تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتحادیه اروپا علیه آسترازنکا شکایت کرد

استلا کریاکیدیس کمیسر امور بهداشت و مواد غذایی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت که فرآیند شکایت از این شرکت دارویی، جمعه گذشته آغاز شده است.

وی با بیان این ادعا که برخی مفاد قرارداد با آسترازنکا اجرا نشده است تصریح کرد که این شرکت راهبرد قابل قبولی را برای تحقق تعهداتش ارائه نداده است. این مقام اروپایی خاطر نشان کرد که مهم‌ترین مساله تحویل سریع دوزهایی است که آسترازنکا در هماهنگی با قرارداده وعده داده است.

استلا کریاکیدیس بر همین اساس افزود که کمیسیون اروپا فرآیند شکایت از این شرکت انکلیسی-سوئدی را از جانب خود و ۲۷ کشور عضو اتحادیه آغاز کرده است.

گزارش‌ها حاکیست که استرازنکا در سه ماهه نخست سال جاری برخلاف ۱۲۰ میلیون دوزی که طبق قرارداد وعده داده بود زیر ۳۰ میلیون دوز به اتحادیه اروپا تحویل داده است. این شرکت حاضر نشد تا بخشی از این کمبود را از سفارش انگلیس جبران کند و ادعا کرد که به ترتیب نوبت، سفارش‌ها را تحول می‌دهد. این بدین معناست که انگلیس در نوبت بالاتری از اتحادیه اروپا قرار دارد.

آسترازنکا برای سرپوش گذاشتن روی این مناقشه وعده داد که در سه ماهه دوم ۱۸۰ میلیون دوز به اتحادیه اروپا تحویل می‌دهد اما ۱۲ مارس گذشته (۲۲ اسفند ۱۳۹۹) بار دیگر اعلام کرد که تنها قادر است یک سوم این میزان را تولید و تحویل دهد.

کمیسیون اروپا که وظیفه خرید و توزیع واکسن کرونا در بین کشورهای عضو اتحادیه را برعهده دارد، ۳۰۰ میلیون دوز از آسترازنکا پیش خرید کرده است. این گزینه هم در قرارداد قید شده که اتحادیه اروپا بتواند ۱۰۰ میلیون دوز بیشتر از آسترازنکا سفارش دهد؛ اما با این وضعیت بعید است قرارداد بین دو طرف تمدید شود.

پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انگلیس و آمریکا را به راه‌اندازی جنگ واکسن متهم کرده و گفته بود که این دو کشور حتی یک دوز واکسن ضد کرونا به اروپا صادر نکرده‌اند.

آسترازنکا در خصوص شکایت اتحادیه اروپا واکنشی نشان نداده است. این تحول در حالی رخ می‌دهد که اروپا با موج جدید همه‌گیری کرونا مواجه است و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شناسایی گونه‌های جدید شدیدتر از موج‌های قبل باشد.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتحادیه اروپا علیه آسترازنکا شکایت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..