تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط و هزینه پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400 چگونه است؟

شرایط و هزینه پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400 چگونه است؟

زمانی که یک شرکت به ثبت می‌رسد، باید دفاتری را تهیه کند تا هزینه‌ها و درآمدهای شرکت را در آنها ثبت کند. از جمله این دفاتر می‌توان به دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه یا اندیکس اشاره کرد. در ادامه با پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با انواع دفاتر پلمپ

شرایط و هزینه پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400 چگونه است؟

دفتر روزنامه

فعالیت‌هایی که در دفتر روزانه رخ می‌دهد، شامل ثبت عملیات‌های داد و ستد تجاری، معاملات راجع به اوراق تجاری و تمام فعالیت‌های مالی حتی برداشت وجه برای مصارف شخصی است که به طور روزانه در این دفتر ثبت می‌شوند. ریز هزینه‌ها، سود و زیان به طور مشخص و دقیق ثبت می‌شوند تا درآمد و هزینه روزانه یک شرکت کاملاً مشخص شود.

بیشتر بدانیم: رتبه بندی شرکت چیست و چه مراحلی دارد؟

دفتر کل

برای دفتر کل،؛ اطلاعات را یک بار در هفته از دفتر روزنامه جمع‌آوری کرده و به صورت تفکیک شده، به طور خلاصه در آن ثبت می‌کنند. تفاوتی که این دفتر با دفتر روزنامه دارد این است که در دفتر روزنامه موارد به صورت روزانه ثبت می‌شوند اما در دفتر کل اطلاعات به صورت هفتگی درج می‌شود.

دفتر دارایی

 در دفتر دارایی لیستی از تمام دارایی‎های منقول و غیرمنقول، دیون و مطالبات سال قبل ثبت می‎شود.

دفتر کپیه

در دفتر کپیه انواع نامه‌های ارسالی و دریافتی، تلفکس و مراسلات را ثبت می‌کنند. این چهار دفتر به عنوان دفاتر پلمپ شناخته می‌شوند، چرا که تمام صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت باید پلمپ شوند. دفاتر دیگری وجود دارد همچون دفتر ضمانت نامه و دفتر صندوق که تأسیس آنها اختیاری است و بیشتر جهت تسهیل اداره امور شرکت‌ها از آنها استفاده می‌شود.

افراد مشمول پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400

از جمله کسانی که فعالیت آنها شامل عملیات پلمپ دفاتر می‏شود، می‎توان به افراد و کسب و کارهای زیر اشاره کرد: افرادی که دارای کارت بازرگانی واردات و صادرات هستند، صاحبان هتل‌های سه ستاره و بالاتر، صاحبان بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی، صاحبان صرافی‌ها، صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، انجمن‌ها و احزاب و اتحادیه‌های صنفی، اشخاصی که بیش از ۳ میلیارد تومان درآمد دارند، اشخاص حقیقی که در اداره ثبت شرکت‌ها، به ثبت رسیده‌اند و  اشخاص حقیقی که دارای کسب‌وکار هستند، این افراد باید به پلمپ دفاتر خود اقدام کنند.

دقت داشته باشید اگر در زمان تعیین شده دفاتر را پلمپ نکنید، از سمت دارایی مشمول جریمه می‌شوید.  آخرین مهلت پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 ، پایان اسفند سال 13۹۹ است. برای سال مالی پیشرو نیز باید به پلمپ دفاتر اقدام کنید، حتی اگر فعالیت خود را هنوز آغاز نکرده‌اید. شرکت‌ها باید برای مشخص کردن عملکرد مالی خود تمام دفاتر را تکمیل و در صورت نداشتن فعالیت، دفاتر را به دارایی سفید تحویل بدهند.

مدارک لازم ی پلمپ دفاتر تجاری

مدارک لازم اشخاص حقیقی برای پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400 افراد برای درخواست پلمپ دفاتر قانونی سال 1400، به تصویر پروانه کسب یا مجوز فعالیت، تصویر کارت ملی متقاضی، دریافت اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده از اینترنت نیاز خواهند داشت.

مدارک لازم اشخاص حقوقی برای پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400 اشخاص حقوقی به تصویر وکالت نامه، تصویر کارت ملی مدیر عامل، تصویر آخرین روزنامه رسمی شخصیت حقوقی، دریافت اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده از اینترنت نیاز دارند.

