تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد محسوس استفاده از پرداخت بدون تماس در دوران دنیاگیری کرونا

دنیاگیری ویروس کرونا موارد متعددی در حوزه‌ی فناوری ترند کرد که یکی از آن‌ها، استفاده از پرداخت موبایل بدون تماس بود. آن‌طور که تک‌کرانچ می‌نویسد، در سال ۲۰۲۰ یکی از شرکت‌های ناظر بر بازار شاهد رشد ۲۹ درصدی استفاده از این نوع روش پرداخت در ایالات متحده بوده است. ترس از ویروس کرونا باعث شد بسیاری از مردم پرداخت با موبایل را به روش‌های پرداخت دیگر مثل پول نقد یا کارت اعتباری ترجیح بدهند.

سال گذشته‌ی میلادی ۹۲٫۳ میلیون نفر از مشتریان آمریکایی که سنشان به ۱۴ سال یا بیشتر می‌رسد در طول دوره‌ای ۶ ماهه، حداقل یک بار از روش پرداخت موبایل متکی ‌بر فناوری مجاورتی استفاده کرده‌اند. مؤسسه‌ی eMarketer انتظار دارد این تعداد در سال جاری میلادی به ۱۰۱٫۲ میلیون نفر برسد و پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۵، از تعداد نیمی از کل کاربران موبایل عبور کند. 

افزایش استفاده از پرداخت بدون تماس در سال گذشته‌ی میلادی، بیشتر در بین نسل جوان شامل زومرها و میلنیال‌ها دیده شد. انتظار می‌رود زومرها (نسل زد) در بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ بالغ‌بر چهار میلیون از مجموع ۶٫۵ میلیون کاربر جدید والت‌های موبایل را به‌صورت سالانه تشکیل بدهند. در همین حین میلنیال‌ها حدودا چهار نفر از هر ۱۰ نفر کاربر والت موبایل را تشکیل خواهند داد.

بر اساس گزارش‌های متعدد فعالان صنعت، پرداخت موبایل بدون تماس در دوران دنیاگیری ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است. یکی از مؤسسه‌های تحقیقاتی اوایل ماه جاری میلادی گفت ارزش این صنعت در سال ۲۰۲۱ با رشد سالانه‌ی ۲۴ درصدی مواجه می‌شود و به ۲٫۴ تریلیون دلار می‌رسد.

مؤسسه‌ی Finaria گفته بود بازارهای آسیایی به‌خصوص چین، در حوزه‌ی پرداخت بدون تماس پیشرو هستند؛ اما ایالات متحده به ‌دلیل کند بودن روند استفاده از فناوری‌های پرداخت موبایل در خرده‌فروشی‌ها، نتوانسته است در زمان کوتاهی استفاده از این روش را بالا ببرد. با همه‌ی این‌‌ها ایالات متحده اکنون رشد بسیار خوبی تجربه کرده  است و ارزش معاملاتی که در این کشور با پرداخت موبایل انجام می‌شوند به ۴۶۵٫۱ میلیارد دلار می‌رسد تا در رتبه‌ی دوم قرار بگیرد. انتظار می‌رود این عدد در سال ۲۰۲۳ به ۶۹۸ میلیارد دلار برسد. 

آمار eMarketer از بازار پرداخت بدون تماس در سال ۲۰۲۱

دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد خرده‌فروشی‌هایی که روش پرداخت بدون تماس نداشتند، با تحمل هزینه‌ها و چالش‌ها سرانجام سراغ این روش بروند. طبق بررسی‌هایی که نهاد مسئول خرد‌ه‌فروشی‌ها در ایالات متحده در اواسط ۲۰۲۰ انجام داد، پرداخت بدون تماس در خرده‌فروشی‌های این کشور رشد ۶۹ درصدی تجربه کرده است و ۶۷ درصد از خرده‌فروشی‌های فعال در سطح ایالات متحده نوعی از سیستم پرداخت بدون تماس شامل پرداخت بدون تماس موبایل و پرداخت بدون تماس کارت را پذیرش می‌کنند. 

به‌عنوان نتیجه‌ی تغییرات صنعت، eMarketer گزارش می‌دهد که نه‌تنها استفاده از والت‌های موبایل افزایش یافته است، بلکه آمار از افزایش میانگین پول خرج‌شده توسط هر کاربر در طول سال خبر می‌دهد. eMarketer پیش‌بینی می‌کند این عدد با رشد سالانه‌ی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۹۷۳٫۷۰ دلار در سال ۲۰۲۰ به ۲۴۳۹٫۶۸ دلار در سال ۲۰۲۱ برسد. همچنین پیش‌بینی‌شده است میانگین پول سالانه‌ی خرج‌شده در والت‌های موبایل تا سال ۲۰۲۳ مرز ۳۰۰۰ دلار را رد کند.

مقاله‌ی مرتبط:

در ایالات متحده‌ی آمریکا، اپل پی همچنان محبوب‌ترین سرویس پرداخت بدون تماس موبایل است و ۴۳٫۹ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۱ دارد. پیش‌بینی می‌شود تعداد کاربران اپل پی در بازه‌ی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ با رشد ۱۴٫۴ درصدی مواجه شود. استارباکس با ۳۱٫۲ میلیون کاربر در رتبه‌ی دوم جای می‌گیرد و گوگل پی با اضافه کردن ۱۰٫۲ میلیون کاربر جدید در بازه‌ی بین ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵، رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص خواهد داد. از طرفی پیش‌بینی شده است سامسونگ پی در بازه‌ی زمانی پنج‌ساله‌ی بین ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ میزبان صرفا دو میلیون کاربر جدید خواهد شد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد محسوس استفاده از پرداخت بدون تماس در دوران دنیاگیری کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..