تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات 10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا

دراین پست بـه معرفی 10 جواهر کمیاب و گرانقیمت دنیا میپردازیم. فکر میکنید با ارزش ترین جواهر دنیا الماس اسـت؟ یا این کـه بـه طلا و یاقوت فکر می‌کنید؟ باید بگوییم کـه جواهراتی نایاب در جهان وجود دارند کـه شاید تا امروز از آن ها بی خبر بودید، افراد زیادی بـه دنبال این جواهرات هستند و حاضرند تا مبالغ گزافی را برای در اختیار داشتن آن ها هزینه کنند. در ادامه با این جواهرات کمیاب آشنا خواهیم شد.

کمیاب ترین جواهرات دنیا کدام اند؟

در ایام قدیم، سنگ‌هاي قیمتی نمایانگر ثروت بوده و فرمانروایان قدیم از نگین‌هایي کـه از این سنگ‌ها ساخته شده بود استفاده می کردند. استفاده از زیورهایی مانند صدف‌ها و سنگ‌هاي زیبا و رنگین از سوی زنان نیز جدا از اعتقادات جادویی و دکتری‌اي کـه داشتند، سبب برانگیختن تحسین و جلب توجه مردان میشد. تاریخ استفاده از زیورها و سنگ‌هاي قیمتی بـه اندازه تاریخ پیدایش بشر اسـت و قدمتی هفت هزار ساله دارد.

سنگ ماسگراویت «Musgravite»

سنگ ماسگراویت برای نخستین بار درسال ۱۹۶۷ در منطقه‌ي ماسگریو، واقع در جنوب استرالیا کشف شد. رنگ این سنگ در تمامی قسمت‌هایش مایل بـه خاکستریِ سبز مانند و ارغوانی اسـت کـه درخانواده‌ي سنگ‌هاي تافیت قرار میگیرد. هنگامیکه ماسگراویت کشف شد، تنها ۸ سنگ قیمتی از این جنس وجود داشت.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

البته این سنگ، امروزه در کشور هـای تانزانیا، ماداگاسکار، سرزمین قطب جنوب، گرینلند و سریلانکا یافت میشود. ارزش تقریبی ماسگراویت، ۳۵ هزار دلار برای هر قیراط آن اسـت.

یشم اعلی «Jadeite»

یشم اعلی یا یشم سبز، سنگی بـه رنگ سبز زیتونی و سبز روشن اسـت کـه در میانمار یافت می شود. رنگ‌بندی این سنگ قیمتی متفاوت اسـت و گران‌ترین و باارزش‌ترینِ آن، دارای رنگ سبز مات اسـت؛ البته یشم اعلی در رنگ‌هاي ارغوانی، خاکستری و نارنجی نیز یافت میشود. این سنگ، یکی از دو شکل موجود از یشم در جهان و نیز گران‌قیمت‌ترین نوع آن اسـت.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

یشم اعلی، سنگی بسیار مقاوم اسـت ودر دوران باستان، بـه ویژه در زمان اقوام مایا و ازتک، ازآن در ساخت سلاح و ابزار استفاده می‌شده اسـت. هم چنین برخی نیز بر این باور بودند کـه یشم اعلی می تواند در تسکین درد، مؤثر واقع شود. بعضی از نمونه‌هاي این سنگ در کشور هـای گواتمالا، کشور آمریکا، کاناداو روسیه کشف شده اسـت. ارزش تقریبی آن، ۲۰ هزار دلار برای هر قیراط اسـت.

سنگ الکساندریت «Alexandrite»

الکساندریت سنگ قیمتی بسیار جالبی اسـت؛ چرا کـه با توجه بـه شرایط، ممکن اسـت تغییر رنگ دهد. رنگ الکساندریت بسته بـه نوع برش و نور دریافتی، از ارغوانی قرمز مانند تا آبی سبزگونه متغیر اسـت. این سنگ قیمتی در کوه‌هاي اورال روسیه ودر سال ۱۸۳۰ کشف شد؛ درست زمانی کـه گوهرشناسان فکر می کردند ذخیره‌ي جواهرات زمین بـه پایان رسیده اسـت.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

الکساندریت بعد ها در آفریقای شرقی، سریلانکا و برزیل نیز یافت شد. الکساندریت زمانی شکل میگیرد کـه دو عنصر بریلیم و کرومیوم دریک جا و باهم حضور داشته باشند؛ وجود این دو عنصر برای ایجاد انواع سنگ‌هاي زمردی ضروری اسـت. الکساندریت در تعداد زیادی از جواهرات مورد استفاده قرار میگیرد و ارزش تقریبی آن، ۱۲ هزار دلار برای هر قیراط اسـت.

