تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایعه: معرفی هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل به تعویق افتاد

بر اساس گزارش 9to5mac، تاکنون اخبار متعددی درباره‌ی هدست معروف اپل که واقعیت مجازی و افزوده را با یکدیگر ترکیب می‌کند، منتشر شده است؛ اما به‌تازگی گزارش کوتاهی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده که از به تعویق افتادن برنامه‌ی معرفی آن خبر می‌دهد. در این گزارش آمده است که شرکای زنجیره تأمین انتظار داشتند دستگاه مذکور در سه‌ماهه گذشته وارد فاز دوم آزمایش نمونه اولیه شود؛ اما این اتفاق نیفتاده است. البته مشخص نیست که آیا این ادعا درست است و می‌توان به این سخنان اعتماد کرد.

در یکی از گزارش‌های Digitimes از این گجت با عنوان عینک واقعیت افزوده (AR Glasses) یاد می‌شود:

برخلاف انتظار شرکای زنجیره تأمین اپل، این شرکت آزمایش نمونه اولیه P2 را برای عینک واقعیت افزوده خود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ آغاز نکرده است. بر اساس گفته‌های منابع آگاه در این صنعت، چنین اتفاقی بدین معنا است که احتمال تولید انبوه دستگاه مذکور در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ بسیار کم است.

مقاله‌های مرتبط:

این موضوع تا حدودی مبهم است، زیرا گفته می‌شود اپل روی دو محصول جداگانه و بسیار متفاوت در این زمینه کار می‌کند. اولین دستگاه، یک هدست ترکیبی از واقعیت مجازی و افزوده است؛ شبیه به همان گجتی که مایکروسافت ساخته و از آن به‌عنوان HoloLens 2 یاد می‌کند. این محصول در اصل یک هدست VR با دوربین‌های خارجی است که به آن قابلیت‌های AR را نیز اضافه می‌کند.

مورد دوم، یک گجت است که تنها از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند و فرم طراحی آن بسیار به عینک‌ سنتی نزدیک است. در واقع، این دستگاهی است که Apple Glasses نامیده می‌شود و طبق گزارش‌ها به‌عنوان گجت همراه آیفون کار خواهد کرد و گفته می‌شود عملکرد آن شبیه به ساعت هوشمند اپل است.

تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره‌ی زمان عرضه‌ی این دو محصول منتشر شده است که بر اساس جدیدترین آن‌ها، هدست VR/AR اپل در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد؛ اما هنوز تا زمان رونمایی از عینک اپل چند سال فاصله داریم. در نتیجه، احتمالا Digitimes در گزارش خود به هدست اپل اشاره دارد اما از آن به اشتباه با نام AR glasses یاد می‌کند. با توجه به این سردرگمی و اشتباه در نام این دو محصول، به نظر نمی‌رسد وب‌سایت مذکور اطلاعات کافی در رابطه با آن‌ها داشته باشد.

به نظر می‌رسد عرضه این گجت‌ کمی بعد از شروع تولید انبوه آن باشد تا این شرکت بتواند شرایط را برای فروش و تقاضای کاربران آماده کند. با توجه به این مسئله می‌توان متوجه شد که اگر قرار باشد اپل در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی وارد مرحله‌ی تولید انبوه باشد، احتمالا در اواخر همان فصل یا اوایل سه‌ماهه دوم شاهد آغاز عرضه خواهیم بود. البته گزارشی در این زمینه منتشر شده که بر اساس آن، احتمالا اپل در حال برنامه‌ریزی عرضه در اواخر سه‌ماهه دوم است.

معتبرترین منبع برای اظهارنظر در مورد زمان‌بندی احتمالی برنامه‌های رونمایی و عرضه هدست و عینک اپل، مینگ چی کو است. او ماه گذشته گفت می‌توانیم انتظار دیدن هدست AR/VR را در سال آینده داشته باشیم؛ درحالی‌که Apple Glasses تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه نمی‌شود.

این فرد درباره‌ی آینده‌ی نسبتا دور نیز تحلیل‌هایی کرده و معتقد است که اپل قصد دارد در نهایت با استفاده از این فناوری، لنز چشمی ارائه بدهد که دارای قابلیت واقعیت افزوده است؛ اما مطمئنا این اتفاق زودتر از سال ۲۰۳۰ رخ نمی‌دهد.

نظر شما همراهان زومیت درباره‌ی استفاده از فناوری‌ واقعیت مجازی در محصولات آینده‌ی اپل چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایعه: معرفی هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل به تعویق افتاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..