تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا مالیات دیجیتال باعث ایجاد جنگ تجاری آمریکا و انگلیس خواهد شد؟

دولت انگلیس چندی است از شرکت‌های آمریکایی مالیات دیجیتال می‌گیرد. مالیات دیجیتال شامل محصولات آنلاینی است که در انگلیس فروخته می‌شوند و از بین آن‌ها می‌توان به اپ‌استور و حتی گوگل‌پلی اشاره کرد. فروشگاه‌هایی که میلیون‌ها دلار درآمد دارند، حالا باید مالیات پرداخت کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

دولت انگلیس سال گذشته به فرانسه و ایتالیا ملحق شد تا قانون مالیات دیجیتال به وجود بیاید. از تاریخ ۱۳ فروردین‌ماه سال ۲۰۲۰، دولت انگلیس از درآمد موتورهای جست‌وجو، شبکه‌های اجتماعی و مارکت پلیس‌های آنلاین که از کاربران کشور انگلیس کسب شده باشد، ۲ درصد مالیات دریافت می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، کسب‌وکارهایی شامل این قانون می‌شوند که درآمد جهانی آن‌ها و درآمدی که از کاربران انگلیسی کسب می‌کنند، به ترتیب از ۵۰۰ میلیون و ۲۵ میلیون پوند بگذرد. اگر درآمد شرکت‌ها از این مقدار عبور کند، دولت انگلیس دو درصد مالیات دریافت خواهد کرد. 

این اقدام دولت انگلیس باعث شده است که دولت آمریکا هم دست به کار شود. به گزارش 9to5mac، دفتر نماینده تجاری ایالات متحده قصد دارد قانون جدیدی وضع کند. در این گزارش گفته شده است که دولت آمریکا می‌خواهد با اعمال این قانون، به شش کشوری که قصد دارند از شرکت‌های اینترنتی بزرگ دنیا مالیات بگیرند فشار وارد کند. این مالیات دریافتی توسط کشورهای اروپایی به سالانه یک میلیارد دلار خواهد رسید.

دولت آمریکا قصد دارد روی محصولاتی که از اتریش، انگلیس، ترکیه و ایتالیا وارد این کشور می‌شوند نزدیک به ۲۵ درصد مالیات دریافت کند. این قانون دولت آمریکا در حقیقت قصد دارد پولی که دولت‌های اروپایی از شرکت‌های آمریکایی دریافت می‌کنند، پس بگیرد. پیش‌بینی شده است که این قانون بتواند درآمدی نزدیک به ۸۸۰ میلیون دلار برای دولت به همراه داشته باشد.

آمریکا و انگلیس تحت نظارت سازمان همکاری و توسعه اقتصادی فعالیت دارند و به همین دلیل از یک قانون جهانی برای پرداخت مالیات پیروی می‌کنند؛ اما بعید نیست شرایط خاصی برای یک سری از کشورها در نظر گرفته شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا مالیات دیجیتال باعث ایجاد جنگ تجاری آمریکا و انگلیس خواهد شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..