تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱ اعلام شدند

در رقابت جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ عکاس در ۱۰ دسته‌بندی‌ آزاد به رقابت پرداختند. هریک از برندگان، به‌روزترین تجهیزات دیجیتال عکاسی را از سونی به‌عنوان جایزه دریافت می‌کند و سپس مسیر رقابت را برای کسب عنوان برنده آزاد که در ۱۵ ماه آوریل اعلام خواهد شد، ادامه می‌دهد. برنده نهایی، صاحب عنوان برنده آزاد سال و ۵۰۰۰ دلار خواهد شد.

در ادامه به معرفی برندگان ۱۰ دسته‌بندی مختلف عکاسی آزاد و توضیحاتی  در مورد آن‌ها می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.

معماری

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

عکس بالا کاری از عکاس آلمانی، کلاوس لنزن است. عکس نمایی از پلکانی در هتل Hyatt واقع در دوسلدورف را نشان می‌دهد که به سمت یک پنجره رو به آسمان آبی می‌رود. به نظر می‌رسد عناصر تصویر در فضا شناور هستند. قرار گرفتن پله‌ها و پنجره در سایه‌های تاریک علاوه بر برجسته کردن طراحی، عنصری از سورئالیسم را به عکس اضافه کرده است.

خلاقیت

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

این عکس کاری از عکاس اهل زیمباوه، تاماری کودیتا است. عنوان این عکس ویکتوریایی آفریقایی است و تصویر یک زن جوان سیاه‌‌پوست را در لباس سیاه ویکتوریایی نشان می‌دهد که روی سر خود ظروف سنتی شونا را قرار داده است.

این عکس، زمینه‌سازی کلیشه‌ای بدن زنان سیاه‌پوست را برسی می‌کند و یک زبان بصری جایگزین برای نشان دادن هویت آفریقایی چندبعدی ارائه می‌دهد.

منظره

مقاله‌ی مرتبط:

عکاس این تصویر، خوان لوپز روئیز اهل اسپانیا است. نام این اثر طوفان الکتریکی روی اسطوخودوس است که در استان گوادالاخارای اسپانیا گرفته شده است. این عکس دراماتیک، لحظه برخورد صاعقه به یک مزرعه اسطوخودوس را نشان می‌دهد. وجود یک درخت تنها در وسط آسمان تیره غروب از ویژگی‌های تصویر است.  

جهان طبیعی و حیات وحش

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

کریستو پیلامه، عکاس اهل استونی تصویر بالا را با عنوان بوسه کوچک نام‌گذاری کرده است. در این تصویر یک خرگوش صحرایی با زبانی بیرون از دهان، به زمین‌های اطراف نگاه می‌کند.

اشیا

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

عکس بالا با عنوان یادگاری، کاری از کیتا زیه عکاس مجارستانی است که تصویر مانکن خیاطی را در یک اتاق خالی نشان می‌دهد. از نظر زیه، سکون صحنه، احساس تنهایی تماشاگر را برمی‌انگیزد و یادآور خاطرات قرنطینه است.

پرتره

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

تصویر بالا با عنوان پسر، کاری از عکاس روسی، لودمیلا سابانینا است. در این تصویر یک کودک غرق در تأمل به نقطه‌ای از فضا خیره شده. این عکس نمایانگر بعد دیگری از کودکی، آرامش و تأمل است.

عکاسی خیابانی

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

عکس بالا اثر عکاس ترکیه‌ای، ف. دیلک اویار است. این اثر با عنوان ضد عفونی کردن، یک عکس سینمایی محسوب می‌شود. این عکس، تصویر یک کارمند واحد امور بهداشتی شهرداری آنکارا با لباس محافظ را نشان می‌دهد که در حال قدم زدن روی سکوی و اسپری کردن مواد ضدعفونی‌کننده به قطار است.

مسافرت

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱

خشک ‌کردن ماهی اثری از عکاس ویتنامی، کان فن است. عکس بالا، تصویر یک زن تنها را در بازار ماهی لانگ های واقع در باریا-وونگ‌تاو ویتنام نشان می‌دهد که با صدها سینی مخصوص خشک ‌کردن ماهی احاطه شده است. به علت گرفته شدن عکس از بالا، سینی‌های ماهی شبیه به یک تکه پارچه بزرگ به نظر می‌رسند که زن آن‌ها را بافته است.

***

داوری رقابت عکاسی امسال به عهده گتسون دلو، مدیر FOLA در بوینس آیرس آرژانتین بوده است. برندگان فوق و همه عکاسان برگزیده در قالب یک نمایشگاه مجازی در ۱۵ آوریل معرفی و تقدیر خواهند شد. 

شما در مورد آثار برندگان امسال جوایز سونی چه فکر می‌کنید؟ کدام عکس نظر شما را بیشتر به خود جلب کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۱ اعلام شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..