تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حادثه‌ای که کمتر از ٢٤ ساعت دوباره تکرار شد!

به این شرح:  نمره صفر برای آموزش آتش نشانی!

امروز از آتش سوزی شهرک صنعتی شکوهیه قم با ابعاد وسیع و قابل تامل خبر رسید.

عین خبر:
« راس ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح امروز حادثه حریق در یکی از واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی شکوهیه به مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی قم اعلام شد، به دلیل گستردگی حریق و درخواست آتش‌نشانی مستقر در شهرک صنعتی،‌ بلافاصله ۲۰ خودرو سنگین آتش‌نشانی و بیش از صد آتش‌نشان و تانکرهای آبرسان از شهرداری و آبفا قم به محل حادثه اعزام شد.
متاسفانه در اثر انفجار و پاشیده شدن مواد شعله‌ور بر روی خودرو آتش‌نشانی و جاری شدن این حریق در کوچه‌های مجاور از طریق جوی‌ آب تعداد دو خودرو عملیاتی آتش نشانی از قم و شهرک صنعتی شکوهیه به طور کامل سوختند، تعدادی از خودروهای شخصی نیز که در کنار خیابان پارک شده بودند و امکان فرار برای آن‌ها به دلیل حفاری انجام شده در انتهای یکی از کوچه‌های محل حادثه و مسدود شدن مسیر ورود و خروج نبود در این حادثه سوختند.
در این حادثه متاسفانه ۲ آتش نشان به دلیل سوختگی به بیمارستان اعزام شدند که یکی از آتش‌نشانان پس از دریافت خدمات پزشکی از بیمارستان مرخص شد و دیگری به دلیل شدت سوختگی در یکی از مراکز درمانی قم بستری شده‌است،‌ که از همه مردم تقاضا داریم برای شفای آتش‌نشان آسیب دیده در جریان این حادثه دعا کنند.
با تلاش و مجاهدت آتش‌نشانان اجازه سرایت آتش به مخازن الکل مستقر در مجاورت کانون آتش‌سوزی داده نشد که اگر این اتفاق رخ داده بود شاهد فاجعه‌ای بزرگ در شهرک صنعتی شکوهیه قم بودیم. » / منبع: خبرگزاری ایرنا

عین عرایض یادداشت دیروز نگارنده دوباره عینا در این عملیات، کمتر از ٢٤ ساعت متاسفانه رعایت نشد و فاجعه آتش گرفتن مامورین و دو خودرو آتش نشانی و تعدادی خودروی شخصی رخ داد !

عجیب است ! مشکل حتما در آموزش این دلاور مردان است و گرنه چرا باید دو نفر اتش نشان دچار حریق شود یا چطور دو دستگاه خودرو  آتش نشانی می تواند کاملا سوخته باشد؟ مگر نمی دانیم مواد مذاب پرتاب می شوند و جاری می شوند؟ مگر نمی دانیم حریم مشخصی با عامل آتش گرفته باید داشت و ... ؟ چطور است که جان این عزیزان به این سادگی قربانی بی توجهی برخی مدیران می شود؟ باور بفرمایید،  اسباب حیرت است که سال ١٤٠٠ از پرتاب و پاشیده شدن مواد شعله ور در یک حادثه آتش سوزی طوری حرف بزنیم که گویا پدیده جدیدی بوده !
دعا به جای خود، بدون شک همه کشور دعاگوی این مصدومان خواهند بود ولی ... امیدوارم همین امروز تصمیمی جدی برای آموزش و تمرینات اساسی برای این مامورین بی مانند در نظر گرفته شود.

*استاد نمونه کشور، در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حادثه‌ای که کمتر از ٢٤ ساعت دوباره تکرار شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..