تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عباس عبدی: گفتن اینکه در انتخابات شرکت کنیم یا نه غلط است

 عباس عبدی  در بیست و هشتمین مجمع سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران  که بصورت مجازی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ و چالش‌های کنونی برگزار شد، گفت: ما سه حوزه فناوری و هنر و سیاست داریم  و بر این سه حوزه  رفتار متفاوتی حاکم است. حوزه علم و فناوری براساس تجربه و آزمون هست و حوزه هنر کاملا فردی است و ربطی به جمع ندارد. حوزه سیاست با این دو متفاوت است و مبنایش مشارکت است و هیچ معیاری نداریم بگوییم که چه سیاستی درست  یا غلط است.

وی افزود:  امروز می‌گویند در سال ۹۶ اشتباه بود که از روحانی حمایت کردیم‌. نتیجه انتخابات در آن صورت روشن بود یا قالیباف می‌شد  یا رییسی و اینکه چه  اتفاقی می‌افتاد را نمی‌دانیم ولی منطقا می‌توان حدس زد که همین اتفاق  رخ می‌داد  یا درگیری می‌شد و قطعا وضع بهبود نمی‌یافت.

وی با طرح این سوال که  مبنای سیاست برای اینکه بگوییم تصمیمی درست است یا غلط  چیست؟ گفت: براساس نتایج و البته تجربیات گذشته است ولی براساس نتایج نمی‌توانیم بگوییم  اتفاقاتی که رخ می‌دهد محصول آن تصمیم گذشته است. داوری گذشته به این راحتی نیست. 

عبدی تصریح کرد:  تصمیم سیاسی محصول مشارکت جمعی است و هر تصمیمی که براساس گفتگوی آزاد گرفته شود همان تصمیم خوب است.  ماهیت سیاست این است و مبتنی برمشارکت است.  چه انتخابات پیش‌رو و چه انتخابات قبل مبتنی برگفتگوی آزاد خارج از انگ زدن است.  اگر کسی می‌گوید  در انتخابات شرکت می‌کند  ما حق نداریم به او  انگ بزنیم. سال ۸۸ تصمیمات اشتباه و انگ زدن و نشنیدن حرف دیگران بود. 

وی ادامه داد: من  سال ۸۰ با حضور خاتمی مخالف بودم اما چون تصمیم جمعی مبتنی برمشارکت شد به خودم حق ندادم با آن مخالفت  کنم و سال ۸۰ فعالترین فرد در ستاد بودم. بنظرم در سال ۸۴ و ۸۸ فرایند تصمیم‌گیری اشکال داشت. وقتی شروع به خودانگ زدن و متهم زدن کردند  نتیجه آن اوضاع ۸۸ بود. 

وی افزود: در انتخابات  تصمیم درست این است که آقایان x و y  و همه بتوانند حرفشان را بزنند؛  فوقش این است که نظر ما نمی‌شود ولی خودم را ملزم می‌دانم که حرفم را بزنم.  


عبدی گفت: من معتقد به این نیستم که  در انتخابات شرکت می‌کنم یا نه. این غلط است. بحث اساسی این نیست الف یا ب یا ج باشد، بحث این است که آیا حرکت اجتماعی می‌تواند راه بیفتد و  این را باید جواب داد.  مشکل الان این است که نباید وارد فرایندی شد که وضعیت نامناسب را نهادینه‌تر کند و  ادامه دهد. 


وی ادامه داد: فارغ از اینکه چه کسی رییس جمهور می‌شود دوره انتخابات باید فعال بود و ایده داد. اگر بتوانیم بسبج اجتماعی درست کنیم نفس این کار  اهمیت دارد و  اینکه به چه کسی رای دهیم مساله فرعی است.


این فعال سیاسی در پایان گفت:  مساله تولید و اشتغال مساله اصلی جامعه است. اصلاح طلبان نمی‌توانند اقشار پایین را مخاطب قرار دهند زیرا اقشار پایین سازماندهی ندارند لذا چاره‌ای ندارند جز اینکه اقشار میانی را  مخاطب قرار دهند و بخش عمده‌ای از اقشار میانی ترسیده‌اند و به این راحتی نمی‌شود  اصلاح طلبان، گفتمانی را شکل دهند. این تعارضاتی با سیاست‌های قبل دارد؛ لذا کاری نکنند و بگذارند ببینند  انتخابات چگونه پیش می‌رود و  اصرار نکنند که لزوما یک فرد از ما رای بیاورد.

216216




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عباس عبدی: گفتن اینکه در انتخابات شرکت کنیم یا نه غلط است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..