطلاحات کمی گیج کننده به نظر برسد ولی بسیار ساده است و فقط با یک بار یاد گرفتن و به خاطر سپردن آن‌ها به راحتی رنگ‌های مناسب برای خودتان را تشخیص خواهید داد .

* تناژ پوست یا رنگ پوست Skin tone

* رنگ زمینه ته رنگ پوست Under skin tone

به علاوه دانستن رنگ پوست به شما کمک می‌کند تا از این به بعد پالت رنگی متناسب آرایش و رنگ‌های مناسب برای لباس هایتان را نیز به بهترین شکل انتخاب کنید.اولین قدم برای انتخاب رنگ موی مناسب شناخت تناژ پوست (skin tone) شماست. بیشتر افراد در یکی از سه دسته تناژ پوستی رنگ گرم، سرد و طبیعی قرار می‌گیرند.

برای تشخیص تناژ رنگ پوستتان چند راه ساده وجود دارد:

جایی نزدیک پنجره و کنار نور طبیعی بایستید و به ناحیه زیر چشمتان نگاه کنید. پوست بنفش یا آبی دارید؟ یا مایل به زرد و سبز هستید ؟

اگر این تست برایتان سخت است به رگهای مچتان نگاهی بیندازید. اگر رنگ رگ شما آبی یا بنفش به نظر می‌رسد شما پوستی با تناژ رنگ سرد دارید و اگر رنگ رگها سبز یا مایل به زیتونی است تناژ پوستتان گرم است. و چنانچه رنگ رگ‌های شما ترکیبی از هر دو رنگ باشد تناژ پوست شما طبیعی است.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم

راه دیگری هم برای تشخیص رنگ تناژ پوست با زیور آلات وجود دارد؛ تست کنید و ببینید گردن آویز طلای زرد بیشتر به شما می‌آید یا رنگ نقره جلوه زیباتری روی پوست شما دارد؟

اگر پاسختان طلا است رنگ پوست شما گرم است و اگر زیورآلات نقره بیشتر به پوست شما می‌آید دارای رنگ پوست سرد هستید.بعد از اینکه متوجه شدید تناژ پوست شما چه رنگی است قدم بعدی شناخت آندرتن یا ته رنگ پوست شماست.برای اینکه ته رنگ پوستتان مشخص شود نیز باید یک تست ساده انجام دهید.

دو لباس به رنگ های صورتی و طلایی را در نور طبیعی زیر چانه بگیرید و ببینید کدام رنگ بیشتر به شما می‌آید و رفلکس بهتری روی پوست شما دارد؛ اگر رنگ صورتی برای شما مناسب باشد و چهره درخشان تری با رنگ صورتی پیدا کنید آندرتن شما سرد است . اما اگر رنگ لباس زرد برایتان مناسب بود و براقیت چهره‌تان را بیشتر کرد آندرتن (رنگ زمینه) پوست شما گرم است.

این نکته در مورد زیور آلات نیز صدق میکند اگر رنگ نقره ای برایتان مناسب است آندرتن (رنگ زمینه )سرد دارید و اگر رنگ طلایی بیشتر روی پوستتان می‌نشیند،پوست شما ته رنگ گرم دارد.با دانستن این دو نکته از این به بعد به راحتی می‌توانید رنگ موی مناسب برای خودتان را پیدا کنید و خرید رنگ مو را آگاهانه انجام دهید.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم

رنگ چشم های شما همیشه مهمند

مورد بعدی رنگ چشم‌ها است. کسانی که دارای چشمان آبی، سبز،خاکستری و رنگ های شبیه به این موارد هستند  در گروه رنگ سرد قرار می‌گیرند . ولی کسانی که رنگ چشم عسلی، خرمایی،کهربایی و فندقی دارند جزو افراد با رنگ گرم دسته بندی می‌شوند.

یک راه دیگر برای تشخیص تناژ رنگ پوستتان این است که رنگ چشم و پوست خودتان را با افراد سرشناس و مشهور مقایسه کنید اگر به درستی نمی‌توانید ته مایه رنگ پوستتان را تشخیص دهید از افرادی کمک بگیرید که مشهورند و رنگ چشم و پوستی شبیه شما دارند .

انتخاب رنگ موی مناسب

انتخاب انواع رنگ مو بر اساس همین قانون ساده است؛ رنگ موهای گرم برای پوست های با تن گرم و رنگ موهای سرد برای پوست هایی با زمینه سرد همیشه مناسب ترین هستند.

برای پوست‌های روشن با رنگ زمینه سرد

افرادی که تن پوست سرد دارند ( همان گروهی که رگ دست هایشان بنفش و آبی است) می‌توانند از رنگ موهای روشن‌ استفاده کنند.

رنگ موهای مناسب: بلوند یخی ، بیبی بلو ، پلاتینی و بلوند خاکستری بهترین گزینه های رنگ مو برای این افراد است.

اما رنگ موهایی در خانواده نارنجی ، طلایی، کاراملی، عسلی و مسی اصلا برایشان مناسب نیست و چهره کاملا حالت مصنوعی و بی‌روح پیدا می‌کند.

این گروه از خانم‌ها اگر مایل به امتحان کردن رنگ های تیره هستند باید به سراغ رنگ‌های واقعی مثل قرمز شرابی، آبی پرکلاغی و قهوه‌ای تیره طبیعی بروند.

نکته : رنگ چشم این گروه معمولا آبی سیر، سبز سیر،سبز زمردی، و قهوه‌ای-مشکی است.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم

برای پوست های روشن با رنگ زمینه گرم

خانم‌هایی که پوست روشن دارند ولی اندر تن پوست آن‌ها گرم است می‌توانند از رنگ‌هایی مثل قرمز مسی، بلوند توت فرنگی، کاراملی، کره ای و بلوند کره ای کاراملی استفاده کنند.

