تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منظور از جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

منظور از جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

امروزه، برای بسیاری از افراد، برخورداری از اندام ایده آل تبدیل به معضل بزرگی گشته است؛ یکی از اصلی ترین معیارهای زیبایی اندام، داشتن شکم صاف و بدون بیرون زدگی به شمار می­رود، از این رو اکثر افراد با رعایت رژیم های سخت غذایی و ورزش مداوم و گاها سنگین، سعی در اصطلاحا آب کردن چربی های شکمی خود و به دست آوردن شکمی صاف و زیبا دارند؛

ولی متاسفانه زندگی پر مشغله امروز، بسیاری از مردم را از  ورزش کردن و رفتن به باشگاه، محروم ساخته است، یا حتی ممکن است عده ای تمامی این راه ها را امتحان کرده باشد ولی نتیجه مطلوبی از آن دریافت نکرده باشد، از طرفی نیز با تغییر سبک زندگی و افزایش شغل ­های کارمندی و یکجا نشینی و استفاده از غذاهای فست فودی و ناسالم ، شکم های افتاده و نازیبا،

بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می­خورد. جراحی زیبایی شکم، یا ابدومینوپلاستی، در واقع راه میانبری است برای رسیدن به اندام ایده آل شما؛ ما در این مقاله با معرفی این عمل به صورت کامل، سعی در همراهی شما برای رسیدن به آن چیزی که میخواهید، داریم؛ با ما همراه باشید.

اصلی ترین دلایل و عوامل افتادگی شکم کدامند؟

عوامل وراثتی

حاملگی

انجام جراحی هایی در ناحیه شکم و پهلو، از پیش، علی الخصوص لیپوساکشن که منجر به افتادگی پوست این ناحیه می­شود.

نوسانات پی در پی وزن

بالا رفتن سن

منظور از جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی، یا جراحی زیبایی شکم چیست؟

پیش از  شروع توضیح در مورد عمل جراحی زیبایی شکم، خود را موظف می­دانیم که این نکته را خدمت شما همراهان گرامی اعلام کنیم، که این نوع از جراحی، جراحی تهاجمی و عمده به شمار رفته و معمولا به بیمارانی پیشنهاد می­شود که روند افزایش وزن آن­ها متوقف شده و به رغم تلاش­ها بسیار، در حذف توده چربی شکمی خود، نا موفق بوده اند.

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی که با نام تامی تاک نیز شناخته می­شود؛ یکی از انواع جراحی های باز شکم بوده که به منظور حذف چربی­ های تجمع یافته یا پوست اضافی ناحیه شکم و پهلو که ممکن است به دلایل متعدد ایجاد شده و موجب نازیبا شدن بدن فرد شده باشد، انجام می­شود؛ البته لازم به ذکر است که این جراحی در بازیابی، ترمیم و حتی سفت کردن عضلات تحلیل رفته ناحیه شکمی نیز نسبتا موفق عمل کرده است.

همانطورکه پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، یکی از مواردی که طی عمل جراحی زیبایی شکم، بهبود میابد پوست ناحیه میانی بدن می­باشد، از آنجا که پوست اضافی بدن را نمی­توان با استفاده از روش های طبیعی و غیر تهاجمی نظیر ورزش و… از بین برد، انجام این عمل توسط بهترین جراح زیبایی شکم را می­توان تنها راه از بین بردن این پوست و رسیدن به شکمی زیبا و صاف، عنوان کرد.

جراحی زیبایی شکم برای چه افرادی مناسب است؟

مهم­ترین نکته ای که در رابطه با جراحی زیبایی شکم باید بدانید این است که، تصمیم به انجام این عمل می­بایست بدون در نظر گرفتن نظر دوستان و اطرافیان، حذف فانتزی­های ایده آل ذهنی از نتیجه عمل، و با مشاوره گرفتن از یک متخصص جراحی و زیبایی، صورت گیرد؛ چراکه به رغم شخصی بودن تصمیم به انجام عمل، همه افراد قادر به انجام آن نخواهند بود. دکتر منصور هادیلو، فوق تخصص جراحی پلاستیک، یکی از زبده ­ترین افراد در زمینه اینگونه عمل­های زیبایی، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می­باشد.

به صورت کلی می­توان گفت عمل زیبایی شکم برای افرادی که در زیر به آن­ها اشاره شده است می­تواند موفق عمل کند:

افرادی که از فاکتورهای منفی تاثیر گذار بر زیبایی شکم، نظیر پوست افتاده، چربی اضافه، عضلات افتاده و شل شده، در ناحیه شکمی برخوردارند.

