تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشروی اصولی در میدان نبرد با داعش، مسیر مذاکره برای ایران را هموار کرد

ساعت: 10:01 منتشر شده در مورخ: 1400/02/14 شناسه خبر: 1730654

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: پیشروی جدی و اصولی در میدان مبارزه و نبرد با داعش بود که توانست مسیر مذاکره برای جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های بزرگ را هموار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: میدان و دیپلماسی یا به عبارت دیگر جنگ و مذاکره، موضوع چندین‌ساله‌ای است که امروز خودش را به این شکل نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ عقلی و منطقی در عمل وقتی دیدیم گروهی به نام داعش، یک مرتبه از عراق و سوریه سر درآورده و حرکت وسیعی را با حمایت استکبار جهانی شروع کرده و موفق می‌شود بیش از 70 درصد سرزمین سوریه و عراق را اشغال کند، امکان مذاکره با این گروه و نیت شوم آن‌ها وجود نداشت.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه گروه تکفیری داعش، هدفی را در پیش گرفته بودند که باید به آن می‌رسیدند و مذاکره با آن گروه و با آن مشرب، مفهومی ندارد، تصریح کرد: در اینجا بود که سردار شهید قاسم سلیمانی، کمر همت را بست و با جمع کردن بچه‌های انقلابی منطقه، جلوی این وحشی‌ها را گرفت.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان تاکید کرد: مذاکره در چنین شرایطی نمی‌توانست مفهومی داشته باشد و اگر ما جلوی این وحشی‌ها را نمی‌گرفتیم در هیچ مجامعی ما را به مذاکره راه نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه دیپلمات‌های ما اشتباه می‌کنند که چنین فکری داشته باشند، گفت: اگر جلوی داعش را نگرفته و با قدرت در برابر آن‌ها ظاهر نمی‌شدیم، قطعاً ابرقدرت‌ها در منطقه به ما اجازه ورود از درشان را هم نمی‌دادند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی توانست یک کرسی در مذاکره، اِشغال کرده و با قدرت پیش برود به همین دلیل بود که در میدان نبرد پیروز شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی، جلوی داعش با آن عظمت که مورد تایید قدرت‌ها بود را گرفت بنابراین این میدان بود که گفت‌وگو را تعیین کرد نه دیپلماسی؛ در حالی که آقایان خیال دیگری می‌کنند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با تاکید بر اینکه داعش، گروهی نبود که دیپلماسی را بفهمد، اظهار داشت: وقتی که گروه‌های دیگری در سوریه و عراق مثل بعثی‌ها منشعب می‌شوند به دلیل اینکه منطق ندارند، اهل مذاکره هم نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با حول و قوه الهی در میدان نبرد توانستیم پیش برویم و این پیشروی جدی و اصولی در میدان مبارزه و نبرد با داعش بود که توانست مسیر مذاکره برای جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های بزرگ را هموار کند.

*‌ مذاکره نادرست، دلیل شکست جنگ صفین بود

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه جنگ صفین در زمان حضرت علی(ع) به دلیل مذاکره نادرست، شکست خورد، گفت: مذاکره در آن زمان، مذاکره‌ای بود که میدان در وضعیت ضعیف قرار داشت.

وی اظهار کرد: در زمان جنگ صفین اگر به حرف‌های حضرت علی(ع) گوش می‌کردند، اصلاً مذاکره‌ای صورت نمی‌گرفت تا آن وضعیت فضاحت‌بار، پیش آید.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی خاطرنشان کرد: در شرایطی که هدف شوم و حرکت استعماری در طرف مقابل وجود دارد اگر ما قوت و قدرتی نداشته باشیم، مذاکره‌ها باعث خفت و زمین خوردن شده و این ابرقدرت‌ها سر ما را می‌بُرند.

وی افزود: اما وقتی توانستیم با قدرت در مذاکره حاضر شویم، تنها عاملش این بود که در میدان توانستیم کار را پیش برده و قدرتی از خود نشان داده و منطقه را از لوث این وحشی‌ها آباد و آزاد کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشروی اصولی در میدان نبرد با داعش، مسیر مذاکره برای ایران را هموار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..