تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیسکو: کمبود تراشه تا ۶ ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد

چاک رابینز، مدیرعامل سیسکو، در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است انتظار دارد کمبود شدید تراشه در سطح جهان به مدت ۶ ماه دیگر روی زنجیره‌های تأمین جهانی اثر بگذارد: «فکر می‌کنیم ۶ ماه دیگر برای گذر از وضعیت فعلی زمان باقی مانده است. ارائه‌دهندگان تراشه در حال ایجاد ظرفیت‌های اضافه هستند و این شرایط در طول ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده بهتر و بهتر خواهد شد.»

رابینز می‌گوید در دوران دنیاگیری ویروس کرونا شکاف محسوسی بین انتظار فروش قطعات نیمه‌هادی و آنچه در واقعیت اتفاق افتاد پدید آمد. مطابق گفته‌ی او، قطعات نیمه‌هادی تقریبا در همه‌چیز وارد می‌شوند و «وقتی ویروس کرونا دنیا را درنوردید، همه فکر کردند تقاضا برای تراشه قرار است افت محسوسی تجربه کند؛ اما در واقعیت خلاف این موضوع را مشاهده کردیم و دیدیم که تقاضا افزایش پیدا کرد.»

به گزارش ZDNet،‌ چاک رابینز می‌گوید تمامی تولیدکنندگان نظیر سیسکو «سیگنال‌های تقاضای پایین برای ارائه‌دهندگان فرستادند»؛ اما برخلاف آنچه تصور می‌شد، تقاضا بالا رفت. مدیرعامل سیسکو می‌گوید افزایش ناگهانی تقاضا بسیاری از فعالان صنعت را کاملا شوکه کرده است. از آنجایی که اکنون تقاضا برای تراشه بسیار بیشتر شده، بازار در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد.

TSMC، تراشه‌ساز بزرگ تایوانی که نیاز شرکت‌های دیگر تأمین می‌کند، در اوایل ماه جاری میلادی گفت انتظار دارد کمبود تراشه، در سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند. به‌طور مشابه، AMD انتظار دارد کمبود تراشه تا چند وقت دیگر همچنان روی صنعت اثر منفی بگذارد.

اختلالات زنجیره‌ی تأمین در صنعت نیمه‌هادی روی تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری اثر گذاشته است؛ اما کمبود تراشه در بخش‌های دیگری از بازار هم احساس می‌شود. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، اوایل ماه جاری میلادی گفته بود اینتل در حال مذاکره با تولیدکنندگان قطعات نیمه‌هادی است تا کمبود شدید تراشه در صنعت خودرو را تا حد زیادی رفع کند. خودروهای امروزی تراشه‌ای برای سیستم‌های ناوبری و دیگر قابلیت‌هایشان دارند و کمبود تراشه باعث شده است اکثر خودروسازان تولید را کاهش بدهند. طبق گزارش‌ها، بعضی از کارخانه‌ها به‌طور کامل تعطیل شده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

تنش‌های ایالات متحده و چین و تقاضا از سوی هر کشور برای ظرفیت محلی بیشتر در تولید تراشه، مورد دیگری است که به زنجیره‌ی تأمین ضربه زده. در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹)، جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده، فرمانی اجرایی با محوریت برطرف ساختن مشکلات صنعت تراشه امضاء کرد. بایدن از کنگره‌ی آمریکا می‌خواهد بودجه‌ای ۳۷ میلیارد دلاری در نظر بگیرد تا ایالات متحده مطمئن شود که می‌تواند خودروسازان را تأمین کند.

در همان ماه، تولیدکنندگان بزرگ تراشه نظیر اینتل، IBM، برادکام، کوالکام، انویدیا و AMD با بایدن گفت‌و‌گو کردند و از او خواستند به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی دو تریلیون دلاری‌اش برای بازیابی صنعت،  صنعت تراشه‌ی آمریکا را مورد حمایت ویژه‌ قرار بدهد. 

فیننشال تایمز گفته است کمبود تراشه در حال سرایت به شرکت‌های دیگری نظیر تولیدکنندگان گوشی هوشمند، تلویزیون و لوازم خانگی است. سامسونگ و ال‌جی دو شرکتی هستند که احتمالا هدف بیشترین تأثیر خواهند بود و پیش‌بینی شده است که این وضعیت برای آن‌ها در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیسکو: کمبود تراشه تا ۶ ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..