اشخاصی که به ثبات وزنی رسیده و از وضعیت جسمانی مساعدی برخوردار هستند.

افرادی که نسبت به نتیجه عمل واقع بینانه برخورد کرده و از ایده آل­های ذهنی اجتناب می­کند.

اشخاصی که از استعمال دخانیات به ویژه سیگار پرهیز می­کنند.

اشخاصی که نسبت عوارض و پیامدهای این جراحی، آگاهی کافی دارند.

اشخاصی که راه­های رسیدن به اندام ایده آل را امتحان کرده و به نتیجه نرسیده اند.

افرادی که کاهش وزن های قابل توجه داشته یا تحت عمل های لیپوساکشن قرار گرفته اند.

منظور از جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی چگونه انجام می­شود؟

 همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، عمل جراحی ابدومینوپلاستی، از جمله عمل های تهاجمی بوده که نیاز به بیهوشی کامل و ایجاد برش­هایی در بدن داشته که از طریق آن بتوان اهداف نهایی عمل را برآورده ساخت. عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی، بسته به انتظارات بیمار و تشخیص جراح پلاستیک خوب، به دوصورت کلی و جزیی صورت می پذیرد.

در ابدومینوپلاستی جزیی، پس از ایجاد برشی در انتهای شکم و نزدیکی ناحیه شرمگاهی، پوست ناحیه شکم را از عضلات آن جدا کرده و شروع به برش و برداشت چربی ها و پوست­های اضافی در این قسمت می­کنند، نهایتا مجدد پوست را به یکدیگر نزدیک کرده و بخیه زده می­شود.

در مورد ابدومینوپلاستی کامل یا کلی، قضیه کمی پیچیده­تر خواهد بود؛ در این عمل، علاوه بر برشی طولانی تر  نسبت به نوع جزیی عمل که در انتهای شکم زده می­شود، برش دیگری نیز در راستای جداسازی بافت احاطه کننده شکم با آن نیز صورت خواهد گرفت، پس از جدا کردن پوست و چربی ­های اضافی، حفره جدیدی در شکم ایجاد شده و نهایتا بخیه زده خواهد شد.

 

آیا عمل جراحی زیبایی شکم موجب کاهش وزن می­شود؟

عمل شکم، برای افرادی که وزن متعادلی دارند یا از چاقی موضعی در  محدوده شکم و پهلو رنج می­برند طراحی شده است؛ از این رو، این عمل به رغم تاثیر شگفت انگیزی که بر زیبایی اندام دارد، کاهش وزن محسوسی را به دنبال نخواهد داشت، به طوری که حداکثر تغییر وزنی که در طی این عمل ممکن است ایجاد شود، 2 الی 3 کیلوگرم است، که آن هم تحت تاثیر برداشتن چربی­های ناحیه شکم و پهلو ایجاد می­شود

چراکه درمان چاقی، جزو اهداف این عمل به شمار نمی­رود. بنابراین صراحتا می­توان گفت این عمل نمی­تواند جایگزین برنامه­های مناسب جهت کاهش وزن نظیر ورزش و رژیم غذایی کم کالری باشد. البته لازم است بدانید، طبق نظر جراح لیپوماتیک، روش های بیرون آوردن پربی مااند لیپوساکشن و لیپوماتیک نیز می­تواند همراه با ابدومینوپلاستی انجام شود.

 

میزان ماندگاری نتایج عمل جراحی زیبایی شکم چقدر است؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا پس از انجام عمل جراحی زیبایی شکم ممکن است، بدن دوباره به حالت قبل بازگردد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم میزان ماندگاری نتایج حاصله از این عمل، تا حد زیادی به ورزش کردن یا نکردن شما بستگی  دارد؛ لذا رعایت یک برنامه منظم وموثر ورزشی پس از عمل بسیار ضروری خواهد بود.

همچنین، همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، باید به یک ثبات وزنی نرمال رسیده باشند، بنابراین اگر به هر دلیلی قصد ایجاد کاهش یا افزایش در وزن خود دارید، بهتر است فعلا از انجام عمل زیبایی شکم، اجتناب کنید.

بارداری از  دیگر عوامل برهم زننده آثار مفید این عمل بر اندام خواهد بود، چراکه در دوران بارداری کشیدگی بسیار زیادی در پوست شکم به وجود خواهد آمد، از این رو به راحتی می­تواند اثرات جراحی را خنثی کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منظور از جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..