تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کانترپوینت: مدیاتک جایگاه نخست بازار تراشه را در سال ۲۰۲۱ حفظ خواهد کرد

طبق گزارش GSMArena، تحلیلگران معتقد هستند که مدیاتک و کوالکام همچنان به گسترش سهم خود از بازار تراشه‌ی مخصوص گجت‌های قابل حمل ادامه خواهند داد. در این بین، شرکت کانترپوینت که در زمینهٔ تحلیل بازار گجت‌های هوشمند فعالیت دارد، آخرین برآوردهای خود را منتشر کرده و مدعی شده است که مدیاتک با برخورداری از ۳۷ درصد از سهم بازار جهانی تراشه‌، همچنان جایگاه نخست را حفظ خواهد کرد.

کانترپوینت نظر خود را در مورد کوالکام نیز اعلام می‌کند و طبق تحلیل کارشناسان این شرکت، کوالکام در زمینهٔ فروش تراشه‌های با مودم 5G جایگاه نخست را در اختیار خواهد داشت. از نظر کانترپوینت، فاصلهٔ مدیاتک و کوالکام در سال ۲۰۲۱ به دلیل محدودیت قطعات مورد نیاز به‌خصوص RFIC، بیشتر خواهد شد و این موضوع به نفع مدیاتک خواهد بود. این قطعات توسط سامسونگ در کارخانه‌های واقع در شهر آستین، ایالت تگزاس ساخته می‌شود؛ اما پس از طوفان سهمگین که چندی پیش رخ داد، خسارات بسیاری به کارخانه‌ها وارد شده است.

سهم مدیاتک از بازار تراشه ها

محدودیت موجودی ویفر ۵ نانومتری نیز آسیب چندانی به مدیاتک وارد نمی‌کند؛ زیرا این شرکت استفادهٔ چندانی از این فناوری ندارد و تراشه‌های آن در لیتوگرافی‌های بزرگ‌تری ساخته می‌شوند. بازندهٔ بزرگ سال ۲۰۲۱ را می‌توان های‌‌سیلیکون نامید که سهم آن از بازار بسیار کاهش یافته است و به‌زودی دیگر در میان ۵ شرکت برتر فروشندهٔ تراشه‌ی گجت‌های قابل حمل قرار نخواهد داشت.

سهم مدیاتک از بازار تراشه های 5G

انتظار می‌رود Unosoc جایگزین های‌سیلیکون شود و جایگاه پنجم شرکت‌های برتر سازندهٔ تراشه را به دست آورد. Unisoc اصولاً به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که تراشه‌های ارزان‌قیمت برای محصولات میان‌رده و پایین‌رده می‌سازد.

شرایط در بازار تراشه‌ی 5G کاملاً تفاوت دارد. بزرگ‌ترین سهم از بازار به کوالکام اختصاص یافته است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ سهم کوالکام از بازار تراشه‌های 5G بیشتر شود. در جایگاه‌های بعدی شرکت‌هایی مانند اپل، مدیاتک و سامسونگ قرار دارند.

مقاله‌های مرتبط:

در مورد تراشه‌ی 5G و بازار آن‌ها باید گفت از هر ۱۰ گوشی 5G که در سال ۲۰۲۱ فروخته شود، تقریباً ۹ عدد از یکی از تراشه‌های کوالکام، اپل یا مدیاتک استفاده خواهند کرد که نشان می‌دهد شرکت‌هایی مانند سامسونگ، Unisoc و های‌سیلیکون چه جایگاه بدی در این بازار دارند. البته جایگاه سامسونگ با برخورداری از ۱۰ درصد از بازار تراشه‌ی 5G، به‌مراتب بهتر از های‌سیلیکون و Unisoc است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کانترپوینت: مدیاتک جایگاه نخست بازار تراشه را در سال ۲۰۲۱ حفظ خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..