تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت انواع برنج ایرانی در بازار چقدر است؟ کدام بهترین و گرانترین است؟

قیمت انواع برنج ایرانی در بازار چقدر است؟ کدام بهترین و گرانترین است؟

برنج از مهمترین مواد غذایی است که در کشورهای آسیایی مانند ایران طرفداران بسیاری دارد. هر یک از این کشورهای آسیایی روش طبخ خود را دارند و از برنج در کنار مواد غذایی دیگر مانند گوشت، خورش، سالاد و غیره استفاده می کنند.

در شهرهای شمالی کشور ما نیز برنج ایرانی کشت می شود که انواع مختلفی دارد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همانطور که می دانید برنج ایرانی عطر و طعم بسیار خوبی دارد و در دنیا نیز شناخته شده است.

دو استان گیلان و مازندران بیشترین میزان کشت برنج را به خود اختصاص داده اند، به طوری که حدود هشتاد درصد تولید برنج کشور در این دو استان انجام می پذیرد. در این مقاله به معرفی انواع برنج ایرانی و قیمت برنج ایرانی در بازار می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

برنج ایرانی بخریم یا خارجی؟

برنج ایرانی از خوشمزه ترین و خوش پخت ترین برنج ها است که کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است؛ از انواع آن برنج ایرانی می توان برنج طارم، برنج سبوس دار، برنج هاشمی، برنج دودی و … را نام برد.

همانطور که می دانید قیمت برنج ایرانی در بازار نسبت به برنج خارجی بیشتر است و این موضوع به دلیل کیفیت و مرغبیت آن است. در کشور ما برخی از افراد به دلیل گران بودن برنج ایرانی، برنج هندی و پاکستانی خریداری می کنند که در حین پخت قد می کشد و داده می شود هر چند که عطر و بوی برنج ایرانی را ندارد.

برنج های هندی و پاکستانی که در بازار عرضه می شوند کیفیت بالایی ندارند، مرغوب نیستند و طعم و مزه خوبی نیز ندارند؛ حتی شنیده شده که این نوع برنج های خارجی در مزارع آلوده کشت شده‌اند. به طور حتم اگر برنج ایرانی استفاده کنید هرگز سمت مصرف برنج خارجی نمی روید. برنج ایرانی خوش پخت و خوشمزه است، مرغوب است، عطر و بوی خوبی دارد و در مجالس و مهمانی ها شما عطر و طعم بی نظیر آن مهمانان شما را راضی نگه می دارد.

قد برنج مهم‌ تر است یا عطر و طعم؟

در کشور ما برنج به عنوان وعده اصلی غذای روزانه مصرف می شود. اکثر افراد ترجیح می دهند هر روز برنج مصرف کنند. با توجه به قیمت بالای برنج ایرانی ممکن است خرید برنج ایرانی برای خانواده های پر جمعیت مقرون به صرفه نباشد.

برنج هندی را به دلیل قیمت پایین و قد کشیدنش خریداری می کنند. اگر به دنبال خرید برنج ارزان تر هستید می توانید از برنج نیم ‌دانه و سرلاشه ایرانی برای مصرف روزانه استفاده کنید که علاوه بر طعم خوب، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. اگر میهمان دارید به جای این که از برنج هندی که عطر و طعم خوبی ندارد و خوشمزه نیست، از برنج ایرانی استفاده کنید.

اگر قصد دارید برنج ایرانی خریداری کنید اما شناختی در این زمینه ندارید برای تشخیص میزان عطر و بوی برنج، مقداری از آن را بین دو کف دست خود قرار دهید و در آن بدمید. از بوی عطری که احساس می کنید، می‌ توان تشخیص داد که این برنج مناسب است یا خیر.

یکی از روش های ساده تر تشخیص برنج خوب این است که برنج شناخته شده ای را خریداری و بپزید. از این طریق می توانید با چند بار پخت، قد، طعم، عطر، خوش ‌پخت و خوش ‌خوراک بودنش را امتحان کنید. اگر پس از پخت از طعم و عطر آن راضی بودید حال می توانید از این محصول به میزان لازم خریداری نمایید.

