تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماه رمضان بدون سریال کمدی

مهسا بهادری: سریال‌های مناسبتی حالا بخش جدانشدنی از ماه مبارک رمضان هستند. تلویزیون تمام تلاشش، پر کردن باکس‌های پیش و پس از اذان مغرب با برنامه‌های مناسبتی برای روزه‌داران است. هرچند تلویزیون سال‌هاست با بهانه کمبود بودجه از دورانی که سریال‌های اصطلاحا «خیابان خلوت‌کن» بود، فاصله گرفته است اما هنوز هم شبکه‌های مختلف برای این باکس، تدارک ویژه می‌بینند. 

ماه رمضان امسال جای سریال کمدی در کنداکتور خالی است و در لیستی که منتشر شده است، سریالی با ژانر کمدی دیده نمی‌شود. در طول نزدیک ۲۰ سال پخش سریال‌های مناسبتی ماه رمضان، همواره حداقل یک یا دو سریال کمدی دربرنامه وجود داشت که امسال این موضوع وجود ندارد و به نظر می‌رسد همین موضوع یک نقطه ضعف برای تلویزیون به حساب بیاید.

عمده فضای سریال ها با توجه به تیزرهایی که از آن‌ها منتشر شده تجربه‌ای تازه به شمار نمی‌آیند. سریال‌های «احضار»، «بچه مهندس ۴»، «یاور» و «رعد و برق» چهار مجموعه‌ ویژه ماه رمضان در نوبت پخش هستند.

«احضار» و بازگشت سریال‌های ماورایی

در سالیان گذشته و در ایام ماه رمضان سریال‌های ماورایی مانند «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» روی آنتن تلویزون رفت. افخمی، امسال دهمین سریال خود با نام «احضار» را جلوی دوربین برد. او از سال ۹۰ تا کنون در تلاش برای ساخت سریالی با نام«احضار»است که فیلمنامه آن چندبار پذیرفته نشد.در سال ۹۷ سریالی در ژانر وحشت با همین نام در نمایش خانگی منتشر شد. افخمی بالاخره توانست این سریال را با نام «دعوت نحس» مقابل دوربین ببرد و در نهایت نام آن را به «احضار» تغییر داد.

البته که مخاطبان تلویزیون منتظر سریال «احضار» نبودند و تا دو هفته پیش امید داشتند که «زیرخاکی ۲» با کارگردانی جلیل سامان، تنها سریال طنز شب‌های ماه رمضان خواهد بود اما این اتفاق نیفتاد و قرار است «احضار» با بازی آرش مجیدی، رضا توکلی، افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، میلاد میرزایی، صالح میرزاآقایی و غزال نظر، از ابتدای ماه رمضان روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

ماه رمضان بدون سریال کمدی

«بچه مهندس ۴» و جدایی نقش اصلی و کارگردان

فصل اول «بچه مهندس»در رمضان سال ۱۳۹۷ با محوریت زندگی یک کودک بی سرپرست روی آنتن شبکه دو رفت. تصویر برداری فصل دوم این سریال در دی ۹۷ به پایان رسید و همان زمان هم روی آنتن شبکه دو رفت و با پایان آن وعده ساخت فصل سوم به مخاطب داده شد. فصل سوم این مجموعه با بازی روزبه حصاری در نقش جواد جوادی جلوی دوربین رفت اکنون قرار است فصل چهارم آن پس از یک سال، ماه رمضان ۱۴۰۰ پخش شود، البته با دو تغییر بسیار مهم. یکی حذف روزبه حصاری و پیوستن محمدرضا رهبری به پروژه و دیگری خداحافظی علی غفاری، کارگردان سه فصل قبل از پروژه و پیوستن  احمد کاوری به عنوان کارگردان به سریال بود.

البته هر دو این اتفاقات هم دلایلی داشت؛ به دلیل عدم توافق و اختلاف بین روزبه حصاری و تهیه کننده پروژه حضور او در این فصل میسر نشد و علی غفاری، کارگردان سه فصل قبل هم برای ساخت فیلم سینمایی «تک تیرانداز» امکان حضور نداشت.

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، عبدالرضا اکبری، سهند جاهدی، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی و امید روحانی بازیگران این سریال هستند.

ماه رمضان بدون سریال کمدی

بازگشت کارگردان«ستایش» با«یاور»

سال گذشته سعید سلطانی سریال «بوم و بانو» را روی آنتن شبکه دو سیما برد، سریالی که آنچنان تجربه موفقی برای کارنامه کاری این کارگردان به حساب نمی‌آید اما سلطانی امسال سریال «یاور» را روی آنتن شبکه سه سیما می‌برد و سعید مطلبی هم که به عنوان نویسنده در مجموعه «ستایش» با این کارگردان همکاری کرده بود، نگارش فیلم‌نامه «یاور» را بر عهده گرفت.

این ملودرام اجتماعی، فضایی معمایی نیز دارد و مضمون آن درباره جوانمردی است. علاوه بر داریوش ارجمند که نقش شخصیت اصلی سریال را بازی می‌کند، اسماعیل محرابی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، محمد حاتمی، فقیهه سلطانی و ارسلان قاسمی هم در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند. مجموعه «یاور» در سی قسمت از اول ماه رمضان روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

      در این‌باره بیشتر بخوانید:

     ◾️اخراجِ روزبه حصاری از سریال «بچه مهندس»

     ◾️«رعد و برق» بهروز افخمی همچنان ادامه دارد

«رعد و برق» و حواشی‌اش

بهروز افخمی پس از هفت سال دوری از تلویزیون، سال گذشته مجموعه «رعد و برق» را در مناطق سیل‌زده جلوی دوربین برد. رعد و برق به تهیه‌کنندگی داود هاشمی، قرار است گوشه‌ای از زحمات تلاشگران حادثه سیل ۹۸ و اتفاقاتی که افتاده را نشان دهد. این سریال در زمان ساختش با موضوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد و انتشار تصاویری از پشت صحنه این سریال که عوامل بدون ماسک بودند حاشیه ساز شد.

بهروز افخمی به تازگی در برنامه «نوروزترین نوروز» گفت که شیوع کرونا و طرز برخورد دولت با کرونا، باعث شده تغییراتی در قصه سریال ایجاد شود و بخش‌های زیادی از داستان که در خوزستان و لرستان روایت می‌شده، حذف شود. اکنون مجموعه «رعد و برق» با فیلم نامه جدید، تنها به سیل استان گلستان می‌پردازد.

«رعد و برق» سریال پُربازیگری است که تمام مناطق سیل‌زده کشور در آن دیده می‌شود. شهرام قائدی، محمد فیلی، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، شهین تسلیمی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوی، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی و ابراهیم امیرخانی بازیگرانی‌اند که در این سریال تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازند.

ماه رمضان بدون سریال کمدی تصویر پرحاشیه از سریال «رعد و برق»

۵۸۲۴۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماه رمضان بدون سریال کمدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..