تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیم‌های فوتبال انگلیس در اعتراض به توهین در فضای آنلاین شبکه‌های اجتماعی را تحریم می‌کنند

مقام‌های رسمی فوتبال در انگلستان گفته‌اند در اعتراض به توهین‌های تبعیض‌آمیز فعلی به فوتبالیست‌ها و بسیاری دیگر از افراد مرتبط به فوتبال در فضای آنلاین‌، قصد دارند هفته‌ی آینده در حرکتی نمادین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را متوقف کنند. به‌گزارش نیویورک تایمز‌، تصمیم فوتبال انگلستان برای تحریم شبکه‌های اجتماعی با حمایت گروه‌های مختلفی روبه‌رو شده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به لیگ برتر انگلستان اشاره کنیم که غنی‌ترین و حرفه‌ای لیگ فوتبال دنیا به‌حساب می‌آید. همچنین گفته شده است فدراسیون فوتبال انگلستان، دو لیگ حرفه‌ای اصلی فوتبال زنان و مردان،‌ داوران، اتحادیه‌ی بازیکنان انگلستان و... از این اقدام حمایت کرده‌اند.

این کار مستقیم‌ترین تلاش رشته‌ای ورزشی برای فشار‌آوردن به شرکت‌های حوزه‌ی شبکه‌ی اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام و فیسبوک است تا اقداماتی جدی‌تر برای مقابله با توهین آنلاین انجام دهند. تحریم شبکه‌های اجتماعی پس از فصلی اتفاق می‌افتد که در آن بازیکنان، باشگاه‌های ورزشی، مدیران اجرایی تیم‌ها، داوران، گزارشگران زن و افرادی دیگر هدف توهین قرار گرفته‌اند و در هفته‌ی اخیر نیز، خشم و اعتراض خیابانی گسترده علیه برترین باشگاه‌های فوتبال انگلستان و مدیران آن‌ها به‌‌دلیل ایجاد طرح شکست‌خورده‌ی سوپرلیگ اروپا را شاهد بودیم. حضور در سوپرلیگ باعث می‌شد باشگاه‌های فوتبال در بسیاری از حوزه‌های این ورزش نظیر سیستم پرداختی که یک قرن فوتبال را پایدار نگه داشته‌اند، از دیگر باشگاه‌ها جدا شوند. در تک‌تک اعتراض‌های خیابانی، طرفداران از مالکان باشگاه درخواست کردند مالکیتشان را واگذار کنند.

اسناد مربوط به توهین به فوتبالی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌‌طورگسترده دیده می‌شود. فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰) ادوارد انکتیا، بازیکن تیم فوتبال آرسنال، توییتی با کپشن «کارکردن با لبخند» منتشر کرد. یکی از منشن‌های زیر توییت انکتیای سیاه‌پوست او را هدف جملات نژادپرستانه قرار داد و از وی خواسته شد آرسنال را ترک کند. چند روز بعد، اسکای اسپورتس در گزارشی نوشت توییتر حساب کاربری فرد توهین‌کننده را به‌طوردائم مسدود کرده است. 

فوتبال انگلستان می‌کوشد به توییتر و اینستاگرام و فیسبوک برای اقدام جدی علیه توهین آنلاین فشار بیاورد

توهین‌های این‌چنینی نه‌تنها طرفداران بلکه حساب‌های اجتماعی باشگاه‌ها را تحریک کرده است. دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹)، کارن کرنی، گزارشگر و بازیکن سابق فوتبال، پس از دریافت موجی از توهین‌ در فضای آنلاین تصمیم گرفت حساب توییتری‌اش را حذف کند. پس از برد پنج بر صفر تیم لیدزیونایتد دربرابر وست‌بروم، کارن کرنی در بخش ورزشی سرویس آمازون پرایم ویدئو گفت که احتمال دارد لیدزیونایتد در پایان فصل وضعیت مساعدی نداشته باشد. حساب کاربری لیدزیونایتد در توییتر ویدئو این بخش از سخنان کرنی را منتشر کرد و باعث شد پیام‌های توهین‌آمیز متعددی خطاب به او نوشته شود.

بسیاری از کاربران در توییتر از کرنی دفاع و انتقاد از مدیر شبکه‌ی اجتماعی لیدزیونایتد را شروع‌ کردند. ریو فردیناند، کاپیتان پیشین لیدزیونایتد، درخواست کرد توییت حذف شود. بتانی انگلند، مهاجم تیم فوتبال زنان چلسی، گفت تیم شبکه‌ی اجتماعی‌ لیدزیونایتد رفتاری فجیع از خود نشان داده است.

فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰)، مدیران اجرایی ارشد اتحادیه‌ی فوتبال (نهاد دولتی فوتبال انگلستان) و لیگ برتر انگلستان و چند نهاد دیگر نامه‌ای سرگشوده به جک دورسی، مدیرعامل توییتر و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک فرستادند و از آن‌ها درخواست کردند که به این سطح از شرارت و توهین در بین کاربران این شبکه‌های اجتماعی پایان دهند.

مدیران اجرایی ارشد فوتبال در این نامه نوشته بودند: حقیقت این است که پلتفرم‌های شما پناهگاهی برای توهین‌ است. اقدام‌نکردن شما این باور را در ذهن توهین‌کنندگان ناشناس ایجاد کرده که کسی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند. اینستاگرام و فیسبوک و توییتر اقداماتی در این زمینه (نظیر مسدود‌کردن موقتی یا دائمی حساب‌های کاربری) انجام داده‌اند‌؛ ولی مشکل توهین در فضای آنلاین همچنان پابرجا است. 

فوتبال انگلستان در بیانیه‌ای برای اعلام تحریم شبکه‌های اجتماعی که از عصر جمعه‌ی پیش رو آغاز می‌شود و تا دوشنبه ادامه می‌یابد، از دولت بریتانیا درخواست کرده است قوانین سرسختانه‌ای وضع کند تا شرکت‌های حوزه‌ی شبکه‌ی اجتماعی درقبال آنچه در پلتفرم‌هایشان اتفاق می‌افتد، مسئولیت‌پذیرتر باشند.

ریچارد مسترز، مدیر اجرایی ارشد لیگ برتر، در بیانیه‌ی جدید می‌گوید رفتار نژادپرستانه به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و این لیگ فوتبال همچنان به شبکه‌های اجتماعی فشار می‌آورد تا تغییراتی برای جلوگیری از توهین آنلاین اعمال کنند. مسترز می‌گوید فوتبال ورزشی است که جوامع و فرهنگ‌های مختلف را گردهم می‌آورد و تنوع نژادی موجود در فوتبال‌، باعث بهتر‌شدن رقابت می‌شود.

این نخستین‌ باری نیست که فوتبال برای مقابله با نژادپرستی تلاش می‌کند

این نخستین‌باری نیست که فوتبال قدم‌هایی با هدف مقابله با نژادپرستی برمی‌دارد. بازیکنان و مربیان لیگ برتر و دیگر لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال در اقدامی برای حمایت از «پویش جان سیاه‌پوستان مهم است» در تمام فصل پیش از دمیده‌شدن در سوت آغاز بازی زانو می‌زدند. بااین‌حال، شماری از بازیکنان و حتی تمام اعضای برخی تیم‌های فوتبال گفته‌اند زانو‌زدن پیش از مسابقه بیشتر به حرکتی نمایشی تبدیل شده و اثر مثبت خاصی ندارد؛ به‌همین‌دلیل، از این کار خودداری کردند.

برای مثال ویلفرد زاها، مهاجم سیاه‌پوست تیم کریستال پالاس، گفت زانوزدن پیش از آغاز مسابقه حرکتی تحقیرآمیز است و این کار را انجام نمی‌دهد و تلاش‌هایش را روی حوزه‌های دیگر متمرکز می‌کند. برنت‌فورد، از تیم‌های حاضر در لیگ دسته‌اول فوتبال انگلستان، فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) اعلام کرد مراسم زانوزدن پیش از مسابقات را انجام نمی‌دهد.

تحریم شبکه‌های اجتماعی در شرایطی اتفاق می‌افتد که چند بازی مهم در لیگ‌های مختلف انجام می‌شود؛ ازجمله بازی بین منچستریونایتد و لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر. ادلین جان، مدیر روابط بین‌الملل اتحادیه‌ی فوتبال، می‌گوید فوتبال انگلیس پس از پایان تحریم شبکه‌های اجتماعی در دوشنبه‌ی آینده، فشار برای تغییر وضعیت را متوقف نمی‌کند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیم‌های فوتبال انگلیس در اعتراض به توهین در فضای آنلاین شبکه‌های اجتماعی را تحریم می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..