تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




TCL با Fold n’ Roll، مکانیزم تاشدنی و رول‌شدنی گوشی را یک‌جا ارائه می‌دهد

TCL روز گذشته مراسمی برگزار کرد تا محصولات جدیدی به نمایش بگذارد. این شرکت افزون‌بر معرفی چند گوشی اقتصادی، از دستگاهی مفهومی پرده‌برداری کرد که احتمالا هیچ‌وقت امکان خریداری آن را نخواهیم داشت. گوشی مفهومی جدید تی سی ال با نام فولد ان رول (TCL Fold n’ Roll) شناخته می‌شود و نام دستگاه، برجسته‌ترین مشخصه‌ی آن را برملا می‌کند.

نحوه کارکرد نمایشگر تاشدنی و رول شدنی گوشی مفهومی TCL Fold n' Roll

آن‌طور که انگجت گزارش می‌دهد، گوشی مفهومی Fold n’ Roll در حالت عادی تقریبا شبیه به گوشی‌های مرسوم بازار به‌نظر می‌رسد و صفحه‌نمایشی ۶٫۸۷ اینچی دارد، بااین‌حال با فرمی شبیه هواوی میت ایکس باز می‌شود تا در نقش تبلتی کوچک و مربعی‌شکل دراختیار کاربر قرار بگیرد. در حالت بازشده، ابعاد صفحه‌نمایش گوشی TCL Fold n’ Roll به ۸٫۵ اینچ می‌رسد.

گوشی مفهومی TCL Fold n' Roll در حالت تبلت

در صورتی که کاربر نیاز داشته باشد،‌ صفحه‌نمایش گوشی مفهومی TCL که مکانیزم رول‌شدنی هم دارد، گسترش پیدا می‌کند تا ابعاد نهایی‌اش به ۱۰ اینچ برسد. آنچه که TCL به نمایش گذاشته، ترکیبی از گوشی عادی، گوشی تاشدنی و گوشی رول‌شدنی است و به همین دلیل بسیار جذاب و نوآورانه به نظر می‌رسد.

نمایشگر اصلی گوشی مفهومی TCL Fold n' Roll در حالت نیمه بسته

TCL پیش‌تر محصولات مفهومی دیگری را نیز به نمایش گذاشته بود که از بین آن‌ها می‌توانیم به تبلتی که سه بار تا می‌شد یا صفحه‌نمایشی که طراحی طومارمانند داشت اشاره کنیم. هیچ تضمینی وجود ندارد دستگاهی مفهومی مثل Fold n’ Roll به محصولی واقعی تبدیل و امکان خریداری‌اش برای مردم فراهم شود. حتی شاید بهتر باشد TCL به‌این‌زودی‌ها سراغ تولید چنین دستگاهی نرود که ترکیبی از گوشی و تبلت به‌حساب می‌آید. 

نیم رخ گوشی مفهومی TCL Fold n' Roll

صفحه‌نمایش منعطف Fold n’ Roll به دور بخش بیرونی بدنه‌ی دستگاه خم می‌شود و از این حیث تفاوت مهمی با صفحه‌نمایش اصلی گوشی‌هایی نظیر گلکسی زد فولد 2 سامسونگ دارد. طراحی گوشی TCL جذاب است، اما باعث می‌شود صفحه‌نمایش بزرگ دستگاه در برابر انواع عوامل محیطی آسیب‌پذیر باشد. تا به امروز تنها هواوی چنین طرحی را به‌کار گرفته بود؛ اما هواوی نیز تصمیم گرفت در نسل دوم گوشی‌های تاشدنی خود طراحی اولیه را کنار بگذارد و سراغ دستگاهی برود که به سمت داخل تا می‌شود.

مکانیسم رول شدنی گوشی مفهومی TCL Fold n' Roll

تولید دستگاهی مثل Fold n’ Roll که هم مکانیزم تاشدنی و هم رول‌شدنی دارد بسیار هزینه‌بر است و این یعنی گوشی با قیمت زیادی در دسترس قرار می‌گیرد. TCL تاکنون گوشی یا تبلتی نفروخته است که قیمت خیلی زیادی داشته باشد.

سه دستگاه گوشی مفهومی TCL Fold n' Roll از نمای پشت و جلو

TCL پیش‌تر تأیید کرد که در سال جاری گوشی هوشمندی را با مکانیزم رول‌شدنی یا تاشدنی عرضه می‌کند و براساس مصاحبه‌ای که انگجت سال گذشته‌ی میلادی با مدیر ارشد بازاریابی TCL انجام داد، این دستگاه به احتمال زیاد با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد. از آنجا که گفته می‌شد گوشی رول‌شدنی ال جی ۲۳۰۰ دلار قیمت دارد، سخت است تصور کنیم TCL بتواند گوشی Fold n’ Roll را با قیمت پایین در دسترس مشتریان قرار دهد. 

گوشی مفهومی TCL Fold n' Roll در حالت بسته از نمای پایین نمایشگر

در حال حاضر بهتر است به TCL Fold n’ Roll به‌عنوان دستگاهی آزمایشی نگاه کنیم که برای بازار انبوه تولید نمی‌شود. بازار دستگاه‌های تاشدنی هنوز به بلوغ نرسیده و همچون روزهای آغازین ظهور گوشی‌های هوشمند، شرکت‌ها در حال آزمایش انواع طراحی‌ها هستند تا بهترین نوع را پیدا کنند. کسی چه می‌داند؟ شاید طراحی منحصربه‌فرد Fold n’ Roll به آینده‌ی صنعت گوشی هوشمند تبدیل شود. حتی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، معرفی Fold n’ Roll به وضوح نشان می‌دهد TCL قصد دارد خود را فعال‌تر از آنچه فکر می‌کردیم نشان دهد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «TCL با Fold n’ Roll، مکانیزم تاشدنی و رول‌شدنی گوشی را یک‌جا ارائه می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..