تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در مطالعه‌ای جدید، افراد به‌طور عمدی دوباره به کووید ۱۹ آلوده می‌شوند

به گزارش لایوساینس، پژوهشگران در بریتانیا به‌دنبال داوطلبانی هستند که قبلاً دچار کووید ۱۹ شده‌اند تا در مطالعه‌ی خود آن‌ها را به‌طور عمدی دوباره در معرض ویروس کرونای جدید قرار بدهند. بر اساس بیانیه‌‌ی دانشگاه آکسفورد که مجوز انجام این کارآزمایی را دریافت کرده، هدف از مطالعه درک این موضوع است که برای محافظت در برابر عفونت مجدد کووید ۱۹ به چه پاسخ ایمنی نیاز است. دکتر هلن مکشین، پژوهشگر اصلی مطالعه و استاد ویروس‌شناسی دانشگاه آکسفورد، درباره مطالعه می‌گوید:

اگر با این روش کنترل‌شده متوجه شویم چه نوع پاسخ ایمنی برای محافظت در برابر عفونت مجدد نیاز است، خواهیم توانست افرادی که دچار عفونت طبیعی هستند، بررسی کنیم و بگوییم آیا آن‌ها در برابر عفونت دیگر محافظت می‌شوند یا نه.

در مطالعات چالش انسانی، افرادی که در معرض خطر پایین پیامدهای جدی هستند، در محیط آزمایشگاهی کنترل‌شده به‌طور عمدی در معرض عامل بیماری‌زا قرار داده می‌شوند. اوایل سال جاری، پژوهشگرانی در بریتانیا مطالعات چالشی را در مورد افرادی که به کووید ۱۹ آلوده نشده بودند، شروع کردند و آن‌ها را عمداً در معرض مقادیر بسیار اندکی از ویروس کرونای جدید SARS-CoV-2 قرار دادند.

مقاله‌های مرتبط:

پژوهشگران برای مطالعه‌ی جدید در حال ثبت‌ نام افراد سالم ۱۸ تا ۳۰ ساله هستند که حداقل سه ماه پیش از ورود به مطالعه به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند و آنتی‌بادی‌های ضد ویروس کرونای جدید را دارند. این مطالعه دو مرحله خواهد داشت. هدف مرحله‌ی اول که شامل ۲۴ داوطلب خواهد بود، تعیین پایین‌ترین مقدار SARS-CoV-2 است که بتواند موجب عفونت شود اما موجب بروز هیچ علائمی در داوطلبان نشود یا علائم خفیفی ایجاد کند. مک‌شین می‌گوید:

با مقادیر بسیار اندکی از ویروس شروع و ایمن بودن آن را بررسی می‌کنیم و سپس در صورت لزوم، مقدار آن را افزایش می‌دهیم (اگر مقدار ویروس آن‌قدر کم باشد که موجب عفونت در هیچ‌یک از داوطلبان نشود). هدف ما این است که ۵۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در مطالعه بدون ایجاد بیماری یا با بیماری بسیار خفیف عفونی شوند.

مرحله‌ی دوم شامل ۱۰ تا ۴۰ شرکت‌کننده دیگر می‌شود که مقدار ویروس تعیین‌شده در مرحله‌ی اول را دریافت خواهند کرد. پژوهشگران امیدوار هستند متوجه شوند چه سطوحی از آنتی‌بادی‌ها، سلول‌های T و دیگر اجزای سیستم ایمنی در برابر عفونت مجدد محافظت می‌کند. تمامی شرکت‌کنندگان پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، به مدت ۱۷ روز قرنطینه می‌شوند و از نزدیک تحت‌ نظر قرار می‌گیرند. به گفته‌ی پژوهشگران، آن‌ها تحت آزمایش‌های مختلفی نظیر سی‌تی‌اسکن ریه و MRI قلب قرار خواهند گرفت.

هر شرکت‌کننده‌ای که دچار علائم کووید ۱۹ شود، با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال شرکت ریجنران که خطر بستری‌ شدن براثر کووید ۱۹ را کاهش می‌دهند، درمان خواهد شد. شرکت‌کنندگان به مدت حداقل هشت ماه پس از بهبودی از عفونت دوم تحت پیگیری قرار می‌گیرند. به گزارش گاردین، هریک از این افراد برای شرکت در مطالعه حدود ۷ هزار دلار دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود مرحله‌ی اول مطالعه ماه جاری و مرحله‌ی دوم در تابستان آغاز شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در مطالعه‌ای جدید، افراد به‌طور عمدی دوباره به کووید ۱۹ آلوده می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..