یاقوت سرخ «Red Beryl»

یاقوت سرخ طبق معمولً از معادن کوه‌هاي «واه واه» «Wah Wah» ایالت یوتای کشور آمریکا استخراج می شود. این سنگ قیمتی، هزار برابر ارزشمندتر از طلا بوده و تنها در ایالت‌هاي یوتا و نیو مکزیکوی ایالات امریکا یافت میشود؛ البته یاقوت‌هایي کـه قابلیت استفاده در ساخت جواهرات را دارند، فقط از ایالت یوتا بـه دست می آیند. طبق تحقیقات بـه دست آمده، از هر ۱۵۰ هزار الماس کشف شده، تنها یک یاقوت سرخ در بین آن‌ها وجوددارد.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

بزرگ‌ترین یاقوت سرخ یافت شده تاکنون، دارای ابعادی بـه عرض ۲ سانتی‌متر و طول ۵ سانتی‌متر اسـت. بطور معمول، با ارزش‌ترین سنگ‌هاي کشف شده، دارای طولی کمتر از یک سانتی‌متر هستند. یاقوت سرخ پس از تراش خوردن و صیغلی شدن، با قیمتی معادل ۲۰۰۰ الی ۱۰٫۰۰۰ دلار برای هر قیراط بـه فروش می رسد.

گرندیدریت «Grandidierite»

گرندیدریت درسال ۱۹۰۲ در مناطق جنوبی ماداگاسکار کشف شد و از جمله سنگ‌هاي قیمتی بسیار کمیاب و نادر جهان بـه شمار میرود. تعدادی سنگ گرندیدریت دیگر نیز در کشور هـای سریلانکا، نامیبیا و مالاوی یافت شد اما از ارزش جواهری برخوردار نبودند. رنگ این سنگ، سبزِ مایل بـه آبی اسـت و شباهت زیادی بـه رنگ آب زلال اقیانوس دارد.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

هر چـه رنگ گرندیدریت مات و کدر باشد، ارزش آن نیز بـه همان مساوات کمتر خواهد بود. گرندیدریت، سنگی نسبتاً سفت و سخت اسـت اما اگر در قالب یک انگشتر قرار گیرد، ممکن اسـت در مقابل خط و خش، ضعیف باشد. با توجه بـه تنوع بالای این سنگ، قیمت آن نیز متغیر اسـت. عده اي از نمونه‌هاي سنگ گرندیدریت با قیمت ۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار برای هر قیراط، خرید و فروش می شوند.

سنگ بنی توئیت «Benitoite»

سنگ بنی‌توئیت از رودخانه‌ي سن بنیتو واقع در ایالت کالیفرنیای ایالات امریکا بـه دست می آید. این سنگ کمیاب درسال ۱۹۰۷ کشف شد و دارای رنگ ارغوانی غلیظ اسـت. سنگ بین‌توئیت بـه طرز جالبی زیر نو ماورا بنفش می‌درخشد. این سنگ در ایالت آرکانزاس ایالات امریکا و ژاپن نیز یافت شده اسـت.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

اما تنها معدن آن واقع در جایی اسـت کـه برای نخستین بار کشف شد. کلکسیونرها همواره بـه دنبال سنگ بنی‌توئیت هستند اما نمونه‌هاي بزرگ‌تر از یک قیراطی آن بسیار کمیاب اسـت. بنی‌توئیت طبق معمولً در ساخت جواهرات استفاده میشود و قیمت هر قیراط آن ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار اسـت.

