تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لایولیک، وب‌سایت جنجالی اشتراک‌گذاری ویدئو، پس از ۱۵ سال بسته شد

لایولیک (LiveLeak)، وب‌سایت بریتانیایی اشتراک‌گذاری ویدئو، پس از پانزده سال فعالیت بسته شد. هیدن هیوت، بنیان‌گذار لایولیک، بسته‌شدن این وب‌سایت را در توییتر اعلام و اضافه کرد روی پروژه‌ی جدیدی به نام آیتم‌فیکس (ItemFix) کار می‌کند. به‌گفته‌ی هیدن هیوت، یکی از دلایل اصلی‌ بسته‌شدن لایولیک هزینه‌های میزبانی از سرورهای آن بوده است.

سال ۲۰۰۶، هیدن هیوت و دیگر دست‌اندرکاران وب‌سایت Ogrish لایولیک را بنیان‌گذاری کردند. به‌گزارش تک‌اسپات، این وب‌سایت به‌‌دلیل انتشار محتواهایی بحث‌برانگیز بارها به تیتر‌یک رسانه‌ها تبدیل شد. محتواهای منتشرشده روی لایولیک مواردی نظیر جنگ کودکان و اعدام صدام حسین و بریده‌شدن سر جیمز فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی بود.

لایولیک در پی ترویج فرهنگ شهروند خبرنگاری بود و از ویدئوهایی خشونت‌بار میزبانی می‌کرد

لایولیک بیشتر به‌‌دلیل میزبانی از ویدئوهای خشونت‌آمیز و جنحال ایجادشده حول آن‌ها شناخته می‌شد؛ ولی ادعا می‌کرد تمرکز اصلی‌اش نمایش ویدئوهایی واقعی از سیاست و جنگ و رویدادهای دیگر بوده و قصد داشته است فرهنگ شهروند خبرنگاری را ترویج دهد.

۵ می ۲۰۲۱ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) وب‌سایت لایولیک از دسترس خارج شد و به‌دنبال آن وب‌سایت آیتم‌فیکس روی کار آمد. آیتم‌فیکس شباهت‌های زیادی به دیگر وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری محتوا دارد و به کاربران امکان می‌دهد ویدئوها و تصویر‌ها و فایل‌های صوتی مدنظرشان را پست و ویرایش کنند. آیتم‌فیکس برخلاف لایولیک محدودیت‌های بسیار بیشتری برای ویدئوهایی در نظر می‌گیرد که کاربران می‌توانند بارگذاری کنند.

هیدن هیوت در نامه‌ای به تمامی کاربران لایولیک توضیح داد که چرا او و اعضای تیمش مجبور شدند این پروژه را کنار بگذارند. هیوت گفت احساس کرده است لایولیک به تمامی آنچه می‌توانسته دست پیدا کرده و زمانش رسیده است که هیوت و تیمش سراغ پروژه‌‌ای جدید و هیجان‌انگیز بروند. علاوه‌براین، هیوت توضیح داده است یکی دیگر از دلایل بسته‌شدن لایولیک هزینه‌های میزبانی بوده. بنابر اعلام هیوت، لایولیک وبلاگی وردپرس با میزبانی ۲٫۹۹ دلاری نبود.

آلت‌فید، پلتفرمی وبلاگ‌نویسی، یکی از دیگر پروژه‌های هیوت محسوب می‌شود که باردیگر بازگشایی شده است. در‌حال‌حاضر، این وب‌سایت در حال تجربه‌ی ارتقایی عمده است تا به‌منظور بهبود تجربه‌ی کاربری میزبان قابلیت‌های جدیدی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لایولیک، وب‌سایت جنجالی اشتراک‌گذاری ویدئو، پس از ۱۵ سال بسته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..