تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا AMD پردازنده های ناقص ایکس باکس سری ایکس را با نامی دیگر به فروش می‌رساند؟

اگر با قیمت ایکس باکس سری ایکس کنار می‌آیید اما به‌ دلیل کمبود کنسول هنوز موفق نشده‌اید آن را خریداری کنید، احتمالا به‌زودی این امکان برای شما فراهم می‌شود؛ البته بدون واحد گرافیکی RDNA ۲. کیت دسکتاپ AMD 4700S که توسط کاربر توییتر momomo_us@ (از افشاگران نام‌آشنا) رؤیت شده، اخیرا راه خود را به یک کامپیوتر گیمینگ mini-ITX در تی‌مال چین پیدا کرده است.

به گزارش تامز هاردور، زمانی‌که کیت AMD 4700S در فضای وب رؤیت شد، این پردازنده‌ی ناشناس سؤالات بسیار زیادی در جامعه‌ی سخت‌افزار ایجاد کرد. این پردازنده توسط AMD ساخته شده است؛ اما در کمال تعجب عبارت Ryzen روی آن دیده نمی‌شود و همین موضوع این ایده را در ذهن ایجاد می‌کند که با پردازنده‌ای سفارشی طرف هستیم که تیم قرمز برای یکی از شرکای تجاری خود تولید کرده. نکته‌ی عجیب‌تر این است که پردازنده‌ی مورد اشاره به‌عنوان بخشی از AMD 4700S Desktop Kit قابل‌ تهیه است.

AMD 4700S پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با معماری ذن 2 است که از SMT پشتیبانی می‌کند

بر اساس اطلاعاتی که در دسترس داریم، AMD 4700S پردازنده‌ای هشت هسته‌ای بر پایه‌ی معماری ذن 2 است که از فناوری مولتی‌تردینگ هم‌زمان (SMT) پشتیبانی می‌کند. فروشنده‌ی تی‌مال پردازنده‌ی AMD 4700S را با ۱۲ مگابایت حافظه‌ی کش L3 فهرست کرده است، این در حالی است که مدتی پیش این تراشه را با هشت مگابایت حافظه‌ی کش L3 در دیتابیس بنچمارک گیم بنچ 5 مشاهده کرده بودیم.

ظاهرا این پردازنده دارای سرعت کلاک پایه‌ی ۳٫۶ گیگاهرتز و سرعت کلاک بوست ۴ گیگاهرتز است. پیش‌تر AMD 4700S را با ۱۶ گیگابایت حافظه مشاهده کرده‌ایم؛ اما هنوز از ماهیت آن مطمئن نیستیم. البته احتمال می‌دهیم AMD 4700S نسخه‌ای از همان پردازنده‌ای باشد که قدرت پردازشی ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت را تأمین می‌کند. کیس مینی ITX جدید ظاهرا مهر تأییدی به پای این ادعا می‌زند. 

کیس مینی ITX پردازنده AMD 4700S نمای داخلی تصویر تی مال

سیستم AMD 4700S 

ظاهرا AMD 4700S به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 مجهز است؛ کنسول Xbox Series X مایکروسافت نیز از همین مقدار حافظه استفاده می‌کند. به‌ نظر می‌رسد AMD در حال فروش تراشه‌های معیوبی است که با پیش‌نیازهای تعیین‌شده برای ایکس باکس سری ایکس سازگاری ندارند و آن‌ها را با نام AMD 4700S به فروش می‌رساند.

واضح است که AMD نمی‌تواند همان پردازنده‌‌ای که به سفارش مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس تولید می‌کند به همین راحتی عرضه کند. به‌ همین دلیل احتمال می‌دهیم AMD 4700S تراشه‌ای معیوب با واحد گرافیکی داخلی ناقص باشد؛ مشابه تراشه‌های سری F اینتل که واحد گرافیکی داخلی ندارند. از طرف دیگر ممکن است AMD فقط واحد گرافیکی داخلی تراشه‌ی AMD 4700S را غیرفعال کرده باشد که اتفاق ناامید‌کننده‌ای است؛ به‌خصوص با درنظرگرفتن پهنای باند عالی حافظه‌ی GDDR6.

