تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طراحی اپلیکیشن موبایل مانند کلاب هاوس clubhouse در شرکت آرمان پردازان نوژن

در صنعت فناوری اطلاعات و طراحی اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت که شرکت نرم‌افزاری آرمان پردازان نوژن در آن فعالیت می‌کند، به‌خوبی با این حقیقت آشنا شده‌ایم که به‌روزرسانی و همگام‌ماندن با سلیقه جهانی، عامل اساسی و ثابت و ضروری برای پیشرفت و جلوماندن در رقابت تنگاتنگ است.

یکی از آخرین دستاورد‌های دنیای اپلیکیشن‌ها کلاب هاوس بود. با‌توجه‌به حیطه کاری ما و علاقه‌مندی به واشکافی ابداعات این صنعت پرهیجان‌، این اپلیکیشن را بررسی کردیم تا با چگونگی طراحی و تطبیق چنین اپلیکیشنی برای اکوسیستم ایران آشنا شویم.

اپلیکیشن ClubHouse چیست؟

کلاب هاوس ClubHouse پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مبتنی‌بر گفت‌وگوی صوتی است که سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی و به‌عنوان فضایی برای ایجاد گروه و ارتباط سریع با یکدیگر در بین کاربران محبوب شد. مردم از برقراری تماس ویدئویی خسته شده بودند و به تنوع در ارتباط نیاز داشتند. آنچه آنان را تشویق می‌کرد که خودشان باشند، بدون موانع روانی نشان‌دادن ظاهرشان در محیط عمومی بود که کلاب هاوس در این زمینه بسیار موفق عمل کرد.

کلاب هاوس به کاربران امکان می‌دهد با ایجاد اتاق‌ها یا پیوستن به گروه‌ها یا ارتباط با دیگران در کلاب‌ها در بحث شرکت کنند. در‌واقع، ایده کلاب هاوس درگاه متداول مبتنی‌بر گفت‌وگو است که در آن کاربران می‌توانند به بحث‌های زنده در حال انجام دسترسی پیدا و با سایر شرکت‌کنندگان تعامل کنند.

وقتی در سال گذشته اپیدمی COVID-19 مردم جهان را با قرنطینه و خانه‌ماندن اجباری آشنا کرد، این اپلیکیشن شبکه اجتماعی متمرکز بر گفت‌وگوی صوتی طراحی و روانه بازار شد. نیاز به روش‌های جایگزین برای پیوند‌دادن کاربران در همه‌گیری Covid-19 بخشی از دلیل اثبات موفقیت کلاب هاوس است؛ چرا‌که این اپلیکیشن باعث برقراری ارتباط با جهان بدون نیاز به فیلم یا ایمیل شده است. جذابیت کلاب هاوس از ناشناس‌بودن آن نشئت می‌گیرد. این اپلیکیشن هیچ پیامی را ضبط نمی‌کند و اگر می‌خواهید در گفت‌وگویی شرکت کنید ، باید در آن آنلاین حضور داشته باشید.

هزینه ساخت اپلیکیشنی مانند ClubHouse چقدر است؟

قبل از جست‌وجو برای مشخص‌کردن قیمت، باید تمام ویژگی‌های مدنظرش برای اپلیکیشن را در قالب RFP به شرکت نرم‌افزاری ارائه دهید. این نکته را نیز باید مدنظر قرار دهید که اگر اپلیکیشن شما دقیقا کپی‌شده از کلاب هاوس باشد، امکان برنده‌شدن شما در بازار رقابت نزدیک به صفر است؛ مگر اینکه مزیت رقابتی خود را مشخص کرده باشید و آن را به‌خوبی ارائه دهید.

اگر می‌خواهید اپلیکیشن مانند کلاب هاوس Clubhouse طراحی کنید و از محبوبیتش همانند سازندگان کلاب هاوس Clubhouse بهره‌مند شوید، باید پیچیدگی‌های اپلیکیشن شبکه اجتماعی را بدانید. استراتژی‌های جذاب سایر پیام‌رسان‌ها برای ماندن در بازار و محبوبیت بین کاربران را بشناسید و جریان درآمدی‌تان را از اپلیکیشن مشخص کنید.

