تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه سالاد یونانی خوشمزه برای مهمانی ها

سالاد یونانی یکی از سالادهای خوشمزه و تابستانی است که می توانید در مهمانی ها آن را سرو کنید. اگر به تهیه انواع سالاد علاقه دارید پس دعوت می کنیم که در ادامه این مطلب با روش تهیه سالاد یونانی همراه ما باشید.

برای تهیه سالاد یونانی از پنیر فتا و زیتون سیاه می توانید استفاده کنید تا طعمی خاص داشته باشد، زیتون سیاه بدون هسته طعمی مدیترانه ای به سالاد می دهد و همچنین پنیر فتا از انواع پنیرهای مورد علاقه یونانی ها است که علاوه بر این مواد سر تازه هم یکی دیگر از سبزیجاتی است که در سالاد یونانی می تواند طعمی بی نظیر ایجاد کند.

مواد لازم کاهو ریز خرد شده : ۱ لیوان خیار سبز : ۴ عدد گوجه فرنگی : ۴ عدد فلفل دلمه ای سبز : ۱ عدد پیاز سفید : ۱ عدد زیتون سیاه : ۱/۴ لیوان پنیر فتا : نصف لیوان مواد لازم برای تهیه سس سالاد سرکه : ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون : ۱/۳ لیوان نمک : به میزان لازم فلفل : به میزان لازم پودر اورگانو : به میزان کم سیر رنده شده : ۱ حبه

طرز تهیه سالاد یونانی

طرز تهیه سالاد یونانی

در ابتدا کاهو را بشویید و سپس آن را به شکل ریز در ظرفی مناسب خرد کنید. در مرحله بعد خیارها را به شکل حلقه حلقه خرد کنید و گوجه فرنگی را هم به صورت نگینی خرد کنید و فلفل دلمه ای را هم به صورت باریک خلالی کنید و سپس پیاز را به صورت حلقه ای شده خرد کنید و به سبزیجات سالاد اضافه کنید و زیتون سیاه و پنیر فتا را بعد از خرد کردن تمام مواد به سالاد یونانی اضافه کنید.

در مرحله آخر روش تهیه سالاد یونانی سرکه و روغن زیتون و سیر رنده شده را با نمک، فلفل و پودر اورگانو در ظرفی مناسب با هم مخلوط کنید و سپس سس را روی سالاد بریزید.

آموزش تهیه سالاد یونانی با مرغ

سالاد یونانی از جمله سالادهای خوشمزه با طعم بی نظیر و فوق العاده است که در تهیه این سالاد و یا سس مخصوص این سالاد می توان از سبزیجات و طعم دهنده های متفاوت استفاده کرد ولی همانطور که در بالا هم بیان شد یکی از مواد اصلی در تهیه این سالاد پنیر فتا، روغن زیتون یا زیتون سیاه است که طعمی به خصوص به سالاد می دهد.

طرز تهیه سالاد یونانی

مواد لازم: مرغ بریان: یک کیلو الی یک کیلو ۲۰۰ گرم سبزی مخلوط سالاد: ۴۰۰ گرم خیار کوچک خلال شده: ۲ عدد گوجه فرنگی متوسط خرد شده: ۲ عدد سس سالاد یونانی مخلوط شده با پنیر فتا: ۲/۳ فنجان فلفل سیاه ساییده شده: به مقدار دلخواه دستور پخت

گوشت مرغ پخته شده را از استخوان جدا کنید و آن را تکه تکه کنید و در ظرف درب دار بریزید و کنار بگذارید. خیارهای خلال شده و تکه های گوجه فرنگی را با سبزیجات مخلوط شده که شامل چند کاهو، کاهو چینی و کلم می شود را در ظرف بزرگی بریزید و یا این مواد را به چهار قسمت تقسیم کنید و در 4 بشقاب مجزا بریزید. در مرحله بعد تکه های مرغ را روی سبزیجات مخلوط شده بگذارید یا بچینید و سس سالاد یونانی ترکیب شده با پنیر فتا را روی سالاد بریزید و در صورت دلخواه فلفل سیاه را روی سالاد بپاشید.

نکته: برای تهیه سس سالاد باید موادی همچون روغن زیتون، نمک، فلفل قرمز، سس خردل، سرکه قرمز، پودر پیاز، پودر آویشن، پودر سیر و سبزی ریحان خشک شده را مخلوط نمایید و پس از ترکیب با پنیر فتا به سالاد خود بیفزایید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

اگر به انواع سالاد علاقه دارید در ادامه طرز تهیه سالاد پنیر پخته، سالاد سیب زمینی رژیمی و سالاد استیک به همراه کلم را هم بخوانید.

نوشته های مشابه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه سالاد یونانی خوشمزه برای مهمانی ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..