تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کرونای انگلیسی به همدان نرسیده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمد طاهری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: کلا سه ویروس جهش یافته کرونا در دنیا وجود دارد که نوع اول آن تحت عنوانB.۱.۱.۷ انگلیسی است که متاسفانه میزان سرایت‌پذیری این ویروس بسیار مهم بوده که تحت عنوان شاخص R مطرح می‌کنند و چهار دهم بیشتر از کرونای معمولی است.

وی با اشاره به اینکه شاید چهار دهم عدد کوچکی باشد اما در محاسبات اتیمولوژی گستره وسیع تری را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: این ویروس حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد و حتی ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به کرونا میزان شیوع و بروز بیشتری دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نوع دوم کرونا در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ در آفریقای جنوبی با نام B.۱.۳۵۱، شناسایی شد که هنوز این نوع از ویروس نیز وارد ایران نشده اما نوع انگلیسی از مرزها وارد ایران شده است.

طاهری اضافه کرد: یک ماه پیش اعلام شد که این ویروس تنفسی و بیماری عفونی است و امکان ورود آن به داخل کشور وجود دارد بنابراین همه باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه نوع سوم جهش یافته ویروس نوع برزیلی است که از یک خانم در فرودگاه ژاپن که مورد آزمایش قرار گرفت کشف شده و با عنوان p.۱ شناخته شده است افزود: همه این جهش‌ها ناشی از موتاسیون‌های تصادفی است که ویروس در خود ایجاد می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن کرونا در دو دز تجویز و تزریق می‌شود، افزود: افرادی که دز اول را تزریق کنند، ۲۱ روز بعد باید دز دوم را دریافت کنند تا سطح آنتی بادی افزایش یابد و یک مصونیت نسبت به ویروس ایجاد شود.

این متخصص باکتری شناسی در همدان با بیان اینکه تا زمانی که آخرین افراد واکسن را در کشور دریافت کنند نیاز به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داریم اظهار داشت: چون در علم پزشکی هیچگاه با قاطعیت صحبت نمی‌کنیم فرضیه‌هایی وجود دارد که اگر تمام کشور واکسینه شد هیچ ضمانتی وجود ندارد که اگر سوی جدیدی از کرونا وارد شود باز نسبت به آن مصون باشیم.

طاهری یادآور شد: احتمال دارد این ویروس مانند آنفلوانزا رفتار کند و هرسال یک سوی جدید را داشته باشیم و نیاز باشد ابتدای هر فصل پاییز و زمستان واکسن جدید را دریافت کنیم اما این فرضیه است زیرا ممکن است ایمنی نیز ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که واکسن برای تمام افراد در کشور تزریق نشده باشد نباید رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را دست کم بگیریم.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کرونای انگلیسی به همدان نرسیده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..