تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش و نکات شستن لباس‌ها با دست

آموزش و نکات شستن لباس‌ها با دست

هنگامی که نوبت به شستن لباس‌ها می‌رسد، بیشتر ماشین‌های لباسشویی تلاش می‌کنند با ارائه دادن تنظیماتی مانند “شستشوی ظریف” یا “شستشوی دستی” شما را از شستن لباس‌ها با دست معاف کنند؛ اما در پاره‌ای از اوقات و در مواجهه با انواع خاصی از لباس‌ها، بهترین نتیجه از شستشوی دستی حاصل می‌شود.

اگر تسلط کاملی بر نحوه شستن لباس‌ها با دست ندارید، این مقاله مخصوص شما است. برای آموزش گام به گام نحوه شستن لباس با دست و نحوه استفاده از مایع سفید کننده در شستشوی دستی لباس‌ها به خواندن ادامه دهید.

آموزش گام به گام نحوه شستن لباس با دست

آموزش و نکات شستن لباس‌ها با دست

ابتدا باید محل شستشو را تعیین کنید: شستن لباس با دست به فضای تمیز و کافی نیاز دارد تا بتوان لباس‌ها را به طور کامل در آب غوطه‌ور کرد. برای اکثر افراد، سینک ظرفشویی بهترین مکان برای شستن لباس‌ها با دست است. اما سینک روشویی، وان حمام یا یک ظرف شستشو نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. با استفاده از این آموزش گام به گام نحوه شستن لباس با دست، در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتیجه را از شستشوی لباس‌های خود کسب کنید.

1- محل شستشو را آماده کنید

سینک ظرفشویی را با یک تمیز کننده همه‌کاره تمیز کرده و آن را پر از آب کنید. توجه داشته باشید باید فضایی کافی برای حرکت لباس‌ها و دستان در سینک باقی بماند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کنند برای از بین بردن هرگونه ویروس احتمالی، از داغ‌ترین آبی که به الیاف لباس شما آسیب نمی‌رساند استفاده کرده و برای تحمل حرارت در طول شستشو دستکش بپوشید.

2- آماده کردن آب صابونی

به ازای هر یک کیلوگرم لباس، 1 قاشق چایخوری شوینده مایع یا پودر لباسشویی به سینک اضافه کنید. مراقب باشید زیاد ازمواد شوینده استفاده نکنید، زیرا این امر باعث طولانی شدن روند شستشو شده و احتمالا بقایایی را بر روی لباس به جا می‌گذارد که می‌توانند باعث تحریک پوست شوند.

3- چرخاندن

لباس‌ها را در محلول آب و شوینده قرار داده و کاملا غرق کنید. از دستان خود برای تقلید روش شستشوی ماشین لباسشویی استفاده کنید. لباس‌ها را با چرخاندن و فشار دادن و رها کردن‌های مقطعی در محلول آب و شوینده حرکت دهید تا شوینده به الیاف لباس نفوذ کند.

4- خیساندن

پس از غوطه‌ور کردن لباس‌ها، به آن‌ها اجازه دهید به مدت 15 تا 60 دقیقه در محلول آب و شوینده خیس بخورند. زمان مناسب برای خیس خوردن به جنس و میزان کثیف‌ بودن لباس‌ها بستگی دارد.

5- آبکشی

سینک را از محلول شوینده و لباس‌ تخلیه کرده و دیواره‌های آن را از هرگونه کف پاک کنید. سپس سینک ظرفشویی را مجددا با آب خنک یا ولرم پر کنید تا فرآیند آبکشی شروع شود. با استفاده از دستان خود لباس‌ها را فشار دهید تا مواد شوینده از آن‌ها خارج شوند. این کار را تا زمانی که لباس‌ها کامل تمیز شوند ادامه دهید. اگرچه می‌توان الیاف محکم‌تر، مانند پلی‌استر و نخ‌پنبه را مسقیما زیر آب جاری آبکشی کرد، اما از آبکشی لباس‌های ظریف تر مانند البسه کاموایی یا روسری‌های ظریف در زیر جریان مستقیم آب اجتناب کنید.

6- خشک کردن

بعد از آبکشی نهایی، سینک ظرفشویی را تخلیه کرده و لباس‌ها را به یک طرف سینک منتقل کنید. سپس، به صورت جداگانه هر لباس‌ را فشار دهید تا آب باقیمانده از الیاف آن‌ خارج شود. از چلاندن لباس‌ها خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث کشیدگی یا آسیب دیدن لباس شود. استفاده از دستان برای فشار دادن لباس‌ها کافی است. تا آن‌جا که ممکن است آب لباس‌ها را بدون چلاندن از آن‌ها بیرون بکشید.

