تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایلان ماسک: پروژه ناسا برای بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴ انجام‌شدنی است

ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر اسپیس ایکس، اعتقاد دارد که شرکتش می‌‌تواند به ناسا در دستیابی به هدف جاه‌طلبانه‌اش، یعنی برگرداندن فضانوردان به سطح ماه تا سال ۲۰۲۴، کمک کند. به‌گزارش CNBC، ماسک جمعه‌ی گذشته پس از انجام مأموریت Crew-2 اسپیس ایکس و فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم این کار انجام‌شدنی است. قصد داریم زودتر از آن تاریخ را هدف قرار دهیم... در حال ساخت تعداد زیادی موشک هستیم و احتمالا شماری از آن‌ها را از دست خواهیم داد؛ اما فکر می‌کنم این اتفاق خواهد افتاد.»

هفته‌ی گذشته، اسپیس ایکس قراردادی ۲٫۹ میلیارد دلاری با ناسا در چهارچوب برنامه‌ی «سیستم‌های فرود انسانی» امضا کرد. طبق قرارداد جدید، این شرکت موظف است نوع خاصی از موشک استارشیپ را برای ناسا بسازد که توانایی فرود روی سطح ماه را داشته باشد. اسپیس ایکس آزمایش نمونه‌های اولیه‌ی این موشک را مدتی است در بوکا چیکای تگزاس انجام می‌دهد. اسپیس ایکس تاکنون چند بار موفق شده است پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز برای استارشیپ انجام دهد؛ البته استارشیپ در چهار پرواز مرتفع اخیر خودش هنگام تلاش برای فرود روی سطح زمین منفجر شد. 

برنامه‌ی فضایی آرتمیس ناسا را دولت دونالد ترامپ معرفی کرد و انتظار می‌رود در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن هم ادامه پیدا کند و شامل چندین مأموریت فضایی به مدار و سطح ماه در سال‌های پیش رو باشد. ایلان ماسک با تأکید بر چشم‌اندازهای اسپیس ایکس برای انجام پرواز منظم در ماه می‌گوید: «انتخاب‌شدن به‌وسیله‌ی ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه افتخار بزرگی است... از آخرین‌باری که انسان‌ها بر سطح ماه بودند، تقریبا نیم‌قرن می‌گذرد. این مدت بسیار طولانی است، باید به آنجا برگردیم و پایگاهی دائمی روی ماه مستقر کنیم.»

مقاله‌های مرتبط:

ایلان ماسک پیش‌تر تخمین زده است که تولید کامل استارشیپ حدودا پنج‌میلیارد دلار بودجه می‌خواهد؛ ولی تاکنون نگفته است چه بودجه‌ای را صرف پروژه‌ی توسعه‌ی استارشیپ کرده است. جمعه‌ی گذشته، ماسک گفت برنده‌شدن قرارداد «سیستم‌های فرود انسانی» ناسا واقعا کمک‌کننده است؛ زیرا توسعه‌ی استارشیپ به‌عنوان پروژه‌ای بسیار پرهزینه، تاکنون اکثرا به‌طور داخلی تأمین مالی شده است.

ایلان ماسک درپایان افزود: «ساخت استارشیپ سخت است؛ چون به‌دنبال ساخت موشکی پرسرعت هستیم که بتوان مجددا به‌طور کامل از آن استفاده کرد. بااین‌حال، آنچه برای اعمال تغییراتی اساسی در فضا نیاز است، موشکی سریع و چندبارمصرف است که قابل‌اتکا نیز باشد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایلان ماسک: پروژه ناسا برای بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴ انجام‌شدنی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..