یشم سیاه «Black Opal»

رنگ یشم سیاه طبق معمولً سفید، شیری یا آبی اسـت. البته یشم سیاه دارای رنگ‌هاي سیاه و خاکستری و خال‌هاي رنگین‌کمانی در قسمت‌هاي داخلی نیز هست. حضور این رنگ‌ها درون سنگ یشم سیاه، بدلیل وجود کربن و اکسید آهن اسـت. هر چـه ته‌مایه‌ي رنگ یشم سیاه تیره‌تر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود. از آنجایی کـه جنس این سنگ بسیار نرم اسـت و برای استفاده بایستی در شرایط مناسبی قرار گیرد.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

یشم سیاه طبق معمول در ساخت گوشواره‌ها میتواند مفید واقع شود. استخراج یشم سیاه فقط در معدن Lightning Ridge واقع در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا صورت می گیرد. یشم سیاه درسال ۲۰۰۸، بـه سنگ تزئینی ملی استرالیا تبدیل شد. بدلیل کمیاب بودن سنگ یشم سیاه، هر قیراط آن در حدود ۲۳۰۰ دلار بـه فروش میرسد.

سنگ تانزانیت «Tanzanite»

تانزانیت از دامنه‌‌ي کوه کلیمانجارو واقع در کشور تانزانیا بـه دست می آید. این سنگ گران‌بها تا قبل از دهه‌ي ۱۹۶۰ کشف نشده بود. جواهرفروشی تیفانی با عرضه‌ي این سنگ بـه بازار، موجب محبوبیت بسیار زیاد آن پس از یاقوت کبود شد. تانزانیت دارای رنگ ارغوانی آبی مانند اسـت کـه بسته بـه شدت رنگ و فامش، گاهی در قالب آبی کم‌رنگ و گاهی نیز بـه صورت ارغوانی تیره یافت می شود.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

هر چـه رنگ سنگ تانزانیت درخشان‌تر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود. آبی رنگ بودن این سنگ بدلیل وجود عنصر وانادیم در آن اسـت کـه اگر بـه مدت ۳۰ دقیقه در دسترس گرما قرار گیرد، تیره‌تر هم خواهد شد. با توجه بـه کمیاب بودن تانزانیت، گفته میشود معادن این سنگ پس از ۲۰ الی ۳۰ سال بـه کلی خالی خواهد شد. ارزش هر قیراط این سنگ ارزشمند، ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار اسـت.

تافیت «Taaffeite»

سنگ تافیت کـه بـه صورت بی‌رنگ و بنفش کم‌رنگ یافت میشود، درسال ۱۹۴۵ کشف شد. نام این سنگ بـه افتخار کاشف آن یعنی ریچارد تافی انتخاب شده اسـت. نخستین سنگ تافیت بـه روش‌هاي مرسوم مانند کند و کاو در معدن یافت نشد. در واقع تافیت نوعی سنگ تراش‌خورده بود کـه با سنگ اسپینل «لعل بدخشان» اشتباه گرفته میشد.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

در حال حاضر، تعداد اندکی از این سنگ در اختیار مردم اسـت و عمدتاً از کشور هـای سریلانکا و تانزانیا بـه دست می آید. تافیت فقط در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار میگیرد؛ با این حال، این سنگ در بازار بسیار کمیاب اسـت. تا زمانی کـه معادن بیشتری برای استخراج تافیت پیدا نشود، قیمت هر قیراط آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار متغیر خواهد بود.

الماس سرخ «Red Diamond»

الماس‌ها در رنگ‌هاي مختلفی از جمله زرد، آبی، سفید، صورتی، قرمز و سیاه یافت میشوند. کمیاب‌ترین الماس موجود در جهان، الماس سرخ اسـت. گفته می شود تنها ۵۰ الماس سرخ واقعی در دنیاوجود دارد کـه طبق معمولً از برزیل، آفریقا و استرالیا بـه دست می آید. این الماس‌هاي سرخ هر یک کمتر از نیم قیراط وزن دارند.

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

دیگر الماس‌ هاي رنگی بدلیل ناخالصی بـه وجود آمده‌اند اما الماس سرخ این‌گونه نیست. الماس سرخ، رنگ خودرا از یک تغییر شکل یا دگردیسی اتمی در ساختارش بـه دست می‌آورد. قیمت الماس‌هاي سرخی کـه بیش از ۲ قیراط وزن دارند، در حدود ۱۰۰ هزار دلار اسـت.