آرمان پردازان نوژن

طبق آمار Statista، تا سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ درصد مردم ایالات متحده پروفایل شبکه اجتماعی و بیش از ۳.۲ میلیارد کاربر با تلفن‌های هوشمند به اینترنت دسترسی دارند. با درنظرگرفتن این اعداد، طراحی پلتفرم رسانه‌های اجتماعی با قابلیت‌های کاربرپسند و جدید و کارآمد برای شرکت‌ها به ضرورتی فوری تبدیل می‌شود.

آرمان پردازان نوژن

که هر اپلیکیشن در نوع خود خاص است و روند ایجاد هریک از ابتدا به عوامل مختلفی مانند نیاز‌سنجی جامعه، شناخت بازار هدف، مدل کسب درآمد، توسعه نمونه اولیه، فرایند QA و... بسیار متفاوت خواهد بود.

درحالی‌که ویژگی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در اپلیکیشن مبتنی‌بر گفت‌وگوی صوتی‌تان قرار دهید تا از بهترین عملکرد برخوردار و در میان کاربران متمایز شود. در زیر فهرستی از عوامل اساسی را ذکر می‌کنیم که باید هنگام طراحی اپلیکیشن به‌خاطر بسپارید:

مخاطبان هدف زیرساخت Backend پیچیدگی و ویژگی‌های اپلیکیشن فناوری استفاده‌شده برای توسعه ایجاد جذابیت بصری

این حقیقت بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هرچه اپلیکیشن پیچیده‌تر و توسعه آن فرایند حساس‌تری و فیچرهای آن گسترده‌تر باشند، هزینه ساخت آن بیشتر می‌شود. فرایند قیمت‌گذاری نیز به‌سادگی نام‌بردن یک رقم نیست و پیش از قیمت‌گذاری درخواست‌های مشتری به‌صورت جزئی بررسی می‌شوند و طرح‌های پیشنهادی براساس جامعه هدف احتمالی باید ارائه شوند. سپس قیمت‌گذاری براساس شرایط حاکم بر جامعه و در نظر داشتن مسائل اقتصادی انجام می‌شود. به‌طور‌کلی، هزینه طراحی اپلیکیشنی مانند کلاب هاوس حداقل  ۳۵۰ میلیون تومان است و بسته به فیچرهای جانبی افزایش می‌یابد.

اگر به داستان اپلیکیشن کلاب هاوس Clubhouse و چگونگی معروف‌شدن آن نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که این اپلیکیشن با تبلیغات افراد مشهور و بزرگ و سرمایه‌داران برجسته در سایر رسانه‌های اجتماعی به بازار عرضه شده است. اگر به‌دنبال گزینه‌های بهتر از اپلیکیشن کلاب هاوس Clubhouse هستید، باید بدانید بازار این قبیل اپلیکیشن‌ها همچنان داغ و هنوز اشباع نشده است. پس می‌توان امیدوار بود سرمایه‌گذاری در این حوزه و این مدل اپلیکیشن‌ها در‌حال‌حاضر کم‌ریسک و پرسود است.

رویکرد شرکت نرم‌افزاری نوژن برای راهنمایی سرمایه‌گذاران این حوزه

انتخاب شرکت نرم‌افزاری مناسب در این دوران مشکلی بزرگ برای سرمایه‌گذاران است. اولویت کارشناسان ما در مراحل پیش از طراحی اپلیکیشن موبایل توجه به نیازمندی‌های کارفرما و ارائه طراحی اصولی از محصول است. در این مسیر، تیم فروش و کسب‌وکار و فنی نوژن با مشاوره‌های اختصاصی سعی می‌کند مشتری را به‌سمت ایجاد مدل کسب‌وکار راهنمایی کند.

هزینه ساخت اپلیکیشنی مانند کلاب هاوس برای برخی از افراد سنگین است؛ به‌همین‌دلیل، سرمایه گذار در این مسیر باید  با هوشمندی تمام حرکت کند. توسعه سامانه‌های آنلاین مانند سرمایه‌گذاری بلند‌مدت برای کسب‌و‌کار‌ها است و این فرایند در‌صورت پیاده‌سازی هوشمندانه و اصولی نباید به ایجاد زیان در کسب‌وکار منجر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از فرایند‌های اجرایی نوژن و آشنایی با خدمات نرم‌افزاری نوژن و دریافت مشاوره اختصاصی در این زمینه، از‌طریق وب‌سایت یا شماره ۰۲۱۸۸۵۱۰۵۴۸ با ما در ارتباط باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طراحی اپلیکیشن موبایل مانند کلاب هاوس clubhouse در شرکت آرمان پردازان نوژن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..