بیشتر بخوانیم : راهنمای 0 تا 100 ثبت برند تجاری

مراحل انجام پلمپ دفاتر قانونی سال ۱۴۰۰

از مراحل پلمپ دفاتر قانونی سال ۱۴۰۰ مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها است. اولین قدم در سایت پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 ارائه درخواست پلمپ دفتر و تعیین شخص حقیقی یا حقوقی است. اگر متقاضی شخص حقوقی باشد باید در قسمت اطلاعات، بخش مربوط به شخص حقوقی را انتخاب کنند. سپس با تعیین تابعیت، کد ملی، شماره تلفن و کد پستی و درج آدرس مراحل را ادامه دهد.

از جمله مراحل دیگر نیز تعیین شروع سال مالی و تاریخ پایان سال مالی است که پایان سال مالی توسط سامانه محاسبه می‌شود. ثبت اطلاعات اعضای هیئت مدیره با درج سمت آنها، مدت تصدی و وضعیت حق امضای آن‌ها دیگر اطلاعاتی است که در این سامانه باید ثبت شود. در نهایت با تکمیل تمام موارد و اطلاعات درخواستی،  مراحل ثبت نام پلمپ دفاتر به پایان می‌رسد.

پس از درخواست، اظهارنامه را از اینترنت دریافت و همراه با مدارک دیگر به اداره ثبت ارسال کنید و سپس دفاتر پلمپ از طریق اداره پست به آدرسی که در سامانه ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شوند. هزینه پلمپ دفاتر قانونی سال 1400، پس از تأیید کارشناس حقوقی تعیین می‌شود. شما پس از ثبت اطلاعات در سامانه، تنها سه روز زمان دارید تا هزینه مورد نظر را پرداخت کنید. برای  ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی سال 1400 در صورتی که مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید، دفاتر برای شما ارسال خواهد شد.

اهداف پلمپ دفاتر قانونی سال ۱۴۰۰

شرایط و هزینه پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400 چگونه است؟

یکی از اهداف پلمپ دفاتر، ارائه اظهارنامه مالیاتی است. برای اینکه در آینده با پرداخت جریمه‌های سنگین مواجه نشوید، بهتر است دفاتر را به موقع پلمپ کنید. برای دریافت کارت بازرگانی جهت صادرات و واردات نیز باید دفاتر پلمپ شوند. برای دریافت کد اقتصادی ثبت دفاتر تجاری الزامی است با این کار شما نشان می‌دهید فعالیت شما شفاف بوده و هیچ گونه تخلفی انجام نداده‌اید.

شرکت‌هایی که دفاتر خود را پلمپ نمی‌کنند، گاهی با ورشکستگی مواجه می‌شوند، عده‌ای نیز چندین سال از پلمپ دفاتر غافل می‌شوند که ممکن است در آینده با جریمه‌های سنگینی روبرو شوند. توصیه می‌شود از همان ابتدا دفتر روزنامه و دفتر کل را با صفحات بیشتری تهیه کنید تا در آینده از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

قوانین نوشتن دفاتر قانونی سال ۱۴۰۰

نوشتن دفاتر تجاری قوانین مخصوص به خود را دارند. بین سطرها و در حاشیه صفحات نباید مطالبی نوشته شود. هیچ صفحه یا سطر خالی نباید در دفتر وجود داشته باشد. اگر آسیبی به دفتر برسد، دفاتر مورد قبول نخواهد بود. این نوع سخت گیری‌ها تنها به دلیل جلوگیری از تقلب صورت می‌گیرد.

سخن پایانی

در هنگام بررسی پلمپ دفاتر قانونی با دفاتری مثل دفتر روزنامه یا دفتر دارایی آشنا می شوید که هر کدام برای ثبت عملیات خاصی در نظر گرفته شده است. پلمپ دفاتر شامل مراحلی است که از جمله آنها می توان به مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و تعیین شروع سال مالی و تاریخ پایان سال مالی اشاره کرد.

پلمپ دفاتر مالی اهداف خاصی را دنبال می کند که یکی از آنها ارائه اظهارنامه مالیاتی است. شرکت­ها برای اینکه در آینده با پرداخت جریمه‌های سنگین روبرو نشوند، بهتر است دفاتر خود را به موقع پلمپ کنند. عدم پلمپ دفاتر گاهی منجر به ورشکستگی می­شود. شرکتهایی که فعالیت زیادی دارند بهتر از همان ابتدای ثبت و شروع فعالیت، دفتر روزنامه و دفتر کل را با صفحات بیشتری تهیه کنند تا در آینده با هزینه‌های اضافی مواجه نشوند.

حتما برای انجام مراحل پلمپ دفاتر از شرکت‌ها و موسساتی که خدمات ثبت شرکت انجام میدهند مشورت بگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط و هزینه پلمپ دفاتر قانونی در سال 1400 چگونه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..