تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




PowerGPU: پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 نرخ خرابی بالایی دارند

پردازنده‌های کلاس دسکتاپ سری رایزن ۵۰۰۰ ای ام دی (AMD Ryzen 5000) که بر پایه‌ی معماری ذن ۳ (Zen 3) ساخته شده‌اند به ‌همراه مادربردهای مبتنی‌ بر تراشه‌ی X570، طی چند وقت اخیر زیر ذره‌بین کارشناسان حوزه‌ی فناوری رفته‌اند و شاهد واکنش‌های بسیار مثبتی بوده‌ایم. بسیاری اعتقاد دارند سری رایزن ۵۰۰۰ بهترین پردازنده‌های ای ام دی تا‌ به ‌امروز هستند؛ چون قدرت پردازشی بسیار زیادی ارائه می‌دهند.

براساس گزارش Wccftech به‌ نقل از PowerGPU، نرخ خرابی پردازنده‌ها و مادربردهای ای ام دی در مدل‌های رده‌بالا بیشتر است.در حال ‌حاضر ای ام دی با مشکلات زیادی در زمینه‌ی تأمین تراشه مواجه شده است و نمی‌تواند تقاضای بسیار زیاد کاربران برای پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ و رایزن ۳۰۰۰ را به‌ شکل مناسب پاسخ بدهد. هر دو خانواده این پردازنده‌ها برپایه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری تولید شده‌اند.

ای ام دی با وجود عرضه‌ی یک میلیون واحد پردازنده‌ی سری رایزن ۵۰۰۰ در سه‌ماهه‌ی گذشته‌ی میلادی، برای نخستین بار در سه سال اخیر سهمش از بازار کاهش یافت و در اختیار اینتل قرار گرفت. تحلیلگران می‌گویند تمرکز ویژه‌ی اینتل روی بازار پردازنده‌ی اقتصادی اثر محسوسی روی عملی شدن این اتفاق گذاشته است.

از ۵۰ پردازنده‌‌ی Ryzen 9 5950X که PowerGPU دریافت کرده است، هشت مورد در همان آغاز ‌کار خراب شده بودند. این عدد برای ۵۰ پردازنده‌ی 5900X برابر چهار، برای ۱۰۰ پردازنده‌ی 5800X برابر با چهار و برای ۱۲۰ پردازنده‌ی 5600X برابر با سه بوده است. PowerGPU می‌گوید در همان بازه‌ی زمانی شاهد اتفاقی مشابه برای تنها یک پردازنده‌ی اینتل (Core i7-9700K) بوده است.

به گفته‌ی PowerGPU، تا پیش از عرضه‌ی پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ نرخ خرابی برای اینتل ۸۰ درصد و برای ای ام دی ۲۰ درصد بود و ای ام دی در دو سال اخیر صرفا یک پردازنده‌ی خراب داشت. اما از زمان عرضه‌ی رسمی رایزن ۵۰۰۰، تراشه‌ها‌ی ای ام دی نرخ خرابی بسیار بالایی تجربه کرده‌اند. این مشکل صرفا محدود به پردازنده‌های مرکزی نیست و طبق گزارش‌ها، نرخ خرابی مادربردهای X570 نیز بسیار بالا است.

PowerGPU به‌صورت هفتگی حداقل سه تا پنج مادربرد X570 و B550 دریافت می‌کند که خراب هستند. در حال‌ حاضر نمی‌دانیم مشکل خرابی پردازنده‌ها و مادربردهای اینتل در فرایند تولید رخ داده یا موضوع دیگری است.

مقاله‌های مرتبط:

عده‌ی زیادی بدون مواجهه با هیچ مشکلی از پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ استفاده می‌کنند؛ اما با درنظرگرفتن نرخ خرابی بسیار بالایی که PowerGPU گزارش کرده است، نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه حس می‌شود. برخی دیگر از کاربران گزارش داده‌اند لاین‌های USB 3 در پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ مشکلات عجیبی در زمینه‌ی ثبات تجربه کرده‌اند. 

ب ‌نظر می‌رسد مشکلات پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ به‌صورت تقریبا گسترده در بین جامعه‌ی خریداران رایانه‌ی شخصی دیده شده است. فردی با نام کاربری Harukaze5719 می‌گوید با افرادی در کره صحبت کرده و متوجه شده است آن‌ها نیز در استفاده از پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ روی مادربرد X570 یا B550  با مشکلاتی مشابه مواجه شده‌اند.یوری بابیلی (با نام کاربری 1usmus) می‌گوید پردازنده‌هایی که توانایی ضعیفی در زمینه‌ی اورکلاک FCLK دارند، در آمار خرابی‌ها حساب نشده‌اند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «PowerGPU: پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 نرخ خرابی بالایی دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..