تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی در فصل اول ۲۰۲۱ از جمع پنج برند برتر گوشی‌ساز خارج شد

در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰، رکود شدیدی در صنعت گوشی هوشمند شاهد بودیم؛ زیرا ویروس کرونا توانست تأثیر عمده‌ای روی تولید و فروش این دستگاه‌ها در سراسر دنیا بگذارد. در نیمه‌‌ی دوم سال گذشته‌ی میلادی، بازار گوشی هوشمند بازگشت دراماتیکی تجربه کرد و به‌نظر می‌رسد وضعیت روبه‌رشد این بازار در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی نیز ادامه پیدا کرده است. 

بنابر گزارش Android Authority، مؤسسه‌ی Strategy Analytics گفته است عرضه‌ی گوشی هوشمند در سراسر دنیا رشد ۲۴ درصدی سالانه تجربه کرده و طبق آمار، در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۴۰ میلیون واحد گوشی عرضه شده است. این در حالی است که در همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۲۰، تعداد گوشی‌های عرضه‌شده به بازار ۲۷۵ میلیون واحد بود. طبق آمار تمام پنج شرکت برتر صنعت موبایل رشدی دو‌رقمی تجربه کرده‌اند.

در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱، سامسونگ ازلحاظ تعداد گوشی‌های عرضه‌شده برترین برند صنعت موبایل محسوب می‌شود و ۲۳ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. تعداد گوشی‌های عرضه‌‌شده‌ی سامسونگ در بازه‌ی زمانی مذکور رشد سالانه‌ی ۳۲ درصدی تجربه کرده است. Strategy Analytics عملکرد موفق سامسونگ را به عرضه‌ی گوشی‌های سری گلکسی S21 و گوشی‌های جدید گلکسی A (شامل مدل‌های 5G) نسبت می‌دهد. اپل نیز با رشد ۴۴ درصدی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱، ۱۷ درصد از سهم بازار تصاحب کرده است.

آمار بازار گوشی در فصل اول ۲۰۲۱ از نگاه Strategy Analytics

شیائومی با رشد تحسین‌برانگیز سالانه‌ی ۸۰ درصدی توانسته است در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱، ۱۵ درصد از سهم بازار را ازآنِ خود کند. Strategy Analytics می‌گوید این نتایج به‌دلیل عملکرد قدرتمند شیائومی در دو بازار مهم چین و هند به‌دست آمده است. شیائومی در ماه‌های اخیر نیز در آفریقا و اروپا و آمریکای‌لاتین فعال‌تر ظاهر شده و توانسته است گوشی‌های بیشتری عرضه کند. 

مقاله‌های مرتبط:

فاصله‌ی بین شیائومی و اپل بسیار کم است (۲ درصد) و این یعنی اگر شرکت چینی به روند فعلی‌اش ادامه دهد، احتمالا می‌تواند در ماه‌های آینده جای اپل را بگیرد.

اوپو و ویوو، دو برند زیرنظر BBK الکترونیکس، در رتبه‌های چهارم و پنجم جای گرفتند و هر‌یک از آن‌‌ها ۱۱ درصد از سهم بازار را به‌دست آوردند. تعداد گوشی‌های عرضه‌شده‌ی اوپو و ویوو به‌ترتیب رشد سالانه‌ی ۶۸ و ۸۵ درصدی تجربه کرده است. 

بزرگ‌ترین بازنده‌ی صنعت موبایل را می‌توانیم هواوی خطاب کنیم. این شرکت چینی که در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ در رتبه‌ی دوم قرار داشت، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ از جمع پنج شرکت برتر خارج شد. این اتفاق بسیار مهمی برای هواوی است؛ زیرا با وجود تمام محدودیت‌ها و حتی دنیاگیری ویروس کرونا، توانسته بود در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ در رتبه‌ی اول جای بگیرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی در فصل اول ۲۰۲۱ از جمع پنج برند برتر گوشی‌ساز خارج شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..