تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با وجود کمبود جهانی چیپ، اپل احتمالا در تولید آیپد با مشکل جدی روبرو نمی‌شود

با وجودی که پیش از این اعلام شده بود تولید برخی دستگاه‌های اپل از جمله آیپد به دلیل کمبود تراشه جهانی به تعویق خواهد افتاد، اما گزارش جدیدی عنوان می‌کند که این موضوع تاثیر جدی روی تولیدات اپل نخواهد داشت و عرضه آیپد‌ در سه ماهه دوم سال جاری بدون مشکل پیش خواهد رفت.

همه گیری کرونا و قرنطینه خانگی بسیاری از مردم همزمان با مسئله کمبود جهانی تراشه، باعث شد علاوه بر افزایش تقاضا، قیمت محصولات دیجیتال نیز بالاتر بروند. تاکنون کمبود به وجود آمده تاثیرات جزئی بر بازار تبلت‌ها که همچنان از الگوی فصل خود پیروی می‌کند، داشته است. بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی وب‌سایت «Digitimes» میزان عرضه جهانی تبلت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۵.۹۵ میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۵.۵ درصد کاهش داشته است.

با این حال بر اساس این گزارش، عرضه مدل‌های جدید آیپد پرو کمک می‌کند تا روند نزولی عرضه چنین دستگاه‌هایی به بازار جهانی تعدیل شود. انتظار می‌رود عرضه تبلت‌ از سوی سایر شرکت‌ها در سه ماهه دوم سال جاری روند نزولی طی کند.

هرچند گفته شده کمبود تراشه در سه ماهه دوم سال جاری تاثیری روی اپل نخواهد داشت، بلومبرگ اعلام کرده است که عرضه آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل در تیر ماه به دلیل مشکلات مربوط به تولید نمایشگرهای مینی LED با محدودیت‌هایی مواجه شود.

به طور کلی می‌توان گفت کمبود تراشه به وجود آمده نیز روی تجارت اپل تاثیرگذار خواهد بود و آن‌ها انتظار دارند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ و با وحود محدودیت‌های مربوط به عرضه مک و آیپد جدید درآمد‌شان بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار کاهش داشته باشد. به گفته اپل انتظار می‌رود کمبودها و تقاضای بسیار زیاد و مورد انتظار کاربران برای آیپد و مک در نیمه دوم سال جاری بر درآمد شرکت تاثیر بگذارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با وجود کمبود جهانی چیپ، اپل احتمالا در تولید آیپد با مشکل جدی روبرو نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..