انواع برنج ایرانی و قیمت آن

برنج ایرانی انواع مختلفی دارد که در این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به معرفی انواع آن و قیمت هر یک از آن ها بپردازیم.

قیمت انواع برنج ایرانی در بازار چقدر است؟ کدام بهترین و گرانترین است؟

برنج هاشمی 

برنج هاشمی به عنوان گرانترین، خوشمزه ترین و بهترین برنج  ایرانی مطرح است. این برنج در استان گیلان و مازندران کشت می شود و بهترین رقم آن در شهرهای املش، آستانه اشرفیه، رودسر و رشت موجود است. محال است شما این برنج را بپزید و از طعم، بو و عطر آن ناراضی باشید. قیمت برنج هاشمی در بازار بالاست.

برنج صدری

پس از برنج هاشمی، برنج صدری به عنوان یکی از پرطرفدارترین برنج ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. برنج های صدری معمولا به 3 دسته برنج های صدری دم سیاه، برنج های صدری دم قرمز و برنج های صدری دم زرد تقسیم میشوند. برنج های صدری دم سیاه از کیفیت بهتری برخوردار می باشند.

خوب است بدانید که برنج های صدری ظاهری کشیده با طعم و عطر خوب دارند؛ قیمت آن ها کمتر از برنج هاشمی است. در حال حاضر برنج های صدری به عنوان پرفروش ترین، خوشمزه ترین و خوش عطرترین برنج ایرانی محسوب می شوند.

برنج طارم

برنج های طارم یکی دیگر از انواع برنج ایرانی است که شهرت آن به دلیل طعم خوشمزه ای است که دارد. برنج های طارم ظاهری کشیده و بلندی دارند؛ ضمن این که از عطر و بوی خوبی نیز برخوردار می باشند.این نوع برنج اصولا در استان مازندران و گیلان در شهرهای کوچصفهان و آستانه اشرفیه کشت می شود. این برنج بسیار خوشمزه و خوشپخت است و قیمت برنج طارم نسبت به برنج هاشمی و صدری کمتر است.

برنج علی کاظمی

برنج های علی کاظمی یکی دیگر از انواع برنج ایرانی است که در بازار به فروش می رسد. این برنج از نظر شکل ظاهری شباهتی به برنج هاشمی و صدری ندارد. یعنی ظاهر بلند و کشیده ای ندارد و کرم رنگ است. این نوع برنج بیشتر در اطراف شهرهای صومعه سرا و فومن کشت می شود.

دیگر برنج های ایرانی

از دیگر برنج های ایرانی می توان به برنج شیرودی، فجر و خزر اشاره کرد که قیمت پایین تری نسبت به برنج های ذکر شده دارند.

بهترین برنج ایرانی کدام برنج است؟

برنج ایرانی در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود که هر یک از آ ها طعم و عطر خاصی دارد و شما می توانید مطابق با ذائقه خود آن ها را خریداری و مصرف نمایید. به طور کلی برنج هاشمی در آستانه اشرفیه، برنج های کاظمی در شهرستان فومن، برنج طارم در آستانه اشرفیه و کوچصفهان جزو بهترین ها هستند که توصیه می شود حتما آن ها را خریداری و استفاده کنید.

همانطور که گفته شد قیمت برنج ایرانی در بازار نسبت به برنج های خارجی بالاتر است که دلیل این موضوع مرغوبیت آن است.کاویش ارائه انواع برنج ایرانی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد؛ شما عزیزان می توانید برنج مورد نظر خود را خریداری نموده و از طعم و عطر آن نهایت لذت را ببرید.

منبع : فروشگاه اینترنتی کاویش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت انواع برنج ایرانی در بازار چقدر است؟ کدام بهترین و گرانترین است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..