تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفع مشکلات گوشی هوشمند اندرویدی با ترفندی ساده

فرض کنید مانند همیشه در حال انجام دادن کارهای روزانه از طریق تلفن هوشمند هستید؛ اما متوجه می‌شوید که سرعت عملکرد کاهش پیدا کرده است و حین کار با مشکلات و باگ‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود. به یاد دارید که در گذشته این‌گونه نبوده و عملکرد مناسبی داشت است و اکنون هیچ ایده‌ای ندارید که چرا دستگاه شما دیگر مانند قبل نیست. در این مرحله، نباید تلفن همراه خود را سرزنش کنید؛ زیرا ممکن است این اتفاق برای بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز رخ بدهد. احتمال اینکه دلیل به‌ وجود آمدن این مشکلات و در پی آن‌ها، کاهش سرعت عملکرد دستگاه خود را پیدا کنید کم است؛ اما خبر خوب این است که می‌توانید با یک حرکت ساده آن را رفع کنید. احتمالا برای شما سؤال پیش آمده است که باید چه کاری برای بهبود عملکرد دستگاه انجام داد؟ در پاسخ این سؤال باید گفت: «گوشی‌ هوشمند خود را ریستارت کنید.»

بر اساس مقاله‌ی AndroidCenteral، دلایل مختلفی وجود دارد که یک دستگاه کند شود یا حتی عملکرد آن تحت تأثیر نقص‌های متعدد قرار بگیرد. برای مثال ممکن است یک روز متوجه شوید روی نمایشگر دستگاه‌ موارد عجیب‌وغریبی نمایش داده می‌شود یا کنترل حجم صدا متوقف شده است. این موارد می‌توانند نشانه‌ای از مشکل سخت‌افزاری باشند؛ اما ممکن است دلیل اصلی این اتفاقات مسئله دیگری باشد. از دلایلی که اکثر مواقع باعث دیده‌ شدن چنین مشکلاتی می‌شوند، اپلیکیشن‌هایی هستند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و دردسر ایجاد می‌کنند.

گوشی اندروید

منظور از این اپ‌ها، مواردی نیستند که نباید در پس‌زمینه اجرا شوند اما به‌صورت پنهانی این کار را انجام می‌دهند؛ اکنون مدتی است که گوگل این اپلیکیشن‌ها را کنترل کرده و ابزارهایی در اختیار کاربران قرار داده است که می‌توانند مجاز بودن اجرای هر کدام از آن‌ها در پس‌زمینه را مدیریت کنند. در این بخش، منظور از اپ‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند مواردی هستند که برای متصل بودن و ارائه خدمات، همیشه یا بعضی مواقع نیاز دارند عملکرد این‌چنینی داشته باشند. کد منبع اپ‌های مذکور باید به‌ شکلی نوشته شود که با نسخه‌ی اندروید دستگاه و حتی بعضی اوقات برند گوشی هوشمند سازگار باشد.

بیشتر اپ‌هایی که استفاده می‌کنیم دارای چنین معیاری هستند؛ اما همه از این شرایط پیروی نمی‌کنند. همه حداقل یک یا دو اپلیکیشن در گوشی داریم که مدتی است به‌روز نشده‌اند اما می‌خواهیم از آن‌ها استفاده کنیم، بنابراین نصبشان می‌کنیم. به احتمال زیاد مشکلی پیش نخواهد آمد. توسعه‌دهندگان گوگل تلاش بسیاری می‌کنند که اپلیکیشن‌ها در نسخه‌های مختلف به‌خوبی کار کنند؛ زیرا همین امر دلیل محبوبیت بالای اندروید و درآمدزایی فوق‌العاده آن است. اما اگر دستگاه‌ شما به دلیل عملکرد نادرست یکی از اپ‌ها دچار مشکل شد، نباید تعجب کرد.

نشت حافظه در اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند

ممکن است اصطلاح «نشت حافظه (Memory leak)» را شنیده باشید و این اتفاق بیشتر از آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند برای اپ‌های مختلف رخ می‌دهد. اگر چنین اتفاقی برای اپی رخ بدهد که اجازه‌ داشته باشد در پس‌زمینه اجرا شود، تا زمانی‌که همه چیز خراب شود به کار خود ادامه می‌دهد. تا مشکل آن برطرف نشود یا این برنامه را حذف نکنید، دستگاه تحت تأثیر خرابی‌هایی ایجادشده توسط نشت حافظه قرار می‌گیرد. اما به‌عنوان کاربر گوشی هوشمند اندرویدی می‌توانید با ریستارت کردن روزانه دستگاه خود در این فرایند مداخله کنید.

مقاله‌های مرتبط:

 قصد نداریم بگوییم توسعه‌دهندگان و سازندگان تلفن هوشمند به‌ دنبال راهی برای رفع مشکل مذکور نیستند؛ اما قطعا با بیش از یک میلیون اپلیکیشن و تقریبا ۱۵ هزار مدل مختلف از گوشی‌های اندرویدی، سرانجام باگی که دستگاه‌ شما را تحت تأثیر قرار داده است رفع می‌شود.

هنگامی که تلفن همراه خود را ریستارت می‌کنید، این کار تمام اپلیکیشن‌ها و خدماتی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند مجبور به توقف و شروع دوباره می‌کند. البته ریستارت کردن دستگاه کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به پاک کردن و تخصیص مجدد VRAM به پردازنده گرافیکی که در حال استفاده از آن است، پاک کردن سیستمی که برای نگه داشتن زبانه‌های در حال اجرا استفاده می‌شود و راه‌اندازی دوباره‌ی رادیوهای بی‌سیم حقیقی اشاره کرد. در واقع هنگامی که دستگاه را خاموش می‌کنید، تمام مواردی که برای بوت شدن آن ضروری نیستند، از کار می‌افتند.

ریستارت کردن به‌ جای استفاده از اپلیکیشن‌ مدیریت حافظه

راه‌اندازی مجدد تلفن همراه، داده‌های بد را حذف و حافظه را از رفتار نادرست بعضی از اپلیکیشن‌ها آزاد می‌کند؛ این تقریبا مانند همان کاری است که برنامه‌ی مدیریت حافظه انجام می‌دهد و اپلیکیشن‌هایی که در حال ارائه خدمات نیستند متوقف می‌کند؛ اما مسئله این است که بعضی از این اپلیکیشن‌ها باید اجرا شوند و متوقف کردن متعدد آن‌ها برای آزادسازی حافظه در واقع بیشتر از فایده آسیب می‌‌رساند؛ زیرا نیمی از آن برنامه‌ها باید از حالت اولیه دوباره شروع به تهیه نسخه پشتیبان کنند.

اگر متوجه شده‌اید که کدام اپلیکیشن باعث بروز مشکل در عملکرد دستگاه شده است، می‌توانید وارد تنظیمات شوید و آن را متوقف کنید؛ اما اگر نمی‌دانید چرا گوشی هوشمند دارای عملکرد سریعی مانند گذشته نیست، بهترین کار این است که ۶۰ ثانیه وقت بگذارید و هر روز صبح تلفن همراهتان را ریستارت کنید تا جانی دوباره بگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفع مشکلات گوشی هوشمند اندرویدی با ترفندی ساده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..