برای پوست های روشن با رنگ زمینه طبیعی

کسانی که آندرتن طبیعی دارند و پوستشان هم روشن است به راحتی می‌توانند به سراغ رنگ‌های خانواده بلوند بروند. فقط نکته قابل توجه این است که استفاده از رنگ‌هایی مثل بلوند یخی و پلاتینه گزینه‌های مناسبی برای این نوع رنگ پوست نیست و فرد را رنگ پریده نشان می‌دهد.

مناسب‌ترین رنگ‌ها برای این افراد( خصوصا افرادی که به صورت طبیعی موهای قهوه‌ای روشن و مایل به بور دارند ) رنگ‌موی بژ،بژ شامپاینی و بژ شنی و بژدودی است.در خصوص رنگ‌های تیره نیز رنگ‌های گردوییِ دودی، رنگ مو دودی، قهوه ای گردویی مناسب‌ترین رنگ‌ها هستند.

برای مثال به رنگ موهای جنیفر آنیستون و جولیا رابرتز طی سالها نگاه کنید که چطور در طی چندین سال شید موی بلوند و طبیعی را نگه داشته‌اند .

نکته : رنگ چشم این افراد بیشتر در طیف رنگی آبی روشن، سبز روشن و عسلی روشن قرار دارد.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم

برای پوست‌های متوسط با رنگ زمینه سرد

آن دسته از خانم‌هایی که رنگ پوست متوسط دارند، (بیشتر به نام رنگ پوست گندمی شناخته می‌شود) باید مراقب هرگونه افراط و تفریط در انتخاب رنگ مو باشند.افراد گندمی مایل به سبزه باید در طیف رنگ‌های قهوه ای روشن و قهوه‌ای طبیعی و در تن رنگی مثل گردو به دنبال رنگ مو بگردند.

اما برای کسانی که پوست گندمی مایل به سفید دارند و چشمانشان نیز روشن است(رنگ موهای تیلور سوئیفت را چک کنید) رنگ های بژ، شنی، گندمی طلایی و بیسکویتی مناسبند.

برای پوست های مدیوم با رنگ زمینه گرم

این افراد بایستی رنگ بلوند متوسط را همیشه حفظ کنند،کمی روشن و یا کمی تیره تر نتیجه برعکس دارد و چهره رنگ پریده و مسن تر از آن چه هست نشان می‌دهد.برای درک بهتر نگاهی به موهای بلیک لایولی بیندازید.

برای پوست های مدیوم با رنگ زمینه طبیعی

این افراد می‌توانند از ترکیب رنگ‌های سرد و گرم با هم استفاده کنند. انواع رنگ‌های قهوه ای طبیعی، قهوه ای طلایی و بلوند گرم مانند بلوند دودی و گردویی دودی رنگ‌های مناسبی برای دارندگان این رنگ پوست به شمار می‌آید.

برای پوست زیتونی با رنگ زمینه گرم

در این مدل پوست تلالو طلایی و گرما را کاملا می‌شود حس کرد.مناسب ترین رنگ ها هم عبارتند از قهوه عسلی، موکا، کاراملی،بلوند بژ. هیچوقت برای این رنگ پوست نباید از خانواده رنگ‌های بلوند یخی و پلاتینه استفاده شود.نگاهی به موهای جنیفر لوپز و بیانسه بیندازید. همیشه ته رنگی از عسلی، تافی، کاراملی سرد یا موکا در بین موهایشان وجود دارد.

اخیرا بیانسه با اضافه‌کردن هایلایت‌های شکلات شیری و عسلی رنگ موهایش را تا حدی روشن کرده بدون اینکه مستقیما آن‌ها را بلوند کند؛ رنگی که با پوست زیتونی‌اش اصلا تناسبی ندارد.همچنین این گروه نبایستی به سراغ رنگ موهای مشکی و دودی یکدست  بروند.

نکته : رنگ چشم‌ها در این گروه بیشتر فندقی، قهوه‌ای تیره و انواع قهوه‌ای است. رنگ چشم‌های روشن در این گروه جایی ندارد.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم

برای پوست های زیتونی با رنگ زمینه سرد

این دسته از خانم ها نیز با داشتن رنگ موهایی به رنگ قهوه ای شاه بلوطی و دارچینی میتوانند رنگی متناسب با پوستشان داشته باشند.علاوه بر این دو رنگ، موکا نیز رنگ خاصی است و نتیجه بسیار شیکی دارد.با توجه به زیتونی و تیره بودن طیف رنگی پوست این خانم ها رفتن به سراغ هر گونه رنگ بلوند نادرست است و تضاد بسیار شدیدی ایجاد می‌کند .

برای پوست زیتونی با رنگ زمینه طبیعی

رنگ موهای مناسب برای خانم هایی که دارای پوست زیتونی با ته رنگ طبیعی هستند عبارتست از شکلاتی تیره، شاه بلوطی آبنوسی، فندقی و رنگ هایی که  در این ترکیب حتی به صورت هایلایت به کار برود.برای نمونه به رنگ موهای پنه لوپه کروز نگاهی بیندازید.همیشه  با تیره ترین موها جذاب بوده است.

رنگ های ممنوعه برای این گروه انواع رنگ موهای خانواده بلوند روشن و سرد هستند.نکته کلی در خصوص انتخاب رنگ مو برای فصل‌های گرم و سرد سال وجود دارد؛ در فصل زمستان همان تناژ اصلی را تیره‌تر و در فصل تابستان از همان تناژ به رنگ روشن‌تر باید استفاده کرد.رنگ موی نهایی که انتخاب می کنید باید هارمونی داشته باشد و شیک باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست و چشم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..