تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعلا از نصب آفلاین برنامه‌های پیشرفته وب روی گوگل کروم خبری نیست

گوگل اعلام کرد فعلا قصد ندارد امکان اجرای آفلاین برنامه‌های پیشرفته‌ی وب (PWAs) روی مرورگر کروم را فعال کند و این قابلیت فعلا با تأخیر مواجه شده است. یکی از مزیت‌های برنامه‌های پیشرفته وب این است که کاربران می‌توانند وب‌سایت را به‌صورت اپلیکیشن نصب کنند و آن اپلیکیشن نصب‌شده ویژگی‌های آفلاین هم کسب می‌کند.

بهمن گذشته، گوگل گفت می‌خواهد برنامه‌های پیشرفته‌ی وب در حالت آفلاین هم کار کنند. در‌نهایت، کروم ۸۹ به کاربران این امکان را می‌داد تا بتوانند برنامه‌های پیشرفته‌ی وب را در حالت آفلاین آزمایش کنند. به‌طور مثال، اپلیکیشن‌هایی مانند کروم‌‌لبز درحالی‌که بر‌اساس تکنولوژی‌های وب ساخته شده‌اند، به‌راحتی در حالت آفلاین کار می‌کنند.

البته بسیاری از برنامه‌های پیشرفته‌ی وب نصب‌شدنی مانند توییتر و استادیا فقط زمانی به‌درستی کار می‌کنند که به اینترنت دسترسی داشته باشند. همچنین، برخی از توسعه‌دهندگان برای نمایش تبلیغات به فعالیت آنلاین اپلیکیشن خود نیاز دارند. گوگل قصد داشت اجرای آفلاین برنامه‌های پیشرفته‌ی وب را در کروم ۹۳ شروع کند که احتمالا مرداد ۱۴۰۰ منتشر می‌شد.

مقاله‌ی مرتبط:

گوگل چنین برنامه‌ریزی کرده بود که این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در حالت آفلاین هیچ امکانی پیش روی کاربران قرار ندهند و تنها یک صفحه‌ی آفلاین نمایش داده شود و به کاربران بگوید برای استفاده از این برنامه به اینترنت باید دسترسی داشته باشند. مرورگر کروم به‌صورت خودکار نیاز اپلیکیشن به اینترنت را بررسی می‌کرد و صفحه‌ی مدنظر را نشان می‌داد.

امروز، وب‌سایت 9to5google گزارش داد که گوگل تغییراتی در اجرای آفلاین برنامه‌های پیشرفته‌ی وب ایجاد کرده و فعلا این برنامه متوقف شده و هیچ تاریخی هم برای ازسرگیری‌اش مشخص نشده است. براساس اطلاعات منتشر‌شده، گوگل با‌توجه‌به بازخوردهای جامعه‌ی توسعه‌دهندگان، فعلا روند اجرای این قابلیت را متوقف کرده است.

ناگفته نماند گوگل به توسعه‌دهندگان پیشنهاد کرده است نسخه‌ی ساده‌ی آفلاینی از برنامه‌های پیشرفته‌ی وب خود بسازند تا بتوانند تجربه‌ی کاربری استفاده از این ویژگی را بهبود ببخشند و حتی به چیزی بهتر از ویژگی آفلاین کروم تبدیل کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعلا از نصب آفلاین برنامه‌های پیشرفته وب روی گوگل کروم خبری نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..