اگر یک حوله تمیز و خشک دارید، لباس‌ها را روی حوله پهن کرده و حوله و لباس‌ را با هم رول کنید. ترکیب فشار دادن و غلتاندن لباس‌ها در حوله باعث می‌شود تا لباس‌ها از مرحله “چکه کردن قطرات آب” به مرحله “صرفا مرطوب” برسند و سریع‌تر خشک شوند.توصیه می‌شود لباس‌ها را به صورت افقی روی یک سطح مشبک پهن کرده و اجازه دهید در معرض هوای آزاد خشک شوند.

نحوه استفاده از مایع سفید کننده در شستشوی دستی لباس‌ها

آموزش و نکات شستن لباس‌ها با دست

در صورت استفاده از سفید کننده مناسب، می‌توانید با طی کردن چند مرحله ساده لباس‌های خود را به سفیدی روز نخست خود بازگردانید: خیساندن لباس‌ها در یک سطل آب سرد، افزودن سفید کننده، برداشتن لباس‌ها پس از 10 دقیقه، آبکشی و خشک کردن. برای درک بهتر نحوه استفاده از مایع سفید کننده در شستشوی دستی لباس‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ظرف مناسب را آماده کرده، آن را با آب سر پر کنید و لباس‌های خود را در آن خیس کنید

* می‌تواند از یک کاسه بزرگ، سطل یا سایر ظروف محکم و مناسب به عنوان محفظه شستشو استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرفی که انتخاب کرده‌اید به اندازه کافی بزرگ باشد تا فرآیند خیساندن، هم زدن و فشار دادن لباس‌ها به آسانی انجام شود.

* اطمینان حاصل کنید که لباس‌های سفید شما با آب پوشانده شده‌اند و بین سطح آب و لباس‌ها حداقل چند سانتی‌متر فاصله وجود دارد.

2- مایع سفید کننده را در ظرف حاوی لباس‌ها بریزید  

*  انواع مختلفی از مواد سفید کننده در بازار وجود دارد که در غلظت و فرمولاسیون با یکدیگر تفاوت دارند. توصیه می‌شود از یک مایع سفید کننده غلیظ، مانند سفید کننده غلیظ و معطر هوم پلاس، استفاده کنید تا علاوه بر استفاده کنترل شده و ایمنی بیشتر، نگران پاشیده شدن مایع سفید کننده بر روی لباس یا پوست خود نباشید.

برای مشاهده قیمت سفیدکننده غلیظ کلیک کنید

* به عنوان یک قاعده کلی، به ازای هر 5 لیتر آب، از 3/1 فنجان مایع سفید کننده هوم پلاس استفاده کنید.

* اگر لباس‌هاس سفید شما بسیار کثیف هستند و به قدرت پاک کنندگی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید مقداری جوش شیرین، بوراکس یا مایع ظرفشویی به محلول آب و سفید کننده اضافه کنید.

3- لباس‌ها، مایع سفید کننده، آب و سایر مواد موجود در ظرف را هم بزنید

* برای اطمینان از این که لباس‌های شما به طور مساوی خیس خورده‌اند، هر چند دقیقه یکبار تمام محتوای محفظه را هم بزنید.

*  تایمر را تنظیم کرده و اجازه دهید لباس‌های شما حدود 10 دقیقه خیس بخورند. توجه داشته باشید که در صورت تماس طولانی مدت لباس‌ها و مایع سفید کننده، ممکن است است الیاف لباس شما ضعیف شده یا آسیب ببینند.

4- از آب سرد برای آبکشی لباس‌ها استفاده کنید

* پس از خیساندن لباس‌های سفید به مدت 10 دقیقه، باید سفید کننده و سایر مواد شوینده را از لباس‌های خود خارج کنید تا از باقی‌ماندن آثار شوینده بر روی لباس جلوگیری شود.

* لباس‌های سفید خود را از محفظه شستشو خارج کرده و قبل از خشک کردن، آن‌ها را زیر آب سرد و روان به‌خوبی آبکشی کنید.

5- آب اضافی را چلانده و لباس‌ها را خشک کنید

آموزش و نکات شستن لباس‌ها با دست

* لباس‌ها را فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

* لباس‌ها را با قرار دادن روی یک سطح افقی و در معرض هوای آزاد خشک کنید. همچنین می‌توانید برای خشک شدن سریع‌تر لباس‌ها، از دستگاه خشک‌کن استفاده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش و نکات شستن لباس‌ها با دست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..