تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه چشم با پلک های افتاده را آرایش کنیم؟

چگونه چشم با پلک های افتاده را آرایش کنیم؟

چندان فرقی نمی‌کند که حالت و مدل چشم و ابروها به چه شکل باشد، در دنیای آرایش و زیبایی، همیشه راه‌های خلاقانه‌ای برای زیباتر به نظر رسیدن چشم وجود دارد و دانستن آن برای شما به عنوان فردی که قصد دارید چشمان خود و یا دیگران را آرایش کنید، نتیجه بهتری خواهد داشت. در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم با کمک گرفتن از نکات موجود در این لینک به سراغ نحوه آرایش چشم با پلک‌های افتاده برویم. با ما همراه باشید.

چرا پلک چشم افتاده می‌شود؟

در بسیاری از افراد، استخوان ابرو (brow) با پف چشم و یا پلک افتاده، پوشانده می‌شود. دلیل این اتفاق می‌تواند ژنتیکی باشد و یا به واسطه فرایند پیری که امری طبیعی است و در همه آدم‌ها رخ می‌دهد، ایجاد شود.

در هر حال، نکته اصلی این است که باید بدنتان را همانطور که هست دوست داشته باشید، اما اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید، می‌توانید به سراغ راه‌حل‌های دائمی مانند جراحی پلک افتاده بروید و یا راه‌های موقتی مانند یادگیری آرایش پلک افتاده را انتخاب کنید. ما در این مقاله، راه‌حل دوم را انتخاب کرده‌ایم.

آرایش پایه را انجام دهید

توجه به زیرسازی (foundation) در آرایش مهم است، چرا که باعث می‌شود، آرایش اصلی مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند و سایر مواد آرایشی، راحت‌تر روی پوست صورت و چشم پخش شوند.زیرسازی در آرایش چشم با پلک افتاده به عهده کانسیلر است که باید آن را در ناحیه زیر چشم و به شکل مثلثی پخش کرد.

اینکار باعث می‌شود تیرگی چشم و لکه‌های این ناحیه پوشانده شوند. همچنین می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن پلک بالا هم استفاده کنید تا سایر مواد آرایشی راحت‌تر روی آن پخش شوند.رنگ و نوع کانسیلر را با توجه به رنگ پوست و بافت آن انتخاب کنید.

کانسیلر بهتر است فقط یک درجه روشن‌تر از پوست باشد و بافت آن باید به نحوی باشد که مناسب پوست معمولی، خشک و یا چرب شما باشد و احساس راحتی به صورت بدهد. برای اینکار بهتر است، انواع برندهای ایرانی و خارجی که در بازار وجود دارند را از جهت مواد عامل و میزان ماندگاری و کیفیت بررسی کنید.

به طور معمول اگر به دنبال کانسیلر با قیمت مناسب هستید، انواع ایرانی مانند مای، شون و پرایم مناسبند، اما باید این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که اگر ماده آرایشی برای یک فرد خوب عمل کند، ممکن است در فرد دیگر، با همان کیفیت دیده نشود.

از سایه چشم مناسب استفاده کنید

چگونه چشم با پلک های افتاده را آرایش کنیم؟

از یک سایه چشم کم رنگ و یا رنگ پریده برای پلک‌های بالایی استفاده کنید. سپس از یک سایه با رنگ متوسط مانند قهوه‌ای، برای کمتر نشان دادن چروک ایجاد شده از پلک افتاده استفاده کنید. برای اینکار از گوشه جلویی چشم شروع کنید و تا استخوان ابرو پیش بروید، یعنی جایی که پلک افتاده وجود دارد. به این ترتیب، پلک چشم، برآمده‌تر دیده می‌شود. 

نکات مهم

از سایه تیره برای داخل پلک بالا استفاده نکنید، اینکار باعث می‌شود پلک چشم بیشتر افتاده به نظر برسد. از سایه‌های براق خودداری کنید. آنها توجه به افتادگی پلک‌ها را بیشتر می‌کنند. از رنگ‌های تیره سایه برای پلک پایینی استفاده نکنید، چرا که صورت و چشم‌ها را خسته نشان می‌دهند.

در مرحله بعد برای اینکه گوشه بیرونی پلک‌ها بیشتر مشخص شود، از رنگ تیره‌ای مانند سیاه و یا زغالی استفاده کنید و این ناحیه را به شکل v خوابیده آرایش کنید. اما این سایه نباید از خط مورب فرضی که از گوشه بیرونی چشم به بالا می‌کشید، بیرون بزند.

نحوه کشیدن خط چشم

با یک خط چشم مایع و یا مدادی، از نیمه بیرونی مژه‌های بالایی، خط چشم بکشید و هر چه به بیرون چشم نزدیک‌تر می‌شوید، کمی آن را پهن‌تر کنید تا مطمئن شوید با اینکار چشم کمی به بالاتر کشیده می‌شود. اما در هر حال، نباید خط چشم خیلی ضخیم کشیده شود. اگر می‌خواهید از خط چشم گربه‌ای استفاده کنید، مطمئن شوید که موازی با خط مورب فرضی که در قسمت قبل گفته‌ایم کشیده شود.

برای خط چشم، می‌توانید از انواع دیگر خط چشم‌ها مانند انواع ماژیکی و ژله‌ای هم استفاده کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که چشم ناحیه حساسی است، پس سعی کنید از برندهای معروفی که کیفیت مناسبی دارند، مانند خط چشم میبلین، مای و یا رولوشن اصل خرید خود را انجام دهید.

به مژه‌ها ریمل بزنید

چگونه چشم با پلک های افتاده را آرایش کنیم؟

ابتدا با یک فرمژه، به درستی مژه‌ها را فر کنید و بعد به سراغ استفاده از انواع ریمل‌ های حجم‌ دهنده و بلند کننده بروید. البته می‌توانید از ریمل‌های معمولی هم استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که ریمل را فقط به مژه‌های بالایی بزنید. در خرید ریمل‌ها دقت کنید و بیش از سه ماه از باز شدن‌شان از آنها استفاده نکنید، چرا که محل خوبی برای جمع کردن باکتری‌ها هستند و ممکن است در چشم عفونت ایجاد کنند.

از ریمل‌های محبوبی که این روزها در بازار ایران پیدا می‌شود، می‌توانید انواع مختلفی مانند کالیستا، تارت و هدی بیوتی را بیابید و بسته به نیاز و قیمت یکی از آنها را انتخاب کنید.

مرحله پایانی: ابروها

در مرحله پایانی، ابروهای خود را با براش به بالا شانه کنید. می‌توانید از سایه و یا مداد برای یکسان کردن و توپر کردن ابروها استفاده کنید. حتی می‌توانید کمی آنها را بالاتر از خط ابرو نشان دهید تا افتادگی پلک‌ها کمتر نشان داده شود.

از هایلایتر هم استفاده کنید. مداد هایلایتر که در زیر ابرو کشیده می شود، به خوبی ابروها را برجسته‌تر و فاصله چشم و ابرو را بیشتر نشان می‌دهد و همین موضوع برای محوتر نشان دادن افتادگی پلک چشم مناسب است.

موارد اشاره شده، نکات اصلی است که باید در آرایش چشم با پلک افتاده در نظر داشته باشید. انجام این مراحل به جز خط چشم و سایه کار چندان سختی نیست، اما با تمرین و تکرار می‌توانید به خوبی در این نوع آرایش حرفه‌ای شوید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه چشم با پلک های افتاده را آرایش کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..