تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاردانو پس از به‌روزرسانی آلونزو به رقیب اتریوم تبدیل می‌شود

کاردانو (ADA) با افزایش سرمایه در بازه زمانی کوتاهی به یکی از ۱۰ رمزارز پایه برتر جهان تبدیل شده است و در‌حال‌حاضر، با بیش از ۴۱ میلیارد دلار سرمایه (تقریبا ۲ درصد از کل بازار رمزارزها) در رتبه هفتم قرار دارد. طبق اطلاعات CoinGecko، کاردانو ۱۴ آوریل به بیشترین ارزش خود، یعنی ۱٫۵۵، دلار رسید. به‌گزارش cointelegraph، چارلز هوسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو و بلاک‌چین اتریوم و مدیر IOHK، هفدهم فروردین (ششم آوریل)، در کانال یوتیوبش، ویدئویی با عنوان «تفکراتی درباره‌ی نقشه‌ی راه» منتشر کرد و درباره مسئله مسیر پیشرفت کاردانو در چهار سال آینده صحبت کرده بود.

مقاله‌های مرتبط:

هوسکینسون در این ویدئو توضیح داد که اگرچه توسعه‌دهندگان کاردانو در حال حل مسئله مقیاس‌پذیری و رویکرد رمزارز مذکور در این زمینه هستند، وی تنها پس از اتمام به‌روزرسانی آلونزو (Alonzo) توجهش را به این مسئله معطوف خواهد کرد. بعد از اتمام به‌روزرسانی گوگن (Goguen)، فرایند مقیاس‌پذیری کاردانو به مرحله جدید وارد می‌شود. این مرحله به احترام باشو، استاد هایکو ژاپنی، نام‌گذاری شده است.

به‌روزرسانی‌های ددالوس و آلونزو

بیست‌وسوم فروردین (اول آوریل) ددالوس منتشر و پشتیبانی از توکن‌های بومی در بلاک‌چین کاردانو آغاز شد. همین عوامل به‌طور مؤثری آغازکننده شماره معکوس تبدیل این رمزارز به بلاک‌چینی کاملا غیرمتمرکز بودند. از آن زمان تاکنون، شمارش معکوس در حال نتیجه‌دادن است. ازاین‌رو، Cointelegraph درباره به‌روزرسانی ددالوس با نمایندگان بنیاد کاردانو گفت‌وگو کرده است. آنان اعلام کردند:

کاربران ددالوس اکنون می‌توانند از کیف‌پولشان به‌عنوان رابطی واحد برای دریافت ADA و همچنین تعداد زیادی از توکن‌های بومی مستقر در بلاک‌چین کاردانو استفاده کنند... خرسندیم که اطلاع دهیم شمارش معکوس D = 0 که نشان‌دهنده متمرکزنبودن کامل بلاک‌چین کاردانو است، در آخرین اجرای ددالوس نیز گنجانده شده‌.

کاردانو در وب‌سایت رسمی‌اش ادعا می‌کند که این رویداد تمرکززدایی آن را به یکی از بلاک‌چین‌های غیرمتمرکز تبدیل کرده است. مرحله بعدی و نهایی گوگن در نقشه راه کاردانو، به‌روزرسانی آلونزو است که پیش‌تر به‌تعویق افتاده بود. این ارتقا ممکن است قابلیت قرارداد هوشمند را به بلاک‌چین اضافه کند. همان‌طورکه در وبلاگ IOHK ذکر شده است، توسعه‌ی این به‌روزرسانی که با کمک پلتفرم پلوتوس امکان‌پذیر شده است، زبان قرارداد هوشمند بومی را برای کاربران بلاک‌چین کاردانو به‌ارمغان می‌آورد.

قبل از به‌روزرسانی ددالوس، کاردانو ازطریق هاردفورک Mary کار می‌کرد. علاوه‌بر‌این، توسعه‌دهندگان این رمزارز حتی راهی برای فروش آثار کلکسیونی NFT بدون قابلیت قرارداد هوشمند پیدا کرده‌اند. Cointelegraph با یوهانس جنسن، مدیر محصول و پروژه eToroX، بستر دارایی دیجیتال، مصاحبه کرده است. جنسن در میان صحبت‌هایش به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت:

هاردفورک آلونزو مشکل هماهنگی پیچیده‌تری معرفی کرده است؛ زیرا اکوسیستم ارائه‌دهندگان خدمات باید به‌طور‌کلی برای آن و نشانه‌های بعدی کاردانو و قراردادهای هوشمند آماده شوند.

کاردانو به‌دلیل رشد DeFi می‌تواند به‌زودی به ۲ دلار برسد

کاردانو در ۱۴ روز گذشته تقریبا ۱۰ درصد سود داشته است. با‌توجه‌به اینکه ۲ دلار با قیمت معاملات فعلی تنها ۰٫۶ دلار فاصله دارد، با نرخ فعلی رشد بسیار بعید است که ADA در آینده نزدیک از مرز ۲ دلار عبور کند. با‌این‌حال، «تابستان DeFi» ازجمله دلایل اصلی است که می‌تواند رشد را تحریک کند. اگر از تابستان DeFi 2020 به‌عنوان سنجشی برای امسال استفاده کنیم، بازارهای آن احتمالا در سال ۲۰۲۱ به بیشترین حد خود خواهند رسید و رشد خواهند کرد. در‌واقع، سود یک‌ساله ADA هم‌اکنون ۳۴۹۰٫۸ درصد است.