الماس ستاره صورتی

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

رتبه دیگر هم می رسد بـه الماس ستاره صورتی، این سنگ جواهر شگفت انگیزی بـه وزن ۵٩.۶ قیراط اسـت کـه در ساختمان مزایده سوثیبی درسال ٢٠١٣ قرار گرفت، الماس صورتی تا بـه مرز قیمت نفسگیر ٨٣.٢ میلیون دلار رسید اگر چـه برنده‌ي مزایده از پرداخت مبلغ خودداری کرد و الان این سنگ جواهر قیمتی در فهرست دارایی‌هاي سوثیبی قرار دارد و ارزش آن ٧٢ میلیون دلار کـه معادل ١.٢٠٨.٠۵٣٠۶٣ برای هر قیراط می باشد.

دیگر جواهرات گرانقیمت جهان

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

گردنبند الماس بی نظیر ‘L جزء گران ترین جواهرات تاریخ اسـت. این گردنبند الماس رکورد جهانی ارزشمندترین گردنبند دنیا رابا خود بـه یدک می‌کشد. وزن این گردنبند 673 قیراط میباشد کـه متشکل از یک الماس زرد اسـت. اما مهم‌ترین قسمت این گردنبند قیمت باورنکردنی آن میباشد کـه 55 میلیون دلار قیمت دارد. قیمت این گردنبند بـه پول ایران 189 میلیارد و 750 میلیون تومان میباشد.

پلاک گردنبند تایتانیک

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

رده سوم این فهرست متعلق بـه گردنبند قلب اقیانوس مشهور بـه گردنبند تایتانیک اسـت. این گردنبند زیبا توسط هری وینستون معروفترین جواهرساز کشور آمریکا ساخته شده اسـت. وی برای ساخت این گردنبند از الماسی بـه وزن 15 قیراط استفاده کرد. ارزش این گرددنبند حدود 20 میلیون دلار تخمین زده شده اسـت کـه برای خرید آن بـه پول ایران شـما باید 69 میلیارد تومان هزینه کنید.

قلب پادشاهی

در ردیف چهارم این فهرست یک قطعه یاقوت 41 قیراطی قرار دارد کـه توسط قدیمی‌ترین و معتبر ترین شرکت جواهرسازی بنام Graend ساخته شده اسـت. این قطعه یاقوت با ارزش بیشتر برای گردنبند و یا تاج استفاده می شود. قیمت اعلام شده برای این گردنبند 14 میلیون دلار و بـه عبارتی 48 میلیارد و 300 میلیون تومان میباشد.

گردنبند الماس Briolette

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

گردنبند الماس مشهور Briolette متشکل از یک الماس با وزن 76 قیراط میباشد کـه الماس هایي بـه وزن 18 قیراط آن را بـه صورت زنجیر وار درآورده اند و قیمت این گردنبند مشهور رابه 12 میلیون دلار رسانده اند. برای خرید این گردنبند الماس شـما باید 41 میلیارد و 400 میلیون هزینه کنید.

گوشواره های الماس Harry Winston

عدد شش فهرست گرانقیمت ترین جواهرات جهان بازهم متعلق بـه هنر هری وینستون مشهور اسـت. این جواهرساز مشهور کـه بیشتر بخاطر استفاده از الماس هاي مرغوب شناخته می شود دست بـه طراحی و تولید گرانقیمت ترین گوشواره هاي تاریخ زده اسـت. وزن این گوشواره ها 60 قیراط و قیمت انها 8.5 میلیون دلار معادل 29 میلیارد و 325 میلیون تومان میباشد.

گردنبند الماس و زمرد

10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات

آخرین جواهر این فهرست متعلق بـه یک گردنبند 191 قیراطی از سنگ زمرد کلمبیا میباشد کـه برای زیباتر شدن آن از الماس استفاده شده اسـت. قیمت این گردنبند تقریباً 3 میلیون دلار تخمین زده شده اسـت کـه معادل 10 میلیارد و 350 میلیون تومان ایران میباشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 جواهر کمیاب و گران قیمت دنیا + عکس و توضیحات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..