تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر بهداشت: ویروس کرونا آفریقایی در کشور مشاهده شد

وزیر بهداشت طی گفت‌وگوی تلویزیونی، خبر داد که در یکی از استان‌های جنوبی کشور، سه نفر مبتلا به ویروس جهش‌یافته‌ی کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده‌اند. سعید نمکی با تأکید بر اهمیت کنترل ویروس آفریقایی کرونا گفت:

امیدواریم بعد از ویروس انگلیسی به دام شیوع گسترده ویروس آفریقای جنوبی نیفتیم. خیلی از واکسن‌ها روی این ویروس جواب نداده و اگر جواب بدهد، جواب مختصری است. نگذاریم به دام ویروس جهش‌یافته‌ای بیفتیم که واکسن‌ها هم روی آن اثری ندارند.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت همچنین از خطر وارد شدن گونه جهش‌یافته‌ی کرونا در برزیل و هند خبر داد. وی گفت دیروز چند تبعه هندی واردشده به کشور که مبتلا به کرونا بودند، تحت ارزیابی قرار گرفتند و با انجام شیوه‌های جدید آزمایش باید مطمئن شد که به‌طور قطع مبتلا به کرونای هندی هستند یا خیر.

مقاله‌های مرتبط:

نمکی با اشاره به تأثیر ورود ویروس کرونای جهش‌یافته در انگلیس و افزایش یافتن آمار مبتلایان و جان‌باختگان آن در ایران، گفت:

متأسفانه مرگ‌های ناشی از بستری‌های زیادی که در این روزها داشتیم، رو به افزایش خواهد بود و چند روز آینده روزهای سخت‌تری را از نظر دریافت تعداد مرگ‌های ناشی از بستری‌های انبوه این روزها خواهیم داشت.

روز گذشته، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، با ثبت‌ شدن ۴۹۵ فوتی براثر ابتلا به کرونا، فاجعه‌بارترین روز از زمان آغاز شیوع کرونا در ایران بود. مسئولان پیش‌بینی می‌کنند آمار جان‌باختگان تا دو هفته آینده صعودی باشد. معاون کل وزارت بهداشت شب گذشته با شرکت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت:

 بر اساس پیش‌بینی دانشگاه واشینگتن، تعداد مرگ و میر در کشورمان تا ۲۵ اردیبهشت به حدود ۷۸۰ نفر می‌رسد و کاهش آن در اوایل خرداد با حدود ۲۰۰ فوتی در روز است.

فاز دوم واکسیناسیون کرونا در ایران، امروز با تزریق به افراد بالای ۸۰ سال آغاز شد. وزارت بهداشت قصد دارد در فاز بعدی، یعنی تا پایان خردادماه، واکسیناسیون گروه‌های پرریسک را تمام کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر بهداشت: ویروس کرونا آفریقایی در کشور مشاهده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..