Total value locked in DeFi

طبق اطلاعات DappRadar، ارزش کل قفل‌شده در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز در ۱۶ آوریل به بیشترین رقمش، یعنی ۷۰٫۴۳ میلیارد دلار، رسیده است. از ابتدای سال جاری تاکنون، TVL نزدیک به چهار برابر رشد کرده و از ۳۰٫۷۴ میلیارد دلار در ۱ بهمن (۲۰ ژانویه) به ۶۴٫۴۷ میلیارد دلار در ۳۰ فروردین (۱۹ آوریل) رسیده است.

این دوره رشد چشمگیری برای این زیرمجموعه‌های بازار رمزارز رقم زده است. جنسن در‌این‌باره می‌گوید: «تردیدی وجود ندارد که مراحل نهایی فاز گوگن در کاردانو مجموعه‌ای از ترندهای موجود در DeFi، مانند سازندگان بازار خودکار و بازار وام را به شبکه وارد می‌کند.» باوجوداین‌، بیشتر پروتکل‌های DeFi که در‌حال‌حاضر وجود دارند، روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند. اتریوم از تیم‌های توسعه‌دهنده پروتکل‌های برتر DeFi مانند Uniswap و Yearn.finance نیز استفاده کرده است.

با موارد استفاده‌ای که برای کاردانو تعریف شده و به‌روزرسانی در جریان آلونزو که قابلیت قرارداد هوشمند را به‌همراه دارد، این رمزارز به‌منظور تبدیل به پلتفرم جایگزین DeFi برای اتریوم از موقعیت مناسبی برخوردار است. عوامل دیگری مانند پروتکل‌های DeFi نیز بر قیمت ADA تأثیر خواهند گذاشت.

کاردانو افزون‌بر گسترش ردپای خود در بازارهای DeFi، می‌کوشد پذیرش بلاک‌چین را در بازارهایی مانند آمریکای‌جنوبی و آفریقا و جنوب‌شرقی آسیا بهبود بخشد. این پلتفرم قصد دارد مقدمات لازم برای استفاده از بلاک‌چین در تدارکات و کشاورزی و تجارت فراهم کند. کاردانو برای دستیابی به این هدف با Emurgo، مشاور بازار نوظهور، همکاری می‌کند. جنسن معتقد است:

اگر آن‌ها در ترغیب رهبران آفریقا و آمریکای‌جنوبی و جنوب‌شرقی آسیا برای استفاده از بلاک‌چین کاردانو موفق باشند، معیارها برای تجارت جهانی تغییر خواهد کرد.

در‌حال‌حاضر کاردانو کاربردهای مختلفی در حوزه زنجیره تأمین دارد. برای مثال، Cardano-Scantrust به مشاغل اجازه می‌دهد از توابع متعدد بلاک‌چین برای کمک به جنبه‌های مختلف تجارتشان استفاده کنند. همچنین، بلاک‌چین کاردانو شاهد تصویب دامنه‌های جدید است.

به‌تازگی، اولین استیبل کوین مبتنی‌بر کاردانو با نام AgeUSD معرفی شده است. AgeUSD پروتکل استیبل کوین الگوریتمی است که با همکاری Emurgo و Input-Output Global در زنجیره بلوکی Ergo ساخته شده است. این گزینه همراه‌با به‌روزرسانی قرارداد هوشمند آلونزو در کاردانو دردسترس خواهد بود. ازآنجاکه موقعیت اتریوم همچنان به‌عنوان پادشاه اکوسیستم DeFi ادامه دارد، در این زمینه پیشرفت چندانی حاصل نشده است. با‌این‌حال، کاردانو رویکرد بسیار مثبتی به کل این ماجرا دارد و مسئولانش بیان می‌کنند:

زیاد به رقابت برای سهم بازار علاقه‌ نداریم و بیشتر به ارائه بهترین اجزای کلاس برای آینده غیرمتمرکز علاقه‌مندیم... ترجیح می‌دهیم روی قابلیت همکاری با بلاک‌چین‌های دیگر تمرکز کنیم؛ زیرا معتقدیم فناوری غیرمتمرکز بسیار مهم است و نباید در آن شکست خورد. رویکردمان به‌نفع کل صنعت بلاک‌چین است و به‌طور‌کلی به‌دنبال پذیرش فناوری بلاک‌چین هستیم.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اتریوم کاردانو چیست؟ آیا کاردانو می‌تواند به رقیب اتریوم تبدیل شود؟

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاردانو پس از به‌روزرسانی آلونزو به رقیب اتریوم تبدیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..