تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشتی توفیق کجاست؟

این پرونده خبرآنلاین، پیشکشی ست به مناسبت روز دوم خواندنش.

«ماه» او، ماه خواندن است. بخوان: بخوان: به نام پروردگارت که تو آفرید: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ( آیه یکم سوره علق)

| غلامرضا سازگار:
بخوان به نام خداوندگار لوح و قلم
بخوان بخوان که تویی منجی همه عالم

ماهِ کلماتی ست که فروفرستاده است تا تو را فرا بخواند. بخوان تا خوانده شوی. بخوان « کتاب » را؛ می پرسند کتاب چیست؟ کلماتی که خواندنی ست. کلماتی که صدای «او»ست. کلماتی که جلوه ای انسان کامل اند: کلمه الله هی العلیا.
« قرآن »: اما مگر کلماتی معمولی هستند؟ ظاهرش را نبین. درست که این ها واژه اند و در شکل این دنیایی، برای آدمی فروفرستاده شده اند. اما گنج سعادت در همین کلمات است. هر کاری می خواهی برای بالابردن قلبت و دلت و درون انسانی ات بکنی، فقط با همین کلمات ممکن است.
| حافظ:
هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم

کشتی توفیق کجاست؟

توفیق می دانی چیست؟ توفیق، به معنای همراهی ست. همراهت را بشناس. او که قرار است همراهی ات کند. برای ورود به میهمانی ای که بهترین و بزرگترین میهمانی  انسان است.

| حافظ:
گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند
کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد

کشتی توفیق کجاست؟

برای رفتن به این مهمانی همراه لازم داری و  با همراهی دانای کل فقط می شود که بخوانی و بفهمی و خوانده شوی.

| مولانا
یک قدم راه است گر توفیق باشد دستگیر
پس حدیث راه دور و رفتن اعوام کو

باری که خواندن توفیق می خواهد: وَفِّـقْنی فـیهِ لِقَـرآءَةِ ایـاتِکَ ( بخشی از دعای روز دوم ماه مبارک رمضان است)

همراه و همراهی دانای کل، آدمی را به قدرشناسی می رساند. اگر می خواهی به قدر برسی و قدر خودت را بشناسی، همراهی او را بخواه و همراهی آنها که او معرفی کرده است.

یادت باشد که کشش های شیطان نمی گذارد که بخواهی و بخوانی و بمانی. همه هدف این کشش های منفی درونت همین است که اجازه نمی دهد خودت را بشناسی و بعدش شکرگزار باشی و آدم که شکرگزار نباشد، قدر شناس هم نمی شود. همین شده که پر از غفلت می شویم و پر از گناه می شویم و همین می شود که گناه، توفیق هایمان را از بین می برد.

| حافظ:
لنگر حلم تو ای کشتی توفیق کجاست
که در این بحر کرم غرق گناه آمده‌ایم
آبرو می‌رود ای ابر خطاپوش ببار
که به دیوان عمل نامه سیاه آمده‌ایم

کشتی توفیق کجاست؟

فرمود اگر خود را بشناسی در واقع حقیقت او را در هستی می شناسی. قدر خودت را وقتی می شناسی که میفهمی او را چگونه می شود در « لا اله الا الله » بیابی و در این حال تسلیم او باشی.

| خواجه عبدالله انصاری:
الهی اگر کسی تو را به جُستن یافت من ترا بگریختن یافتم، اگر کسی تو را به ذکر کردن یافت من تو را بخودفراموش کردن یافتم، اگر کسی ترا بطلب یافت من خود طلب از تو یافتم، خدایا وسیلت به تو هم تویی،اول تو بودی و آخر هم تویی.

تا در ره عشق او مجرّد نشوی
هرگز زخودیِّ خویش، بیخود نشوی

دنیا همه بند توست بر درگه او
در بند «قبول» باش تا ردّ نشوی

دعای روز دوم میهمانی خدا

کشتی توفیق کجاست؟

/6262




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشتی توفیق کجاست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..