تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنها ۱۲ درصد از کاربران iOS 14.5 اجازه می‌دهند داده‌هایشان رهگیری شود

از همان زمان معرفی رسمی App Tracking Transparencyا(ATT)، تقریبا همه می‌دانستند به هنگام فعال شدن این قابلیت در iOS 14.5 بسیاری از کاربران جلوی رهگیری شدن داده‌هایشان را می‌گیرند و ضرر زیادی به صنعت تبلیغات آنلاین هدفمند و به تبع آن، شرکت‌های وابسته به این صنعت وارد می‌شود.

فیسبوک و شرکت‌های وابسته‌ به آن نظیر اینستاگرام، جزو شرکت‌هایی هستند که وابستگی زیادی به تبلیغات آنلاین دارند و ATT اپل تأثیر منفی محسوسی روی آن‌ها گذاشته؛ به‌ همین دلیل طبیعی است که فیسبوک در بین بزرگ‌ترین منتقدین ATT حضور داشته باشد.

بر اساس گزارش GSMArena، اخیرا مؤسسه‌ی پژوهشی Flurry Analytics که در مالکیت ورایزن مدیا قرار دارد، داده‌هایی منتشر کرده است تا آمار استقبال کاربران آیفون از قابلیت ATT را نشان بدهد. Flurry Analytics می‌گوید سرویس تجزیه‌و‌تحلیل خود را وارد بیش از یک میلیون اپلیکیشن موبایل کرده است و هر ماه داده‌های تجمعی بیش از دو میلیارد دستگاه موبایل در سراسر دنیا را جمع‌آوری می‌کند.

بر اساس داده‌های Flurry Analytics، در حدود تنها ۱۲ درصد از کاربران جهانی آیفون پس از نصب iOS 14.5، برای اپلیکیشن‌هایی که نوتیفیکیشن ATT را نمایش می‌دهند اجازه‌ی پایش داده‌هایشان صادر کرده‌اند. این عدد برای کاربران ساکن در ایالات متحده تنها چهار درصد است.

آمار فعال سازی ATT آیفون iOS 14.5 از نگاه Flurry Analytics تصویر اول

ATT پنجره‌ای شناور است که پس از نصب کردن جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل روی صفحه‌نمایش گوشی ظاهر می‌شود. تمامی اپلیکیشن‌ها موظف‌اند پیش از شروع به رهگیری داده‌های کاربران، نوتیفیکیشن ATT را نمایش بدهند و مجوز صریح از کاربر دریافت کنند.

مقاله‌‌ی مرتبط:

اگر کاربر تصمیم بگیرد رهگیری داده‌هایش را متوقف کند، اپلیکیشن توانایی شناسایی کاربر را از دست می‌دهد و نمی‌تواند تبلیغات هدفمند به او نشان بدهد. البته فعال‌سازی ATT بدین معنی نیست که داده‌هایی که در پروفایل فیسبوک یا اینستاگرام وارد کرده‌اید با این شرکت‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شود؛ بلکه فعال‌سازی این قابلیت باعث می‌شود فیسبوک نداند که اخیرا در اینترنت به‌ دنبال کلاه گشته‌اید و به همین دلیل نمی‌تواند بنر تبلیغاتی کلاه به شما نشان بدهد.

همچنین غیرفعال‌‌سازی ATT به‌ معنی غیرفعال‌ کردن تبلیغات نیست و تبلیغات همچنان نمایش داده می‌شوند؛ اما ارتباط زیادی با  علاقه‌مندی‌های شما نخواهند داشت.

آمار فعال سازی ATT آیفون iOS 14.5 از نگاه Flurry Analytics تصویر دوم

مؤسسه‌ی Flurry می‌گوید پنج درصد از کاربران جهانی و سه درصد از کاربران آمریکایی iOS 14.5 تصمیم گرفته‌اند تنظیمات قابلیت پایش اپلیکیشن‌ها را روی Restricted قرار بدهند. برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی داده‌های Flurry می‌توانید وب‌سایت رسمی این مؤسسه را مشاهده کنید. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنها ۱۲ درصد از کاربران iOS 14.5 اجازه می‌دهند داده‌هایشان رهگیری شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..