تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه کیک زعفرانی خوشمزه با دو روش + آموزش ویدیویی

کیک زعفرانی در بین انواع کیک به دلیل داشتن زعفران بسیار خوش رنگ و ظاهری زیبا دارد. در این بخش طرز تهیه کیک خوشمزه زعفرانی را با 2 روش به شما آموزش می دهیم و در ادامه ویدیوی روش تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده می کنید.

طرز تهیه کیک زعفرانی

این کیک خیلی ساده تهیه می شود و شبیه به دیگر انواع کیک تهیه می شود ولی به دلیل وجود زعفران تفاوت هایی دارد. کیک زعفرانی مانند کیک شکلاتی و کیک اسفنجی بسیار طرفدار دارد و یک عصرانه و چاشت عالی برای دوری از خستگی و ضعف به حساب می آید. در ادامه این مطلب دستور پخت کیک زعفرانی را آماده کرده ایم. در مطالب قبلی روش تهیه کیک پیانو، کیک ماگما و کیک روسی را هم آموزش داده بودیم و امیدواریم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار بگیرد.

مواد لازم تهیه کیک ( برای ۴-۵ نفر ) آرد: دو پیمانه شکر: یک و نیم پیمانه تخم مرغ: چهار عدد زعفران دم کرده: دو قاشق غذاخوری کمی بیشتر شیر ولرم: نصف پیمانه روغن: نصف پیمانه بگینگ پودر: یک قاشق مربا خوری وانیل: نصف قاشق مربا خوری طرز تهیه کیک زعفرانی

در ابتدا تخم مرغ ها را هم بزنید و شکر را به آن اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا شکر در تخم مرغ ها حل شود. پس از آن شیر ولرم را با روغن و وانیل به آن اضافه کنید (می توانید از طعم دهنده های خوش عطر مانند هل و پوست پرتقال رنده شده به دلخواه خود استفاده کنید) و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

سپس زعفران را با این مواد مخلوط کنید. در این مرحله از طرز تهیه کیک زعفرانی، آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و به مواد دیگر اضافه کنید (بهتر است که مخلوط آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید) و در موقع اضاه کردن، مواد را به آرامی هم بزنید تا با ارد خوب مخلوط شود.

باید توجه کنید که در این مرحله هم زدن زیاد باعث سفت شدن کیک می شود. پس به اندازه هم بزنید. حالا قالب را با روغن مقداری چرب کنید و مواد را در آن بریزید و درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید.

بعد از 40 الی 45 دقیقه کیک شما آماده شده است. بعد از سرد شدن و درآوردن قالب، می توانید با استفاده از ایده های تزیین کیک خانگی تزیینات دلخواه خود را بر روی کیک انجام بدهید.

طرز تهیه کیک زعفرانی

دستور تهیه کیک زعفرانی خوشمزه

کیک زعفرانی را می توانید با مواد مختلف و به روش های متنوع درست کنید و به عنوان عصرانه ای لذیذ با قهوه و یا چای در کنار اعضای خانواده و یا در دورهمی های کوچک سرو کنید و سپس نوش جان نمایید. حالا برای یادگیری این دستور از تهیه کیک زعفرانی می توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم آرد/ ۲ لیوان سرخالی تخم مرغ/ ۳ عدد زعفران غلیظ دم کرده/ به مقدار دلخواه ماست/ سه چهارم لیوان کره/ ۱۲۵ گرم (بهتر است حدود ۲۵ گرم آن روغن مایع باشد) شکر/ سه چهارم لیوان خامه فرم گرفته/ به میزان لازم نمک میوه (برای پف زیاد کیک و بافت سبک و اسفنجی)/ یک قاشق چای خوری وانیل/ نوک قاشق چای خوری گلاب در صورت دلخواه/ یک قاشق غذا خوری بکینگ پور/ یک قاشق چای خوری روش تهیه کیک زعفرانی

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و هم بزنید، سپس شکر، وانیل و کره یا روغن را به ترتیب به تخم مرغ ها اضافه کنید، شیر و زعفران را هم به مخلوط قبلی اضافه کنید و در آخر هم بکینگ پودر و آرد را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شما یکدست شود.

در صورتی که مایل هستید پس از پخت کیک آن را در ظرف دیگری منتقل کنید، قبل از ریختن مایه کیک درون ظرف، کف و بدنه داخلی آن را با سلفون و بدون اینکه درب آن را ببندید در مایکروفر قرار دهید، همچنین از آنجا که مراحل پخت این کیک دو مرحله است لازم است هر دو مرحله را پشت سر هم و بدون وقفه انجام بدهید.

منظور از این توضیحات این است که نیازی به باز کردن درب مایکروفر ندارید و می توان از قابلیت دستگاه های با پخت چند مرحله ای بهره بگیرید تا هر دو مرحله پخت در یک مرحله انجام شود به صورتی که مرحله اول به مدت 6 دقیقه و با قدرت صدرد در صد و مرحله دوم هم به مدت 6 دقیقه با قدرت هفتاد درصد انجام شود، حالا پس از شنیدن صدای بوق دستگاه کیک زعفرانی آماده است و می توانید آن را تزیین کنید و سپس میل نمایید.

در ادامه ویدیوی طرز تهیه کیک زعفرانی را آماده کرده ایم.

نوشته های مشابه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه کیک زعفرانی خوشمزه با دو روش + آموزش ویدیویی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..