تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل در مطالعه جدیدی، تشخیص ابتلا به کووید 19 توسط اپل واچ را بررسی می‌کند

ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ روی قابلیت‌های سلامتی‌محور تمرکز زیادی دارند و شرکت کوپرتینویی نیز به‌دفعات روی این موضوع مانور تبلیغاتی داده است. اپل حسگر تخمین سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را در ساعت هوشمندش قرار می‌دهد و این قابلیت‌ها می‌توانند در مواقعی باعث نجات جان کاربران شوند. اپل گفته است به‌مرور زمان قابلیت‌های سلامتی‌محور اپل واچ را گسترش می‌دهد.

آن‌طور که Wccftech می‌نویسد، اپل مطالعه‌ی جدیدی را آغاز کرده است تا بفهمد که آیا اپل واچ می‌تواند بیماری‌‌های تنفسی نظیر کووید 19، آنفولانزا و... را تشخیص دهد یا خیر. اپل در مطالعه‌ی جدید خود با دانشگاه واشینگتن و واحد تحقیقاتی آنفولانزای سیاتل همکاری می‌کند.

خبر مربوط به مطالعه‌ی مورد اشاره نخستین بار در جریان برگزاری رویداد Time Flies در سال گذشته‌ی میلادی رسانه‌ای شد، اما آن‌طور که اپل‌اینسایدر می‌نویسد، این مطالعه به‌تازگی آغاز شده است. 

اپل به‌طور مشخص در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید با مطالعه‌ی جدیدش در پی فهمیدن این موضوع است که آیا «داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط اپل واچ و آیفون می‌توانند نشانه‌های اولیه‌ی بیماری‌های تنفسی مثل کووید 19 را تشخیص دهند یا نه». اپل در ادامه می‌گوید کاربرانی که از پیش‌نیازها برخوردار هستند و به حضور در مطالعه‌ی جدید تمایل دارند، یک اپل واچ دریافت می‌کنند تا آن را به مچ دست‌شان ببندند.

مقاله‌ی مرتبط:

شرکت کوپرتینویی می‌گوید: «اپل واچ اطلاعاتی درباره‌ی سلامت و فعالیت‌های شما جمع‌آوری می‌کند. همچنین به‌صورت هفتگی و ماهانه در اپلیکیشن Apple Research آیفون از شما درخواست می‌شود یک‌سری سؤال ساده را با محوریت علائم تنفسی و سبک زندگی پاسخ دهید. اگر در جریان مطالعه‌ی جدید بیمار شدید، سواب بینی رایگان خانگی به شما داده می‌شود تا آزمایش ابتلا به کرونا و دیگر بیماری‌های تنفسی بدهید. همچنین از شما درخواست می‌شود اقدامات بهداشتی اضافه‌ای را با استفاده از اپل واچ انجام دهید».

اپل می‌گوید مطالعه‌ی جدیدش حداکثر ۶ ماه به طول می‌انجامد. کسانی که در مطالعه شرکت می‌کنند، باید در تمام ساعات روز و شب اپل واچ به مچ دست ببندند. 

پیش‌تر در گزارش بیمارستان مانت سینای به این موضوع اشاره شده بود که اپل واچ چگونه می‌تواند ابتلا به ویروس کرونا را پیش از ظاهر شدن علائم بیماری تشخیص دهد. شاید نتایج مطالعه‌ی جدید اپل با نتایج مطالعه‌ای که مدتی پیش توسط محققان بیمارستان مانت سینای انجام شد ترکیب شود تا نتیجه‌ی دقیق‌تری به‌دست بیاید. 

به نظر شما گجتی پوشیدنی توانایی تشخیص کووید 19 را دارد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل در مطالعه جدیدی، تشخیص ابتلا به کووید 19 توسط اپل واچ را بررسی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..