تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با افراد مختلف بحث و گفت و گو کنیم؟

۱۳:۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

۷۷۴۳۹۱۰

۱۳:۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

۷۷۴۳۹۱۰

دانلود PDF

پادکست|رمضان، قرآن و یک دریا معرفت/ ۲۱

دانلود PDF

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان از راه رسیده و دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

خداوند در آیه ۴۶ سوره عنکبوت می‌فرماید: " وَلَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْکِتَابِ إِلَّا بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِلَّا الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ ۖ وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِی أُنْزِلَ إِلَیْنَا وَأُنْزِلَ إِلَیْکُمْ وَإِلَٰهُنَا وَإِلَٰهُکُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ " یعنی و با اهل کتاب جز با بهترین شیوه مجادله نکنید، مگر ستمگران از آنان، و (به آنان) بگویید: ما به آنچه (از سوى خدا) بر ما و شما نازل شده ایمان داریم، و خداى ما و خداى شما یکى است و ما تسلیم او هستیم. "

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پیام این آیه را بیان کرد: پیام اول این است که گفتگو با غیر مسلمان نیز باید با بهترین شیوه باشد. جدالى مورد پذیرش است که محتواى آن و شیوه و الفاظش احسن باشد. تبادل نظر و گفتگوى صحیح میان مکتب‌ها، فرهنگ‌ها و امّت‌ها مورد قبول اسلام است. مخاطبانِ خود را بشناسیم و با هر دسته به نوعى مناسب برخورد کنیم.

وی ادامه داد: زیرا براى ستمگران، منطق، گفتگو و نرمش کارساز نیست. همه‌ى مخالفان اسلام، ستمگر نیستند. در گفتگوها، قبل از اظهار عقیده و نظر، آنچه را که مورد اتفاق است مطرح کنیم. ایمان به تنهایى کافى نیست، تسلیم و اطاعت نیز لازم است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با افراد مختلف بحث و گفت و گو کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..