تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی‌اعتمادی به تتر باعث به خطر افتادن بیت کوین م‍ی‌شود

به گفته‌ی تحلیل‌گران بانک جی‌پی مورگان در گزارشی ۸۶ صفحه‌ای که پنج‌شنبه گذشته منتشر شد: «اگر هر موردی بر تمایل یا توانایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تتر اثر بگذارد، به احتمال زیاد نتیجه‌ی آن شک شدیدی بر گستره‌ی وسیعی از بازار رمزارز خواهد گذاشت.» 

طبق وب‌سایت رسمی شرکت تتر: «ارزش تتر معادل یک‌به‌یک دلار است و پشتوانه‌ی این استیبل کوین ذخایری شامل ارزهای سنتی و پول نقد معادل آن و گاهی سایر سرمایه‌ها و عایدی‌هایی است که از وام دادن به شرکت‌های شخصی به دست می‌آید.»

ارزش بازار USDT در ۱۲ ماه گذشته از ۴ میلیارد به ۳۳ میلیارد دلار رسیده که نشانه‌ای از افزایش استفاده از آن به‌عنوان پول رایج است. طبق نقل قول تحلیل‌گران جی‌پی مورگان و مدیریت سرمایه‌ی NYDIG، از ۲۰۱۹ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از بیت کوین در مقابل تتر ترید شده است. 

بنابراین از دست رفتن ناگهانی اعتماد به تتر باعث ایجاد موردی شبیه «وحشت بانکی»، بی‌ثباتی صرافی‌ها و افت ناشی از ترس در قیمت بیت کوین می‌شود. منظور از وحشت بانکی زمانی است که تعداد زیادی از واریزکنندگان به دلیل نگرانی از تسویه‌ شدن پول‌هایشان، اقدام به تسویه‌حساب می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

عملکرد تتر همانند بانکی سنتی است؛ اما باید توجه کرد که تتر همانند بانک‌ها در معرض نظارت و شفاف‌سازی سختگیرانه نیست. طبق گفته‌ی تحلیلگران، این شرکت هنوز حسابرسی مستقل تولید نکرده است و با ایجاد نگرانی در مورد ذخایر و امور مالی، ریسکی اصلی به بازار بیت کوین وارد می‌کند.

«تتر» (Tether)، شرکت پشتیبان استیبل کوین تتر، مدت‌ها است که به دلیل نداشتن شفافیت در مورد ذخایر و نحوه‌ی صدور کوین‌های جدید مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ بااین‌حال بازار ارز دیجیتال توجه زیادی به این نگرانی‌ها نکرده است.

طبق گزارش Kaiko Research، بخشی از این بی‌توجهی ناشی از افزایش زیاد قیمت‌ها در ۱۲ ماه گذشته، بیشتر بر مبنای دلار بوده است تا تتر. به همین دلیل سقوط عظیم قیمت به دلیل از دست رفتن اعتماد به چشم نمی‌آید‌. بااین‌حال تحلیلگران جی‌پی مورگان می‌گویند بیت کوین به‌عنوان رمزارزی جایگزین باقی خواهد ماند. 

هرچه متولدان نسل هزاره بخش مهتری از دنیای سرمایه‌گذاری می‌شوند و ترجیح می‌دهند به ‌جای «طلای سنتی» در «طلای دیجیتال» سرمایه‌گذاری کنند، رقابت بیت کوین با طلا به‌عنوان «ارز جایگزین» بیشتر می‌شود. علاوه بر این هدف احتمالی ۱۴۶ هزار دلاری بیت کوین و نوسان آن در کنار نوسان طلا، فرآیندی چندساله است. 

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی‌اعتمادی به تتر باعث به خطر افتادن بیت کوین م‍ی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..