تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال کاهش کارمزد فروشگاه ایکس باکس به ۱۲ درصد

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال بررسی شرایطی است تا درصورت امکان سهمش از پرداخت‌های فروشگاه داخلی ایکس باکس را تغییر دهد. این تغییر احتمالی درآمد مایکروسافت از فروش بازی در فروشگاه‌های داخل ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را شامل می‌شود.

جزئیات مربوط به احتمال کاهش کارمزد فروشگاه ایکس باکس در اسناد محرمانه‌ای دیده شده که به‌عنوان بخشی از پرونده‌ی حقوقی بین اپل و اپیک گیمز ثبت شده است. براساس این اسناد، به‌نظر می‌رسد قرار است تغییری محسوس در کارمزد توزیع دیجیتالی بازی‌های ویدئویی اعمال شود.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌نوشته‌ی ویندوز سنترال، تاریخ ثبت سند جدید به ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹)‌ برمی‌گردد و به تغییراتی اشاره می‌کند که قرار است در مدل کسب درآمد مایکروسافت استور اعمال شوند. این تغییرات نه‌تنها به فروشگاه داخلی مایکروسافت روی ویندوز ۱۰ مربوط می‌شود؛ بلکه کنسول‌های سری ایکس را نیز دربر می‌گیرند.

در بخشی از سند آمده است تمامی بازی‌ها در سال تقویمی ۲۰۲۱ به مدل ۸۸ به ۱۲ تغییر پیدا می‌کنند، با این توضیح که ۸۸ درصد از درآمد فروش به توسعه‌دهنده و ۱۲ درصد از آن به مایکروسافت می‌رسد. مایکروسافت درحال‌حاضر کارمزد ۳۰ درصدی برای بازی‌‌های فروشگاه ایکس باکس در نظر گرفته است و کاهش این کارمزد به ۱۲ درصد قطعا تغییر مهمی محسوب می‌شود. در سال جاری میلادی، فروشگاه داخلی پلی استیشن و نینتندو هم ۳۰ درصد کارمزد دارند. 

مایکروسافت چند روز پیش تغییرات کارمزد را در فروشگاه آنلاین ویندوز ۱۰ اعمال کرده بود تا همچون اپیک گیمز استور ۱۲ درصد از مبلغ نهایی فروش اپلیکیشن‌ها را برای خود بردارد. این تصمیم محرکی برای توسعه‌دهندگان است تا بازی‌هایشان را به‌جای استیم، روی پلتفرمی مثل اپیک گیمز استور منتشر کنند. مایکروسافت هنگام اعلام سیاست جدیدش درقبال ویندوز ۱۰، به تغییرات مشابهی برای فروشگاه داخلی کنسول‌هایش اشاره نکرد و این یعنی شرکت ردموندی همچنان ۳۰ درصد کارمزد برای خود برمی‌دارد. 

درحال‌حاضر، نمی‌دانیم تغییرات اشاره‌شده‌ی کارمزد فروشگاه ایکس باکس صرفا به همین سند محدود می‌شود یا مایکروسافت آن را جدی‌تر بررسی کرده است. فردی به‌نمایندگی از مایکروسافت در گفت‌و‌گو با ورج اعلام کرده این شرکت درحال‌حاضر برنامه‌ای برای تغییر سهم درآمد بازی‌های کنسول ندارد. بدین‌ترتیب، احتمالا برنامه‌های اولیه لغو شده‌اند یا اینکه مایکروسافت تصمیم گرفته در تاریخ دیگری آن‌ها را عملی کند. براساس اعلام مایکروسافت، تغییرات کارمزد فروشگاه ویندوز ۱۰ از روز ۱ آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ۱۴۰۰) عملیاتی می‌شود.

سند فاش‌شده به این نکته نیز اشاره می‌کند که مایکروسافت در ابتدا قصد داشته است کاهش کارمزد ویندوز را در ازای دریافت حق استریم اعمال کند. این حرکت احتمالا قرار بوده است برای افزایش محبوبیت پلتفرم ایکس باکس کلاد گیمینگ انجام شود. هنوز نمی‌دانیم این بخش از برنامه‌ی مایکروسافت وارد مرحله‌ی عملیاتی می‌شود یا خیر و شرکت ردموندی چنین برنامه‌‌ای برای کنسول‌ها نیز در سر می‌پروراند یا خیر.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال کاهش کارمزد فروشگاه ایکس باکس به ۱۲ درصد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..