تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویندوز 10X مایکروسافت احتمالا لغو شده است

مایکروسافت بیش از دَه سال است تلاش می‌کند نسخه‌ای سبک‌تر از سیستم‌عامل محبوب ویندوز را توسعه دهد؛ اما تلاش‌هایش موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. جدیدترین تلاش ردموندی‌ها در این زمینه، یعنی پروژه‌ی ویندوز ۱۰ ایکس (Microsoft Windows 10X) احتمالا لغو شده است.

به‌نوشته‌ی ورج، دلیل لغو پروژه‌ی ویندوز 10X این است که مایکروسافت می‌خواهد تمام مرکزش را معطوف بهبود ویندوز ۱۰ کند. بدین‌ترتیب، ویندوز 10X مایکروسافت سال جاری میلادی منتشر نمی‌شود و احتمالا هرگز در فرم فعلی از راه نخواهد رسید. مایکروسافت مدتی است برنامه‌ریزی می‌کند ویندوز 10X را به‌عنوان نسخه‌ی اصلاح‌شده و سبک‌تر ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۱ منتشر کند.

تا پیش از آغاز دنیاگیری ویروس کرونا مایکروسافت می‌خواست ویندوز 10X را صرفا برای دستگاه‌های دونمایشگره توسعه دهد؛ اما بعدا اعلام شد توسعه‌ی این سیستم‌عامل برای لپ‌تاپ‌های عادی در اولویت قرار گرفته است. تغییر موضع مایکروسافت باعث شد تحلیلگران از ویندوز 10X به‌عنوان رقیب مستقیم کروم OS یاد کنند.

ویندوز 10X رابط کاربری ساده‌‌تری درمقایسه‌با نسخه‌ی عادی ویندوز ۱۰ داشت، از منو استارت به‌روزشده‌ی بدون کاشی‌های زنده بهره می‌گرفت، از‌لحاظ قابلیت‌های چندوظیفگی بهبود پیدا کرده بود و سیستم ویژه‌ی ایزوله‌سازی اپلیکیشن برای عملکرد مناسب و حفظ امنیت داشت. هدف کلی مایکروسافت از ویندوز 10X توسعه‌ی نسخه‌ای کوچک‌تر و سرراست‌تر و مدرن‌تر از ویندوز ۱۰ بود تا از آن با سرورهای ابری میزبانی کند. 

مایکروسافت سرفیس نئو / Microsoft Surface Neo

سرفیس نئو مایکروسافت در ابتدا قرار بود به‌همراه ویندوز 10X به بازار عرضه شود

مایکروسافت مدت‌ها است به کروم‌بوک‌ها به‌عنوان تهدیدی برای خود در حوزه‌ی سیستم‌های تجاری و آموزشی نگاه می‌کند؛ با‌این‌‌حال در یک سال اخیر، میزان تقاضا برای لپ‌تاپ‌های عادی ویندوزی افزایش محسوسی تجربه کرده است. با وجود کمبود شدید تراشه در سطح جهان، سرعت رشد بازار کامپیوترهای شخصی در دوران دنیاگیری ویروس کرونا کُند نشده است.

افزایش فروش کامپیوتر به‌صورت غیرمستقیم باعث افزایش درآمدهای مایکروسافت شد؛ چون کامپیوترها از ویندوز استفاده می‌کنند و شرکت ردموندی مجوزهای بیشتری از این سیستم‌‌عامل فروخت. درآمد واحد Windows OEM مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی گذشته رشد ۱۰ درصدی تجربه کرد و به‌وضوح نشان داد تقاضا برای کامپیوترهای عادی بسیار زیاد است. درآمد واحد غیر پرو Windows OEM با رشد ۴۴ درصدی مواجه شد. 

مایکروسافت با لغو ویندوز 10X تمام توانش را روی بهبود ویندوز ۱۰ متمرکز می‌کند

در‌حال‌حاضر، ۱٫۳ میلیارد کامپیوتر فعال مجهز به ویندوز ۱۰ در سراسر دنیا کار می‌کنند. این آمار فوق‌العاده‌ای برای ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود و به‌نظر می‌رسد مایکروسافت ترغیب شده است به‌جای توسعه‌ی شاخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل خودش، سراغ بهبود تجربه‌ی کاربری نسخه‌ی اصلی برود.

در سال‌های اخیر، مایکروسافت به‌تدریج رابط کاربری ویندوز ۱۰ را بهبود داده است و به‌نظر می‌رسد قصد دارد در به‌روزرسانی بزرگ بعدی که نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی از راه می‌رسد و Sun Valley نام دارد، بهبودهای بیشتری شامل آیکون‌های جدید، اصلاحاتی در فایل اکسپلورر و... اعمال کند. 

ویندوز 10 ایکس مایکروسافت / Microsoft Windows 10X

منوی استارت ویندوز 10X

طبق شایعات، مایکروسافت می‌کوشد در به‌روزرسانی Sun Valley سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را از‌لحاظ بصری به‌‌طور گسترده جوان‌سازی کند. مایکروسافت رسما به جزئیات این به‌روزرسانی اشاره نکرده است؛ ولی فراخوانی شغلی در اوایل سال جاری میلادی اعلام می‌کرد ویندوز ۱۰ جدید بهبودهای بصری محسوسی تجربه می‌کند.

افزون‌براین، مایکروسافت تلاش می‌کند ویندوز ۱۰ را برای کاربرانی بهبود بخشد که روزانه از آن استفاده می‌کنند. این غول بزرگ حوزه‌ی نرم‌افزار پس از سال‌ها سرانجام مشکل بازآرایی ناگهانی آیکون‌های صفحه‌ی دسکتاپ به‌دلیل استفاده از چند مانیتور را رفع و قابلیت Auto HDR ایکس باکس را اضافه می‌کند و پشتیبانی از صدای بلوتوثی را بهبود می‌بخشد. 

مقاله‌های مرتبط:

به‌دنبال بیش از یک دهه تلاش برای ساده‌سازی ویندوز، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم گرفته است به اصول اولیه پایبند بماند. سیستم‌عامل ویندوز RT در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و سپس در سال ۲۰۱۷ ویندوز 10S را شاهد بودیم. هیچ‌یک از این دو سیستم‌عامل نتوانستند ویندوز را ساده کنند؛ اما ویندوز 10X قرار بود میزبان تغییرات بیشتری شود؛ تغییراتی که شکی نداریم سرانجام راهش را به ویندوز ۱۰ پیدا خواهند کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی احتمال لغو توسعه‌ی ویندوز 10X چیست؟ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویندوز 10X مایکروسافت احتمالا لغو شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..