به‌ نظر می‌رسد AMD 4700S نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی CPU ایکس باکس سری ایکس بدون واحد iGPU است

تنها تصویری که از بخش داخلی کیس جدید مینی ITX فاش شده است، مادربردی را نشان می‌دهد که ظاهرا هم‌اندازه با مادربرد ایکس باکس سری ایکس است. روی این مادربرد هیچ درگاهی برای حافظه به چشم نمی‌خورد و می‌توانیم چند تراشه‌ی GDDR6 که پردازنده را احاطه کرده‌اند مشاهده کنیم.

طبیعتا AMD مادربرد کنسول سری ایکس را برای استفاده در کامپیوتر شخصی اصلاح کرده است؛ زیرا به‌وضوح می‌توانیم اضافه شدن خازن، هیت‌سینک پسیو، کانکتور برق و درگاه‌ها را مشاهده کنیم. از آن‌جایی که تراشه‌ی AMD 4700S واحد گرافیکی مجتمع ندارد، AMD یک اسلات PCIe 3.0 x16 برای استفاده از کارت گرافیک مجزا به مادربرد اضافه کرده است. 

بنچمارک پردازنده‌ی AMD 4700S نام پردازنده امتیاز تک هسته‌ای Cinebench R20 امتیاز چند هسته‌ای Cinebench R20 امتیاز تک هسته‌ای Cinebench R15 امتیاز چند هسته‌ای Cinebench R15 AMD Ryzen 7 4750G ۴۱۱ ۴۷۸۵ ۱۹۹ ۲۰۸۵ AMD 4700S ۴۸۶ ۳۹۶۵ ۱۶۰ ۱۶۱۲ Intel Core i7-9700 ۵۰۸ ۳۶۴۳ ۲۰۰ ۱۴۶۹

به لطف اطلاعات موجود در تی‌مال، می‌توانیم بفهمیم که پردازنده‌ی به‌کاررفته در ایکس باکس سری ایکس از لحاظ قدرت پردازشی چه تفاوت‌هایی با پردازنده‌هایی دارد که امروزه برای پلتفرم دسکتاپ تولید می‌شوند. در نظر داشته باشید AMD 4700S دقیقا همان تراشه‌ی به‌کاررفته در ایکس باکس سری ایکس نیست؛ اما نسخه‌ای محسوب می‌شود که شباهت‌های زیادی با آن دارد.

پردازنده‌ی ایکس باکس سری ایکس به سرعت کلاک ۳٫۸ گیگاهرتز و ۳٫۶ گیگاهرتز به هنگام فعال بودن مولتی‌تردینگ هم‌زمان دست پیدا می‌کند؛ از طرفی AMD 4700S دارای سرعت کلاک ۳٫۶ گیگاهرتز هرتز است و در حالت بوست به سرعت کلاک ۴٫۰ گیگاهرتز می‌رسد. روی کاغذ، AMD 4700S باید دارای هسته‌های پردازشی سریع‌تری باشد؛ چون واحد گرافیکی داخلی ندارد و به همین دلیل انرژی بیشتری به هسته‌های اصلی می‌رسد؛ به همین دلیل تفاوت بین سرعت کلاک پردازنده‌ی AMD 4700S و پردازنده‌ی ایکس باکس سری ایکس منطقی است.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌طور کلی AMD 4700S در پردازش‌های تک هسته‌ای ضعیف‌تر از Ryzen 7 4750G (خانواده‌ رنوار AMD) و Core i7-9700 (خانواده‌ی کافی لیک اینتل) ظاهر می‌شود. AMD 4700S در وظایف چند هسته‌ای، قدرتی بیشتری از Core i7-9700 ارائه داد؛ اما ضعیف‌تر از Ryzen 7 4750G ظاهر شد.

در حال حاضر مشخص نیست تیم قرمز پردازنده‌ی AMD 4700S را صرفا در اختیار شرکت‌های تولیدکننده‌ی کامپیوتر آماده قرار می‌دهد یا به‌صورت مستقل هم به فروش می‌رساند.

کیت دسکتاپ AMD 4700S با قیمت تقریبا ۳۱۷ دلار در یک خرده‌فروشی فنلاندی به نام Tulostintavaratalo به فروش می‌رسد. کیس مینی ITX تی‌مال دارای برچسب قیمت ۴۵۹۹ یوان (تقریبا ۷۰۹ دلار) است. در نظر داشته باشید که این قیمت شامل کارت گرافیک Radeon RX 550، پنج ترابایت SSD، خنک‌کننده‌ی پردازنده، منبع تغذیه و کیس است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا AMD پردازنده های ناقص ایکس باکس سری ایکس را با نامی دیگر به فروش می‌رساند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..